بزرگترین هک تاریخ دیفای: سرقت ۶۲۵ میلیون دلار!

رونین (Ronin)، یک سایدچین مرتبط با اتریوم که توسط Sky Mavis خالق اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) توسعه یافته است، در پست اخیر خود یک نقض امنیتی بزرگ را تایید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، پس از اینکه نودهای اعتبارسنجی رونین و همچنین نودهای اعتبارسنجی Axie DAO توسط یک هکر در معرض خطر قرار گرفتند و تخلیه شدند، این پروژه تقریباً ۶۲۵ میلیون دلار (۱۷۳,۶۰۰ توکن اتریوم و ۲۵.۵ میلیون توکن USDC) را از دست داد.

این اتفاق می‌تواند بزرگترین هک امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) در تاریخ باشد که از سرقت ۶۱۱ میلیون دلاری Poly Network که در اوت گذشته رخ داد، بزرگتر است. هکر رونین توانست با کمک کلیدهای خصوصی به خطر افتاده، تراکنش های جعلی ایجاد نماید.
در حالی که Poly Network موفق شد تقریباً تمام وجوه دزدیده شده را بازیابی کند، باید دید که رونین چگونه با این هک تاریخی برخورد خواهد نمود. آدرس مربوط به هکر، کنترل اکثریت قریب به اتفاق رمزارزهای سرقت شده را در دست دارد.

توسعه دهندگان شبکه رونین در حال حاضر همکاری با مقامات مجری قانون و همچنین ردیاب‌های بلاک‌چین را برای ردیابی هکر آغاز کرده اند.

طبق داده‌های ارائه شده توسط کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، قیمت توکن مربوط به رونین (RON) پس از این اتفاق تقریباً ۳۰٪ سقوط کرده است.

رونین در فوریه گذشته راه اندازی شد تا کارمزدهای بالا را حذف کند و مبادلات بسیار سریعتر انجام شود. در ژانویه، تیم Sky Mavis توکن RON را معرفی نمود.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط ردیاب بلاک چین Elliptic، مهاجم مربوط به این هک فاجعه‌بار پل رونین، در حال حاضر شروع به فرآیند پولشویی کرده است.

۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 26729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha