فاصله‌گذاری اجتماعی را بدون افزایش قیمت بلیت قطار رعایت می‌کنیم

مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد: تقاضای افزایش قیمت بلیت سالانه یک بار از سوی شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود که البته از سال‌های ۹۴ تا ۹۷ اصلا افزایش قیمتی برای بلیت قطار اعمال نشد، برای امسال هم چندی پیش افزایش قیمت تصویب شد و مجددا افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سعید رسولی درباره اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به پیشنهاد شرکت‌های حمل و نقل ریلی مبنی بر حذف تردد با ۵۰ درصد ظرفیت قطار و ممنوعیت حضور بیش از دو مسافر در یک کوپه، اظهار داشت: هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم تغییری در این شرایط و پروتکل‌ها اعمال نکرده است. پاسخی که ستاد ملی مبارزه به کرونا درباره پیشنهاد شرکت‌ها اعلام کرد این بود که همچنان همان پروتکل‌های اعلام شده و پیشین رعایت شود.

وی تاکید کرد: در سیستم حمل و نقل ریلی نه درباره نرخ بلیت و نه فاصله گذاری اجتماعی، هیچ تغییری اعمال نشده است و تمام پروتکل‌هایی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت در تمام قطارهای مسافری رعایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به افزایش تردد قطار در انواع مسیرها گفت: هرچند که در روزهایی به تردد ۵ قطار در روز رسیده بودیم اما در حال حاضر روزانه ۸۰ تا ۹۰ قطار در مسیرهای مختلف تردد دارند اما تمام این قطارها با ضریب اشغال ۵۰ درصد در حرکت هستند که به طور قطع این کاهش ظرفیت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضد کرونایی هزینه‌هایی را به شرکت‌ها تحمیل کرده است.  

رسولی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در تمام مسیرها قطار وجود دارد، ادامه داد: با دو موضوع هزینه‌زا برای فعالیت شرکت‌های ریلی مواجه هستیم. برای برخی از قطارها با ظرفیت ۴۰۰ مسافر، فقط چیزی حدود ۲۰ مسافر متقاضی وجود دارد و طبیعتا حرکت این قطار نمی‌تواند اقتصادی باشد اما از سوی دیگر اگر با ۱۰۰ درصد ظرفیت هم فعال باشد به دلیل رعایت پروتکل‌ها اجازه تردد با بیش از ۵۰ درصد را ندارند. از این رو درخواست شرکت‌های ریلی این است که با توجه به اینکه دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تردد با ۵۰ درصد ظرفیت است، هزینه ضریب اشغال خالی تامین شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت برای جبران تحمیل این هزینه‌ها پرداخت تسهیلات کرونایی را پیش‌بینی کرده‌ است، گفت: بخشی از مشکلات شرکت‌های ریلی با پرداخت این تسهیلات برطرف می‌شود. اگرچه این تسهیلات بازپرداخت دارد و فعالیت شرکت‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که توان بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند.  

وی با تاکید بر اینکه هیچ تقاضایی برای افزایش قیمت بلیت قطار از سوی شرکت‌های ریلی ارایه نشده است، ادامه داد: تقاضای افزایش قیمت بلیت سالانه یک بار از سوی شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود که البته از سال‌های ۹۴ تا ۹۷ اصلا افزایش قیمتی برای بلیت قطار اعمال نشد، برای امسال هم چندی پیش افزایش قیمت تصویب شد و مجددا افزایش قیمتی نخواهیم داشت.  

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها برای جبران هزینه‌های تحمیل شده ناشی از شرایط کرونا از دولت درخواست کمک داشتند که این درخواست را به نهادهای تصمیم‌گیر منعکس کردیم، گفت: تعدادی از شرکت‌ها تسهیلات کرونایی را دریافت کردند و برخی دیگر هم پیگیر ضمانت نامه‌های بانکی هستند که این تسهیلات را هر چه زوتر دریافت کنند.

انتهای پیام/

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 2676
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha