مدیران خاطی فاجعه ورزشگاه مشهد، با پرواز بیزنس‌کلاس راهی دوحه شدند! + عکس و سند

احتمالا در ساعاتی که کشور درگیر مهمترین بحران ورزشی چند سال اخیرش شده، سرپرست ریاست و دبیرکل فدراسیون در هتل لوکس دوحه مشغول سیاحت هستند و مسئولان ارشد نظام، عواقب تصمیمات غیرکارشناسی و ناپخته آن‌ها را پیگیری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تابناک؛در اتفاقی نادر و عجیب، مسئولان اصلی فاجعه دلخراشی که پشت درهای بسته ورزشگاه امام رضای مشهد علیه زنان بلیت به دست رقم خورد، در کمتر از ۲۴ساعت کشور را ترک کرده و راهی سفر خارجی لاکچری شده‌اند!

 در پی دستور دیروز سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور به وزیر کشور برای پیگیری و برخورد با مسببان اتفاقات مشهد، وزیر کشور کارگروهی را مسئول رسیدگی کرد و خبر از احضار مقصران و برخورد شدید با آنها داد؛ اما سرپرست فدراسیون فوتبال به همراه دبیرکل مشهدی این فدراسیون، در حالی که ضرورتی برای سفر هر دو نفر نبود، به طرز برق آسایی کشور را به مقصد دوحه ترک کرده اند و گفته می‌شود با توجه به بلیت رزرو شده، تا ۱۶فروردین هم به ایران برنخواهند گشت!

در حالی که رئیس مجلس شورای اسلامی، دادستان کل کشور و وزیر کشور از احضار مسئولان و مقصران مختلف از دستگاه های گوناگون صحبت می‌کنند، میرشاد ماجدی و حسن کامرانی فر که تصمیم نهایی برگزاری بازی تیم ملی در ورزشگاه امام رضای مشهد را گرفته و سپس مجوز ورود تماشاگران به ورزشگاه را نیز به عنوان متولی اصلی، این دو نفر تایید کرده‌اند، حالا از معرکه گریخته‌اند و اثری از آنها نیست.

مدیران خاطی فاجعه ورزشگاه مشهد، با پرواز بیزنس‌کلاس راهی هتل‌های لوکس دوحه شدند! + سند / ماجدی و کامرانی‌فر از معرکه گریختند

عکسی همراه با لبخند از ماجدی و کامرانی‌فر در قسمت بیزنس کلاس هواپیما در راه دوحه منتشر شده است که خود گویای همه چیز است. احتمالا در ساعاتی که کشور درگیر مهمترین بحران ورزشی چندسال اخیرش شده است، سرپرست ریاست و دبیرکل فدراسیون در هتل های لوکس دوحه مشغول سیاحت هستند و مسئولان ارشد نظام، عواقب تصمیمات غیرکارشناسی و ناپخته آنها را پیگیری می‌کنند.

جالب اینکه در همین ساعات، وزارت ورزش و جوانان نیز با صدور اطلاعیه‌ای، همه تقصیرها را متوجه مدیریت فدراسیون فوتبال کرده است و تنها احسان اصولی، عضو مدافع هیات‌رئیسه و سخنگوی فدراسیون، برای کشاندن بازی به مشهد برای مواخذه در دسترس مقامات عالی کشور قرار دارد!

سایر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز گویا نقشی در این تصمیمات نداشته اند و از اساس مسائلی مثل برگزاری بازی با تماشاگر برای تیم ملی یا انتقال میزبانی بین‌المللی از تهران به مرکز استان‌ها با آنها هماهنگ نشده است.

جالب است که میرشاد ماجدی و حسن کامرانی فر تا این لحظه هیچ واکنشی از قطر برای پیگیری مسئولان بالاتر نشان نداده اند و کامل پای خود را از ماجرا بیرون کشیده اند اما تابناک در این گزارش تحقیقی، بررسی کرده است که این دو مدیر ارشد فدراسیون فوتبال ایران، به چه دلیل بطور همزمان در کشور حضور ندارند و از اساس چرا برای سفر خارجی نوروزی به قطر لشکرکشی شده است؟!

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ روز ۱۲ فروردین یعنی فردا در دوحه برگزار خواهد شد و در حاشیه این مراسم، کنگره سالانه فیفا نیز برگزار می‌شود.

برای حضور در کنگره مرسوم است که از هر کشور یک نفر - رئیس یا دبیرکل - در نشست عمومی شرکت کنند اما طی سالیان گذشته مد شده که فوتبال ایران یک هیات سه نفره عازم این سفر کند. دلیلش هم به یک بند در تشریفات اداری فیفا برمی‌گردد که ذکر کرده کشورها می‌توانند تا سه نفر راهی این کنگره نمایند اما تنها یک نفر به نمایندگی از هر کشوری صاحب رای خواهد بود. در واقع حضور یکنفر در کنگره کفایت می‌کرد و نیازی به سفر سه نفره آن‌هم در شرایط بحرانی فعلی نبود.

مدیران خاطی فاجعه ورزشگاه مشهد، با پرواز بیزنس‌کلاس راهی هتل‌های لوکس دوحه شدند! / ماجدی و کامرانی‌فر از معرکه گریختند

مدیران خاطی فاجعه ورزشگاه مشهد، با پرواز بیزنس‌کلاس راهی هتل‌های لوکس دوحه شدند! / ماجدی و کامرانی‌فر از معرکه گریختند

به این ترتیب فوتبال ایران از نهایت امکان اعزام نفرات استفاده می‌کند و جالب اینکه فدراسیون جهانی فوتبال تنها هزینه یک نفر را پرداخت خواهد کرد و دو نفر دیگر درصورت اصرار فدراسیون ملی هر کشوری، با هزینه آن کشور در کنگره حاضر خواهند شد و فیفا حتی هزینه اسکان و ترانسفر آنها را نخواهد داد.

به این ترتیب با ادامه سنت شیرین سفر لاکچری مدیران قبلی و با وجود رخ دادن بحران بزرگی مثل بیرون ماندن زنان دارای بلیت پشت درهای ورزشگاه امام رضا و برخورد زشت با آنها، آقایان ماجدی و کامرانی‌فر به همراه خانم حمیرا اسدی رئیس جنجالی کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال، عازم دوحه شده‌اند و عجیب تر اینکه بعد از اتمام کنگره یک‌روزه فیفا، قرار است تا ۱۶ فروردین در دوحه بمانند!

انگار نه انگار که اداره امور داخلی فوتبال کشور در این مدت، نیازمند حضور رئیس یا دبیرکل است. البته کامرانی‌فر پیش از این ثابت کرده که سفر خارجی و حق ماموریت دلاری برای او بسیار مهمتر از وظایف دبیرکلی است چراکه در روز بازی حساس با کره‌جنوبی در تهران، او به‌جای حضور در پست سازمانی خود، با حکم ماموریت ای‌اف‌سی در استرالیا حضور داشت و بازی دیگری را نظارت کرد تا دلارها از دستش نپرد.

فردی که بعداز انتصاب غیرقانونی اش در مهمترین پست اجرایی فدراسیون فوتبال ایران، طبق روال جاری مانند اسلاف خود از جمله محمدرضا ساکت، یک منزل مسکونی هم از فدراسیون گرفته و با ماشین در اختیار، هزینه های عادی اش هم روی دوش فوتبال بی‌پول و بحران‌زده ایران قرار دارد.

اما ماجرای قشون کشی فوتبال ایران به دوحه به همینجا ختم نمی‌شود، چون گروه اعزامی کشورمان به قطر برای شرکت در مراسم قرعه‌کشی خیلی بیشتر از این افراد است.

جالب است بدانید که در کنار دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی و حمید استیلی مدیر تیم ملی، که برای شرکت در مراسم قرعه‌کشی کافی هستند، چهار پنج نفر دیگر هم با خرج فدراسیون فوتبال ایران الان در قطر حضور دارند! این افراد شامل کسرایی معاون دبیرکل، امید جمالی از کارکنان روابط بین‌الملل، مومنی مسئول دپارتمان تیم‏های ملی و میرغفاری است که نام این نفر آخر در پرونده فروش بلیت‌های جام جهانی روسیه هنوز در اذهان مانده است.

به این ترتیب پیگیری و تحقیق ساده تابناک نشان می‌دهد اکنون حداقل ۹ نفر از مدیران، کارکنان و اعضای فدراسیون فوتبال ایران در قطر حضور دارند که مخارج ۸نفر از آنها از محل منابع فدراسیون پرداخت شده است.

احتمالا این افراد در بازگشت به ایران، حضور در کلاس‌های آموزشی و ارتباط با برگزارکننده های جام جهانی قطر را به عنوان بهانه طرح خواهند کرد اما حتی با وجود این بهانه نیز حضور مومنی به عنوان مسئول مستقیم این حوزه، کفایت می‌کرد و نیازی به سفر دسته جمعی به قطر در میانه بحران فعلی نبود. 

به نظر می‌رسد ضروری است وزیر ورزش نیز با تعیین کارگروهی ویژه برای رسیدگی به این افسار گسیختگی فدراسیون‌ها در سفرهای غیرضروری خارجی، به اتلاف سرمایه های ورزش ورود کند. چطور ممکن است فدراسیونی که بودجه کافی برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود را ندارد، چنین ولخرجی‌های نجومی کند و ککش هم بابت فاکتورهای نجومی این سفرها نگزد؟

میرشاد ماجدی و کامرانی‌فر چگونه زیر برگه نیاز به سفر این افراد را امضا زده‌اند؟ اگر غیبت همزمان همه این افراد خللی در روند کار فدراسیون فوتبال ایجاد نمی‌کند، از اساس چرا استخدام شده‌اند؟

به هر حال به نظر می‌رسد در روزهایی که ورزش و فوتبال ایران در التهاب یک رخداد تلخ قرار گرفته، مسئولان اصلی ماجرا رفته‌اند تا آب از آسیاب بیفتد و هیچ گزندی به موقعیت آنها نرسد.

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 26715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha