تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه حمله سپاه به اربیل

وزارت خزانه داری دارایی آمریکا نام یک فرد و چند نهاد ایرانی را به فهرست تحریم های مربوط به ایران افزوده است. به گزارش تارنمای وزارت خزانه داری ایالات متحده؛ یک فرد مرتبط با سازمان پژوهش و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع شیمیایی پارچین، تحت تحریم قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛تارنمای وزارت خزانه داری آمریکا می افزاید که دفتر کنترل دارایی های خارجی “اوفک”؛ محمدعلی حسینی و شبکه شرکت های او را که مواد و قطعات پیشرانه موشک های بالستیک را برای سپاه فراهم می کرده به همراه صنایع شیمیایی پارچین و یک شرکت وابسته به سازمان صنایع دفاعی ایران، تحریم کرده است. اوفک وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا همچنین یک شرکت ایرانی را که واسطه اصلی برای تهیه قطعات پیشرانه موشک بوده، تحریم کرده است.

دولت آمریکا ادعا کرده که این تحریم ها در پی حمله موشکی ۱۳ مارس (سوم فروردین) ایران به اربیل عراق اعمال می شود که در واقع یک مکان جاسوسی صهیونیست ها بود.نام شرکت های تحت تحریم، جستار صنعت دلیجان، سینا کامپوزیت دلیجان، سایه بان سپهر دلیجان و شرکت صدر اعلام شده است.

خزانه داری آمریکا همچنین این تحریم ها را با حملات موشکی نیروهای مردمی یمن به تاسیسات نفتی و پایگاه های نظامی عربستان و امارات، مرتبط دانسته است. تحریم های تازه آمریکا در حالی بر ایران اعمال شده که قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

منبع: ایرنا

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 26712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha