این فیلم واقعی است! / عبور عجیب و خطرناک روستائیان در خوزستان

میان دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری لابلای کوه روستاهایی هستند که انگار جزوی از ایران نیستند و این وضع رفت و آمد آنها برای امور جاری مثل تحصیل و امرار معاش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که تنی چند از روستائیان را در حال عبور از یک دره عمیق توسط سیم بکسل نشان می دهد . گفته می شود این ویدیو مربوط به عبور خطرناک اهالی روستاهای سرصحرا خواجه انور از توابع دهدز شهرستان ایذه است . 
ویدیوی زیر را ببینید:
 


پیش از این هم هفته پیش باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار یک ویدیوی دیگر به همین موضوع در روستای دیگری اشاره کرده بود که ظاهرا داستان عبور از رودخانه و دره های عمیق با «جره» تمامی ندارد و به لطف و کمک رسانه‌های مجازی روز به روز از ماهیت این روستاها و کمبودها و سختی‌های مردمانش پرده‌برداری می‌شود. روستاهای لندی، سر صحرا و خواجه انور در مرز شهرستان‌های اردل و دهدز از توابع استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده اند.

میان این روستاها، دره‌ای رودخانه‌ای به عمق ۱۰۰ متر وجود دارد که تنها راه عبور از آن استفاده از وسیله‌ای به نام جره با بوکسل است که بر بالای رودخانه قرار دارد.

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 26823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha