رئیس کمیته انرژی روسیه :در ازای صادرات نفت و گاز بیت کوین بپردازید!

پاول زاوالنی، رئیس کمیته انرژی دومای دولتی روسیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی در این هفته گفت که این کشور در ازای صادرات انرژی خود بیت کوین می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، بر اساس متن ترجمه شده، زاوالنی گفت که غرب یا باید پول نفت را با استفاده از روبل یا طلا بپردازد، در حالی که متحدان یا کشورهای بی‌طرف مانند چین و ترکیه می‌توانند با روبل یا ارزهای اصلی خود تسویه حساب کنند. وی سپس افزود: «همچنین می‌توانید با بیت کوین معامله کنید.»

تحریم‌های آمریکا، اروپا و کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی بر اقتصاد روسیه تأثیر گذاشته است. بر اساس گزارش واشنگتن پست، روبل پس از تهاجم، نیمی از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد، اگرچه اکنون به حدود ۳۰ درصد کمتر از وضعیت قبل از جنگ رسیده است.

اما نفت و گاز راه نجاتی برای کشور فراهم کرده است. روسیه تقریباً ۱۰ درصد نفت جهان را صادر می‌کند و حدود ۴۰ درصد از گاز طبیعی اروپا از این کشور منشأ می‌گیرد. در حالی که ایالات متحده و بریتانیا تجارت خود را به جای دیگری برده‌اند، سایر کشورها در جدا شدن کامل از پمپ روسیه مردد هستند. این موضوع باعث شد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این هفته از «کشورهای غیردوست» بخواهد که برای تقویت پول ملی هزینه صادرات را به روبل بپردازند.

اظهارات زاوالنی تغییری در این مورد ایجاد می‌کند، اگرچه به راحتی مشخص نیست که آیا پیشنهاد پذیرش بیت کوین شامل ائتلاف تحریم‌کننده می‌شود یا فقط چین و ترکیه.

اما این چیزی است که باید مراقب آن بود. لری فینک، مدیر عامل بلک راک، پنج‌شنبه در نامه‌ای به سرمایه‌گذار نوشت که جنگ در اوکراین «کشورها را وادار می‌کند تا وابستگی‌های ارزی خود را دوباره ارزیابی کنند» و جایگزین‌های دیجیتالی را در نظر بگیرند.

در پاسخ به تهاجم مستمر روسیه به اوکراین، ایالات متحده مجموعه‌ای از تحریم‌های اقتصادی شدید را با نیت هدف قرار دادن دولت روسیه (از جمله شخص رئیس جمهور ولادیمیر پوتین) معین کرد.

در هر صورت، این نگاه بدی برای بیت کوین است که به دلیل توانایی درک شده در کمک به روسیه برای دور زدن تحریم ها و سایر پیامدهای اقتصادی اقدامات نظامی اش مورد بررسی قرار گرفته است. جاناتان لوین، یکی از بنیانگذاران Chainalysis در اواسط ماه مارس به کنگره گفت:

تا زمانی که غرب موضع انرژی خود را در قبال روسیه تثبیت نکند—این در دستور کار ملاقات رئیس جمهور بایدن و رهبران اروپایی در روز پنجشنبه در بروکسل است—هیچ چیز مانع از دریافت حقوق تولیدکنندگان گاز این کشور با BTC نمی‌شود.

۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 26581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha