سفرهای نوروزی مردم رکورد خودش را هم شکست/مازندران و گیلان در صدر میزبانی+نمودار

​​​​​​​ آخرین وضعیت سفرهای جاده‌ای مردم در ۹ روز گذشته از طرح سفرهای نوروزی مردم نشان می‌دهد که بیشترین رکورد سفرها در روز گذشته به ثبت رسیده و تاکنون حدود ۱۸ میلیون تردد بین‌ استانی وسایل نقلیه مختلف انجام شده که از این تعداد حدود ۹۵ درصد مربوط به خودروهای شخصی مردم بوده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقلب از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده مرکز مدیریت راه‌های کشور سفرهای نوروزی مردم از ابتدای طرح نوروزی امسال (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰) تا دیروز به طور متوسط دو میلیون و ۵۰ هزار و ۱۳۳ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد کرده‌اند که مجموع ترددهای بین‌استانی در ۹ گذشته به حدود ۱۸ میلیون دستگاه وسیله نقلیه مختلف می‌رسد که از این تعداد بالغ بر ۹۵ درصد آن مربوط به خودروهای شخصی مردم بوده است.

سفرهای نوروزی مردم  رکورد خودش را هم شکست!

این آمار در قیاس با مدت مشابه در نوروز سال گذشته ۴۴ درصد، ۱۷۴ درصد در مقایسه با نوروز سال ۱۳۹۹ و ۹ درصد نسبت به همین ایام نوروز در سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است که البته رشد عجیب و قریب این آمار در قیاس با نوروز دو سال گذشته به دلیل لغو شدن حجم بسیار زیادی از سفرهای نوروزی مردم ناشی از آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران بود. البته بیشترین تردد بین استانی در سفر های نوروزی امسال مربوط به ۲۷ اسفندماه بود که روز گذشته این رکورد هم شکسته شد و بیش از دو میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۳۵ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد کردند.

سفرهای نوروزی مردم  رکورد خودش را هم شکست!

براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تقریبا هشت میلیون و ۵۶۳ هزار و ۶۰۰ پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری رویت شدند که از این تعداد حدود هشت میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۰۰ پلاک مربوط به وسائل نقلیه شخصی بوده است. تهران و البرز در این میان با سهمی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار پلاک رتبه نخست و استان‌های خراسان رضوی، فارس، مازندران و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

سفرهای نوروزی مردم  رکورد خودش را هم شکست!

همچنین تغییرات تردد استانی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که تنها اردبیل سفرهای بین‌استانی‌اش تا ۱۵ درصد کاهش مواجه شده و بقیه استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه شدند. خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۱۵۰ درصد، ۹۹ درصد، ۷۷ درصد، ۷۶ درصد و ۷۲ درصد بیشترین افزایش را در ترددهای بین‌استانی تجربه کردند. همچنین بالاترین آمار تخلیه خودروها مربوط به استان تهران و البرز و بیشترین آمار انباشت خودروها مربوط به استان‌های گیلان و مازندران بوده است.

۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 26563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha