پارلمان اوکراین: ۶۳ میلیارد دلار به زیرساخت‌های کشور خسارت وارد شده / روس‌ها بیش از ۲ هزار کودک را از ماریوپل دزدیده‌اند

پارلمان اوکراین خواستار پرداخت این غرامت به دولت مرکزی کی‌یف از ذخایر مسدود شده بانک مرکزی روسیه شده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یورونیوز، همزمان نبرد بین ارتش روسیه و اوکراین شنبه‌شب در شمال غرب حومه کی‌یف ادامه یافت. فرمانده ارتش اوکراین می‌گوید نیروهای روسیه در شمال غرب پایتخت تجمع کرده‌اند.

زلنسکی: نیروهای روسی بیش از ۲ هزار کودک را از ماریوپل دزدیده و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند

رئیس جمهوری اوکراین آنچه در شهر ماریوپل می‌گذرد را یک فاجعه انسانی نامید و مدعی شد نیروهای روسی بیش از ۲ هزار کودک را به عنوان بخشی از فرآیندی که کی‌یف آن‌را «اخراج غیرنظامیان» نامیده از این شهر خارج کرده‌اند.

زلنسکی در گفتگو با روزنامه‌نگاران مستقل روسی همچنین تاکید کرد که این شهر توسط ارتش روسیه مسدود شده و همه ورودی‌ها و خروجی‌های شهر بسته است. او در ادامه با اشاره به اینکه آنچه در ماریوپل می‌گذرد یک فاجعه انسانی است افزود: «انتقال آب، غذا و دارو به این شهر غیرممکن است و ارتش روسیه کاروان‌های بشردوستانه را گلوله‌باران می‌کنند و رانندگان کشته می‌شوند.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین مدعی شد بر اساس اطلاعاتی که به دست او رسیده بیش از ۲ هزار کودک از سوی نیروهای روسی دزدیده شده و از شهر بیرون برده شده‌اند. او همچنین ادامه داده که این کودکان به زور از خانواده‌هایشان جدا شده و به محلی نامعلوم منتقل شده‌اند. 

او همچین در ادامه در شرح اوضاع ماروپل گفت: «برای اینکه بفهمید در این شهر چه خبر است باید بدانید که اجساد در خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر افتاده‌اند و هیچ‌کس هم آنها را جمع نمی‌کند. این اجساد در کنار شهروندان اوکراینی و سربازان روسی در سطح شهر دیده می‌شوند.» 

پارلمان اوکراین: ۶۳ میلیارد دلار به زیرساخت‌های کشور خسارت وارد شده 

حساب توییتری پارلمان اوکراین در یک پست جدید می‌گوید برآورد کرده که تا روز ۲۴ مارس حدود ۶۳ میلیارد دلار به زیرساخت‌های این کشور خسارت وارد شده است. 

این تخمین هزینه توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه کی‌یف صورت گرفته و بر این اساس زیرساخت‌های آسیب دیده یا تخریب شده شامل ۴ هزار ۴۳۱ ساختمان مسکونی، ۱۳۸ مرکز مراقبت‌های بهداشتی، ۸ فرودگاه غیرنظامی و همچنین ۳۷۸ موسسه آموزشی است. 

پارلمان اوکراین خواستار پرداخت این غرامت به دولت مرکزی کی‌یف از ذخایر مسدود شده بانک مرکزی روسیه شده است. 

شهردار کی‌یف: تحصیل آنلاین در پایتخت اوکراین از دوشنبه از سر گرفته می‌شود

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف اعلام کرد مدارس در پایتخت اوکراین از روز دوشنبه به صورت آنلاین بازگشایی خواهد شد. قهرمان پیشین بوکس جهان در بیانیه‌ای اعلام کرد در شرایط فعلی آموزش آنلاین با وضعیت موجود سازگاری بیشتری دارد.

او همچنین تاکید کرد که در شرایط کنونی این یک وظیفه مهم است که شهر حتی تحت چنین حکومت نظامی سخت‌گیرانه‌ای زندگی کند و به کار خود ادامه دهد. آقای کلیچکو در ادامه بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرده نوشت: «روس‌ها تلاش می‌کنند ما را بترسانند اما آنها موفق نخواهند شد و ما تسلیم نمی‌شویم.»

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف

دور جدید مذاکرات روسیه و اوکراین در ترکیه برگزار می‌شود

دیوید آراخامیا، یکی از مذاکره کنندگان اوکراینی امروز یکشنبه اعلام کرد که هیئت‌های روسیه و اوکراین در دور جدید مذاکرات روز دوشنبه رو در رو در ترکیه با یکدیگر دیدار می‌کنند.

وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: طی گفتگوهای امروز از طریق ویدئو کنفرانس، تصمیم گرفته شد که دور بعدی مذاکرات رو در رو از ۲۸ تا ۳۰ مارس در ترکیه برگزار شود.

هیئت‌های روس و اوکراینی پیش‌تر نیز در سطح وزرای خارجه در ۱۰ مارس در آنتالیای ترکیه دیدار و مذاکره کرده بودند که حاصل و پیشرفت خاصی در پی نداشت.
 

سفیر اوکراین در آلمان از شرکت در کنسرتی با حضور دو هنرمند روس سرباز زد

سفیر اوکراین در برلین به این بهانه که نوازنده پیانو و سولیست گروه یک شهروند اهل روسیه است، قید شرکت در کنسرت را زد و آن‌را تحریم کرد. این کنسرت روز یکشنبه در اقامتگاه ریاست جمهوری آلمان و با هدف ابراز همبستگی با اوکراین برگزار شد اما به‌اعتقاد نماینده کی‌یف در بحبوحه تجاوز روسیه به اوکراین این اقدامُ اقدامی «توهین‌آمیز» است.

عکس تزیینی از کنسرت همبستگی با اوکراین در برلین

نتایج یک نظرسنجی: نیمی از اوکراینی‌ها آماده رفتن به جبهه جنگ با روسیه هستند

نزدیک نیمی از شهروندان اوکراین که بین ۱۸ تا ۵۵ سال سن دارند آماده اعزام به جبهه جنگ علیه روسیه و مقابله با تجاوز روسیه به خاک کشورشان هستند.

نتایج این نظرسنجی که به همت یک موسسه پژوهشی نروژی موسوم به صلح اسلو (Prio) و با در نظر گرفتن نظرات محققان اروپایی تهیه شده، ۷۰ درصد مردان و ۳۰ درصد زنان این گروه سنی از آمادگی خود برای جنگیدن علیه روسیه خبر داده‌اند.

بیش از ۱۰۰۰ نفر در فاصله زمانی هفته سوم جنگ در این نظرسنجی شرکت کرده اند.

تعدادی از مردم اوکراین در پناهگاه

تاکنون بیش از ۳.۸ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده‌اند

طبق آمارهای منتشر شده سازمان ملل در روز یکشنبه ۲۷ مارس، از ۲۴ فوریه تاکنون بیش از ۳.۸ میلیون نفر خاک اوکراین را ترک کرده‌اند. این درحالیست که از ابتدای تجاوز نظامی روسیه به خاک این کشور نیز بیش از ۱۰ میلیون نفر یعنی چیزی معادل یکچهارم جمعیت اوکراین مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و پناه بردن به مناطق امن‌تر در خاک این کشور یا کشورهای دیگر و عمدتا همسایه شده‌اند. 

طبق تخمین‌های سازمان ملل تنها ۶.۵ میلیون نفر در داخل خاک این کشور آواره شده‌اند. با این وجود طبق آخرین آمارها طی چند روز گذشته از آهنگ و شتاب خروج از اوکراین تا حدودی کاسته شده است.

جنگ‌زدگان ماریوپل در اوکراین

حمله روسیه به اوکراین، زنی در حومه کی‌یف، پایتخت، که مجبور به ترک خانه خود شده است.

«روسیه می خواهد اوکراین را به دو نیم تجزیه کند»

رئیس سازمان اطلاعات اوکراین ادعا کرد که مسکو در اندیشه تجزیه اوکراین به دو قسمت است. خبرگزاری رویترز با استناد به بیانیه کیریلو بودانف آورده مسکو پس از شکست پروژه تصرف کل اوکراین حالا در تلاش است تا مناطق تحت کنترل روسیه در خاک اوکراین تشکیل دهد و در اندیشه ایجاد مدل کره شمالی و کره جنوبی در اوکراین است.

نقشه اوکراین

زلنسکی با انتقاد از آمریکا : هواپیماهای جنگی به ما بدهید

رئیس‌جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی شامگاه شنبه از آمریکا خواست تا جنگنده های نظامی در اختیار کی‌یف بگذارد. آقای زلنسکی گفت: «پینگ‌پنگ و پاس‌کاری در باره اینکه چه کسی باید هواپیمای نظامی و دیگر سلاح‌های دفاعی را در اختیار اوکراین بگذارد، ادامه دارد. ولودیمیر زلنسکی گفت اوکراین بدون تانک و جت‌های جنگی قادر به دفاع از خود یا آزادسازی شهرهایی نظیر ماریوپل نیست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین

۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 26616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha