عقب نشینی بازار/ افت ۴ هزار و ۴۰۷ واحدی شاخص کل / شاخص هم وزن مثبت ماند + نقشه بورس

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (۹ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۴ هزار و ۴۰۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۸۱ واحد رشد داشت.بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد ، اما در ادامه شاهد افزایش نسبی عرضه ها در فضای کلی بازار و به ویژه در صنایع خودرو و پالایش بودیم و به نظر می رسید اقبال سهامداران به سمت نمادهای کوچکتر بود و در نهایت افت ۴.۴۲۰ واحدی شاخص کل رقم خورد .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (۹ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۴ هزار و ۴۰۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۸۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد ، اما در ادامه شاهد افزایش نسبی عرضه ها در فضای کلی بازار و به ویژه در صنایع خودرو و پالایش بودیم و به نظر می رسید اقبال سهامداران به سمت نمادهای کوچکتر بود و در نهایت افت ۴.۴۲۰ واحدی شاخص کل رقم خورد .

گروه نفت و پالایش نیز روند نوسانی نزولی را تجربه کردند و در پایان نماد شتران نزدیک به آستانه پایین قیمتی و نمادهای شپنا و شبندر در محدوده ۳.۵ درصد منفی بسته شدند .

گروه بانکی هم از معاملاتی متعادل و با گرایشات منفی برخوردار بود ، نمادهای وبملت و بصادر در محدوده ۲.۵ درصد منفی و وتجارت در دامنه مثبت ۲.۵ درصد به کار خود پایان دادند ، در این میان صف خرید نمادهای وپارس و سامان عرضه نشد . جو گروه پتروشیمی ها هم روان و نسبتا مثبت بود ، نمادهای آریا ، جم و زاگرس با توجه به انتشار گزارش های خوب ماهانه مورد توجه خریداران بودند و با صف خرید همراه شدند ، امروز همچنین نماد فارس پس از افزایش سرمایه بازگشایی شد که معاملات آن توسط ناظر بازار ابطال شد. خودرویی ها هم با فشار فروش مواجه بودند و در نهایت نماد خودرو با صف فروش ۲۳۰ میلیون سهمی و نماد خساپا در محدوده ۳ درصد منفی بسته شدند ، صف خرید خگستر هم عرضه شد ولی در این میان صف خرید نماد ورنا پابرجا ماند.

گروه فلزات اساسی و معدنی نیز همسو با کلیت بازار از افت قیمت برخوردار بود و نمادهای فولاد ، فملی ، کگل و کچاد همگی در دامنه ۲ درصد منفی به کار خود پایان دادند .

دارویی ها برای دومین روز متوالی نمایی تماما سبز را به نمایش گذاشتند . نبض مثبت در گروه سیمان هم میتپید. در ساختمانی ها هم فضای معاملاتی مثبت بود و خریداران در نمادهای کرمان و ثمسکن به صف نشستند . فراکابی هم امروز متعادل و مثبت داد و ستد شدند .

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خاور در قیمت ۱.۴۷۰ ریال و دامنه ۱۷ درصد مثبت اشاره کرد .

افت  ۴ هزار و  ۴۰۷ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۴ هزار و ۴۰۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۱۴ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۴۸۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۷۸ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شستا و جم بیشترین تاثیر مثبت و سهام فولاد، شتران، فملی، خودرو، کگل بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، خگستر، خساپا، شتران، وتجارت، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۲۹۳ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۹۳ واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۵۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۴۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام بپاس، آریا، زاگرس، بپاس، صبا، شگویا، دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نماد شاوان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، کرمان، تجلی، فرابورس، آریا، سمگا، توسن است.

انتهای پیام./

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 26660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha