شکست مصر،صعود سنگال و خداحافظی کی‌روش در شب لیزری داکار+ فیلم

دیدارهای برگشت مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، سه‌شنبه شب برگزار شد و مهمترین اتفاق برای ایرانیان حذف کارلوس کی‌روش از راهیابی به جام جهانی قطر بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، تیم پرقدرت و پرستاره سنگال در ۹۰ دقیقه شکست بازی رفت را جبران کرد و در ضربات عجیب پنالتی که دو پنالتی اول را از دست داده بود، با فرصت سوزی پنالتی زنان مصری، شانس آورد و به بازی برگشت و نهایتا با ضربه سادیو مانه کار محمدصلاح را ساخت و مصر از رسیدن به قطر باز ماند.

در یکی از دو دیدار همزمان که از ساعت ۲۱:۳۰ (به وقت ایران) آغاز شد، تقابل تیم‌های ملی نیجریه و غنا با تساوی یک - یک پایان یافت. توماس پارتی در دقیقه ۱۰، تنها گل غنا را به ثمر رساند و ویلیام تروست اکونگ در دقیقه ۲۲، از روی نقطه پنالتی برای نیجریه گلزنی کرد.

با توجه به تساوی دو تیم در دیدار رفت، تیم ملی غنا به لطف گل زده در خانه حریف موفق به پیروزی شد و نخستین تیم آفریقایی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ لقب گرفت.

در بازی همزمان، تیم ملی سنگال میزبان مصر بود و در ۹۰ دقیقه به برتری یک بر صفر دست یافت. بولایه دیا در دقیقه ۳ موفق به گشودن دروازه فراعنه شد، اما این نتیجه برای صعود شیرهای ترانگا به جام جهانی کافی نبود و با توجه به پیروزی یک بر صفر مصر در بازی رفت، این مسابقه در دقایق اضافه پیگیری شد.
تلاش قهرمان و نایب قهرمان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ در ۳۰ دقیقه وقت اضافه، گلی در بر نداشت تا ضربات پنالتی تعیین کننده پیروز مسابقه باشد. در ضیافت پنالتی‌ها سنگال با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید تا همانند فینال جام ملت‌های آفریقا، از سد شاگردان کارلوس کی‌روش بگذرد و مسافر قطر شود. محمد صلاح پنالتی نخست مصر را از دست داد تا ناکامی‌اش در مصاف با سنگالی‌ها تکمیل شود.

در دیدار سنگال و مصر، تماشاگران حاضر در ورزشگاه از زمان پخش سرود ملی تیم‌ها تا پایان مسابقه، به صورت بازیکنان دو تیم لیزر می‌انداختند که این اقدام باعث اعتراض بازیکنان شد.

سه دیدار باقیمانده دور پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، از ساعت ۰۰:۰۰ امروز (چهارشنبه) برگزار شد و طی آن کامرون با گل دقیقه ۱۲۴ الجزایر را حذف کرد! همچنین تونس و مراکش هم به جام جهانی صعود کردند.

استعفای کی‌روش 
براین اساس کارلوس کی‌روش با انتشار متن زیر در صفحات اجتماعی از فدراسیون مصر و هواداران مصری خداحافظی کرد. وی در متن خود از فدراسیون فوتبال مصر و بازیکنان تیم ملی مصر قدردانی و تشکر کرده است.

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 26683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha