رشد ۱۰۰ درصدی کارمزد شبکه کاردانو

بر اساس داده های ارائه شده توسط مساری (Messari)، کارمزد شبکه کاردانو (Cardano) بیشترین افزایش را از اوت و می داشته است. اما این بار می‌توان افزایش کارمزد را به عوامل دیگری نسبت داد، مانند رشد قابلیت استفاده شبکه و تعداد تراکنش‌ها.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دلیل اصلی افزایش سریع کارمزد تراکنش‌ها آشکارا به افزایش استفاده از شبکه مرتبط است، همان طور که در ماه اوت یا می شاهد آن بودیم، اما علاوه بر آن افزایش تعداد موارد استفاده از شبکه نیز تاثیرگذار است.

تفاوت بین افزایش کارمزدها در طول حجم معاملات بالا و استفاده رو به رشد از راهکارهای غیرمتمرکز در زنجیره، بسیار فاحش است. در طول دوره‌های پرنوسان، معامله‌گران وجوه خود را به طور فعال‌تر جابه‌جا می‌کنند که شامل توزیع مجدد وجوه، معاملات، سرمایه‌گذاری و سایر عملیات‌ها می‌شود. اما هر زمان که یک برنامه یا راهکار غیرمتمرکز جدید در شبکه ظاهر می‌شود، میزان استفاده از شبکه بیشتر می‌گردد.

در حالی که پرداخت ۰.۵ دلار برای تراکنش کاردانو نباید به عنوان یک مشکل در نظر گرفته شود، با توسعه بیشتر شبکه، اضافه شدن راهکارهای جدید و رشد سریع قیمت، معامله گران ممکن است با مشکلاتی مشابه مواردی که در دوران محبوبیت NFT در شبکه اتریوم شاهد بودیم، مواجه شوند.

در سال ۲۰۲۱، کاربران شبکه اتریوم مجبور بودند تا ۱۰۰ دلار برای یک تراکنش ساده و حتی بیشتر برای برخی عملیات بپردازند. این شبکه در مقطعی با خروج گسترده وجوه و کاربران مواجه شد، زیرا هیچ کس نمی خواست برای یک تراکنش ۱۰ دلاری ۵۰ دلار به عنوان کارمزد بپردازد.

بر اساس محاسبات مالی، اگر کل سرمایه بازار کاردانو به سطوح اتریوم یا حتی بیت کوین برسد، قیمت ADA به احتمال زیاد به ۱۰ دلار خواهد رسید که کارمزد تراکنش ها را با نرخ استفاده فعلی به ۵ دلار می رساند.

۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 26730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha