مایلیم قدرت آقای رئیس جمهور را در سه مساله تست کنیم/انحصار واردات نهاده‌های دامی باید شکسته شود

آیت الله عاملی گفت:مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی توجه کنند که هر وقت از کلمه باید استفاده می کنند این کلمه قبل از همه بر دوش آنها تعهد ایجاد می‌کند آقای رئیس‌جمهور اخیراً در سه موضوع از کلمه باید استفاده کردند ما مایلیم قدرت آقای رئیس جمهور را در این سه «باید» تست کنیم اگر این سه مطلب را به مرحله اجرا برسانند تردیدی در اعمال حاکمیت در دوره وی نخواهد بود اول اینکه در تولید خودرو زمینه رقابت باید فراهم شود دوم اینکه انبار خودروسازان که مملو از خودروهای ساخته شده است باید برای فروش عرضه شود و سوم اینکه در واردات نهاده‌های دامی باید انحصار شکسته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: اعلان شعار سال برای رساندن این مطلب است که در موضوعات مطروحه نباید به صورت عادی عمل کرد و دولت برای معماری اقتصادی کشور باید روی مقدمات این موضوعات برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: آفت بزرگ شعارهای سال برخورد آماری و سمیناری با این شعارها است. نتیجه شعارهای اعلام شده باید در سفره مردم معلوم شود نه در آمار و سمینار. در تولید واقعاً باید مانع‌زدایی و اعطای تسهیلات و آماده‌سازی مقدمات صورت بگیرد؛ و هم حجم تولید باید بالا برود و هم حساب خاص روی اجناس استراتژیک اجناس ارز خور که استقلال اقتصادی را تهدید می‌کند باز شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم به عنوان قدم اول در لبیک به قسمت اول شعار سال دولت در اسرع وقت علت تعطیلی کارخانجات تعطیل شده را بررسی نماید تیم اقتصادی دولت اگر به این موضوع وارد نشود قطعاً تعطیلی‌ها ادامه خواهد داشت.

آیت الله عاملی ادامه داد: در موضوع دانش بنیان در وهله اول باید مسئولان دقت کنند که با وجود دانشگاه‌ها چرا این مراکز را باز کردند؟ با وجود دانشگاه‌های عظیم صنعتی چرا پارک علم و فناوری را درست کردند؟ مگر دانشگاه علم و فن آوری ندارد؟ این اقدام فلسفه مبارکی دارد که غالبا مورد غفلت قرار می‌گیرد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در وهله دوم دولت و مخصوصاً تیم اقتصادی باید این مراکز را نیاز محور کند بلکه خود دانشگاه‌ها اگر می‌خواهند دانشگاه آرمانی شوند باید نیاز محور باشند یعنی دولت نیازهای خود را اعلام کند و از آنها کار بکشد نه اینکه دانشگاه با بودجه سنگین سراغ موضوعات فرعی یا تخیلی برود و رابطه دانشگاه و صنعت قطع شود.

وی تشریح کرد: کاربردی عمل کردن و سراغ زیر بنا رفتن امتیاز بزرگ برای مراکز آموزشی اعم از دانشگاه و آموزش و پرورش است. در ژاپن سه سال اول دبستان درس نیست بلکه مهارت اجتماعی را آموزش می‌دهند. و یاد می‌دهند که  به بزرگان باید احترام کرد قانون قداست دارد باید  به قانون احترام کرد محیط زیست قداست دارد باید به محیط زیست احترام کرد. یاد می‌دهند که دزدی و دروغ  ملت و کشور را ویران می‌کند و ... همه ما چشم دوخته‌ایم که آیا دولت جدید در برابر شعار سال مثل دولت‌های قبل عمل خواهد کرد یا با متدهای جدید نوآوری‌های بزرگی خواهد داشت.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به اینکه بیان کلمه «باید» مسئولیت اولیه را متوجه شخص گوینده می‌نماید افزود: مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی توجه کنند که هر وقت از کلمه باید استفاده می کنند این کلمه قبل از همه بر دوش آنها تعهد ایجاد می‌کند آقای رئیس‌جمهور اخیراً در سه موضوع از کلمه باید استفاده کردند ما مایلیم قدرت آقای رئیس جمهور را در این سه «باید» تست کنیم اگر این سه مطلب را به مرحله اجرا برسانند تردیدی در اعمال حاکمیت در دوره وی نخواهد بود اول اینکه در تولید خودرو زمینه رقابت باید فراهم شود دوم اینکه انبار خودروسازان که مملو از خودروهای ساخته شده است باید برای فروش عرضه شود و سوم اینکه در واردات نهاده‌های دامی باید انحصار شکسته شود.

آیت الله عاملی در ادامه با گرامیداشت اینکه در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم عنوان کرد: ماه رمضان شعایر بسیار بزرگ دینی ماست و تعظیم شعائر از تقوای قلوب و جزو دستورات موکد خداوند در قرآن است.

وی افزود: یک وجه برای تعظیم این ماه، رعایت حرمت و احترام این ماه است. یک وجه برای تعظیم این است که قبل از ورود ماه، فضای جشن و  خوشحالی از آمدن سفره پذیرایی بزرگ خداوند در شهرها حاکم شود و تداعی خوبی برای جوان‌ها و نوجوان‌ها درست گردد برای نوروز همه جا را آذین بندی می‌کنیم اما صد تاسف برای ماه مبارک رمضان که تکریم بزرگ خداوند برای انسان‌ها و ضیافت خانه بزرگ خداوند برای ماست و حقیقتی مثل قرآن در آن نازل شده جشن و آذین‌بندی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: مراسم استقبال از ماه رمضان در سال‌های گذشته در همین راستا طراحی شد. امیدواریم این مسئله مهم به شهرداری واگذار نشود بلکه همه با ماه رمضان المبارک معامله کنند و قدوم آن را گرامی بدارند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: این ماه شعور دارد و در آخرت هم شفاعت دارد و هم خصومت رسول خدا فرمود: «انا بری ممن خصمه رمضان» یعنی من از کسی که ماه رمضان با او خصومت کند بی‌زارم. ایشان در بیان وظایف مومنین در قبل از ماه رمضان اظهار داشتند:یکی از وظایف مهم قبل از ماه رمضان توبه است تا انسان متطهراً به ضیافت وارد شود از این رو به دعای زیر قبل از ورود ماه رمضان خیلی تاکید شده است «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ»(خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده ای در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان)

امام جمعه اردبیل با تاکید بر فضیلت روزه در سه روز آخر ماه شعبان تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف قبل از ماه رمضان اهتمام به روزه ماه شعبان مخصوصاً سه روز آخر است در آن صورت صواب روزه کل ماه شعبان به انسان داده می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از وظایف مهم قبل از ماه رمضان دادن صدقه است، تا سم مال حرام از جان انسان زدوده شود و انسان متطهراً به ماه رمضان و به ضیافت الهی وارد شود صدقه در این ماه آن قدر مهم است که خداوند فرموده آن را پرورش می‌دهم سپس در زمانی بسیار حساس به شما بر می‌گردانم بنابراین هرکس رشوه گرفته حتما جبران کند هر کس خمس و زکات نداده حتما آن را تدارک  کند.
مخصوصاً شان زکات بسیار خطرناک است من اطمینان می‌دهم  هر کشاورزی که زکات نداده روزه و نماز او فایده ندارد و قطعاً و او  روز قیامت «عامله ناصبه» محشور می2شود یعنی عمل کرده ولی جز رنج و زحمت بهره ای از آن نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تشریح کرد: نفیس‌ترین سفارش در سال جدید این است که انسان عاقل تلاش کند پرونده‌اش سفید باشد با خدا معامله کند و بگوید خدایا من از خودم در این عالم حساب می‌کشم تو در آن عالم از من حساب نکش و مرا در زمره کسانی قرار بده که «یَدخُلونَ الجَنّةَ بغَیرِ حِسابٍ».  راه توفیق این است که هر کس در هر گناهی گرفتار شده از آن توبه نصوح کند اگر غیبت می‌کند توبه کند، در بازار مرتکب غش نشود، اگر  در خانه بداخلاق است حتما توبه کند، اگر در اداره رشوه می‌خورد به خدا پناه ببرد، اگر مایحتاج مردم را احتکار می‌کند خون گریه کند، اگر در کمین اضظرار مردم است خاک بر سر خود بریزد، اگر شراب می‌خورد توبه کند اگر بی عفتی می‌کند، دامن خود را تکان بدهد اگر بی‌حجاب یا بدحجاب است با آیات قرآن معامله کند.

۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 26554

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha