سنگ اندازی برای سرمایه‌گذار ایرانی| در خواست از مجلس برای تعرفه‌گذاری بلندمدت استخراج صنعت ارز دیجیتال

​​​​​​ عضو انجمن بلاک چین گفت: مانع گذاری برای صنعت ارز دیجیتال به دلیل نداشتن آلودگی‌های زیست محیطی و رعایت فاصله از مرکز شهری توجیه پذیر نیست و مصوبات وزارت صمت باعث سنگ اندازی بر سر راه سرمایه گذار ایرانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محمدرضا شرفی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مصوبه خرید برق از بورس انرژی تصریح کرد: قیمت خرید در بورس توسط میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، اما خرید برق از بورس انرژی این گونه نیست و بیشتر به توافق دو طرف اعم از خریدار و فروشنده و تائید وزارت نیرو باز می‌گردد.

رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران تصریح کرد: مصوبه وزارت صمت با ایجاد محدودیت‌های بسیار برای فعالان داخل کشور بر هدایت این صنعت و جانمایی واحدهای استخراج ارز در منطقه ویژه اقتصادی تمرکز دارد که عملا از سویی باعث خروج سرمایه‌های ایرانی از این بخش شده و از سوی دیگر شرایط را برای سرمایه گذار خارجی فراهم کرده است.


وی افزود: ورود سرمایه گذار خارجی زمانی توجیه پذیر است که با کمبود سرمایه داخلی و یا تجهیزات مواجه باشیم، این در حالی است که سرمایه گذاران داخلی فراوانی برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کردند و امکان فعالیت از آنان سلب گردیده است.شرفی بیان کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز قیمت برق برای این صنعت به ازای هرکیلووات تا ۳۰۰ تومان معقول است و ذکر اینکه نیز اهمیت دارد که مدیریت صنعت برق نباید از دست وزارت نیرو خارج شود و به دست تولیدکنندگان برق محول شود.


شرفی بیان کرد: خرید تضمینی برق از سوی وزارت نیرو می‌تواند امنیت انرژی در کشور را تامین کند و در صورت خروج این وزارت خانه از مدار تصمیم گیری شاهد بی انضباطی در قیمت گذاری برق و هرج و مرج در توزیع خواهیم بود.


رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران تصریح کرد: مانع گذاری برای صنعت ارز دیجیتال به دلیل نداشتن آلودگی‌های زیست محیطی و رعایت فاصله از مرکز شهری توجیه پذیر نیست و مصوبات موجود باعث سنگ اندازی بر سر راه سرمایه گذار ایرانی شده است.


وی ادامه داد: انجمن بلاک چین نامه به وزارت صمت برای تسهیل گری فعالان این حوزه ارسال کرده و امیدواریم وزیر صمت با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید با تصمیمات خود زمینه فعالیت بهتر این صنعت را فراهم کند.


شرفی عنوان کرد: تعرفه استخراج صنعت ارز دیجیتال مشخص نیست و انجمن به کمیسون انرژی مجلس پیشنهاد داده قیمت انرژی این صنعت برای مدتی معلوم و با شرایط ثابت مشخص شود تا فعالان بتوانند با برنامه ریزی در خصوص ارائه طرح‌های توجیهی اقدامات لازم را انجام دهند.


رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران تصریح کرد: طرحی به مجلس ارائه شده و قرار است ظرف سه هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، امیدواریم تسهیل گری در این خصوص انجام شود.

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 2657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha