افزایش چند برابری نرخ میوه در بحبوحه سیزده‌بدر/ قیمت گوجه فرنگی نجومی بالا رفت

جدای از افزایش چشمگیر قیمت این محصول در برخی از میادین گوجه فرنگی کمیاب نیز شده است و متقاضیان ناچار به تهیه آن از مغازه های سطح شهر با نرخ‌های نجومی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛رصد بازار میوه و تره‌بار حاکی از آن است که گوجه فرنگی در مغازه‌های سطح شهر و برخی از میادین میوه تا کیلویی ۲۵ هزار تومان گران شده است.

همواره با افزایش تقاضا برای یک محصول خاص در  کشور مردم شاهد افزایش افسارگسیخته نرخ آن محصول در بازار هستند و حال در آستانه سیزده‌بدر سال ۱۴۰۱ نیز نرخ برخی از محصولات پر تقاضا از جمله گوجه فرنگی در بازار افزایش چشمگیری داشته است به طوری که هر کیلوگرم از این محصول در بازار تهران در بازه قیمتی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

گفتنی است که جدای از افزایش چشمگیر قیمت این محصول در برخی از میادین گوجه فرنگی کمیاب نیز شده است و متقاضیان ناچار به تهیه آن از مغازه های سطح شهر با نرخ‌های نجومی شده‌اند.

از سوی دیگر در آستانه ماه رمضان و با افزایش تقاضا برای برخی از محصولات سفره افطار قیمت خرما نیز سر به فلک کشیده است به طوری که به گفته دبیر انجمن ملی خرمای ایران قیمت این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ افزایش یافته است و نرخ تورم و افزایش هزینه کارگری و بسته بندی به گفته این مقام مسئول از دلایل افزایش قیمت خرما نسبت به سال گذشته است.

۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 26753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha