اتحاد بلغارستان، بریتانیا و کره جنوبی برای مبارزه با فرار مالیاتی رمز ارزها!

در جلسه‌ای که با حضور مقامات سه کشور بلغارستان، بریتانیا و کره جنوبی تشکیل شد، راهکارهای نوظهور فرار مالیاتی ازطریق رمز ارزها موردبحث قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،  براساس گزارش‌های موجود، آژانس ملی مالیات کره جنوبی جهت رهگیری افرادی که سعی دارند به‌وسیله‌ی رمز ارزها از پرداخت مالیات خودداری نمایند، با دو سازمان همتای بلغارستانی و بریتانیایی خود متحد شده است.

Kim Dae-Ji، ریاست این نهاد دولتی کره جنوبی، نخست با رئیس اجرایی کمیسیون درآمد و گمرک بریتانیا و دو روز پس از آن با مدیر آژانس درآمد ملی بلغارستان ملاقات‌ نموده است. تمرکز اصلی این دیدارها بر اشتراک اطلاعات دقیق درآمد افرادی است که به فرار مالیاتی مشکوک هستند.

تدوین و اجرای قوانین مالیاتی کریپتو موضوع مهمی در کره جنوبی قلمداد می‌شود، زیرا چهارچوب عملکرد این نوع دارایی‌ها در این کشور بسیار محدود و تحت نظارت شدید است. باآنکه این دارایی‌های دیجیتال ازسوی مقامات رسمی به‌عنوان پول قانونی به‌رسمیت شناخته نمی‌شوند، اما خرید و فروش آنها مجاز است.

باتوجه به موضع‌گیری مثبت رئیس جمهور جدید این کشور به رمز ارزها و وعده‌ی وی برای یک سازمان نظارتی بهتر، انتظار می‌رود کره جنوبی به کانون مهمی برای این نوع دارایی‌ها تبدیل شود. برخی از تغییرات پیشنهادی وی برای ارتقای شرایط استفاده از رمز ارزها عبارت‌اند از افزایش حداقل آستانه‌ی پرداخت مالیات به‌وسیله‌ی کریپتو و مجوز استفاده از عرضه‌ی اولیه‌ی سکه (ICO).

گفته می شود وزارت علوم و فناوری اطلاعات کره جنوبی (MSIT) قصد سرمایه‌گذاری 187 میلیون دلار در یک پلتفرم ملی متاورس دارد و درتلاش است تا بین 5 بازار برتر متاورس تا سال 2026 حضور یابد.

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 26644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha