ازدحام مسافران کیش برای خروج از جزیره + فیلم

مسافران جزیره کیش پس از اعلام هشدار وضعیت قرمز ناپایداری‌های دریایی در اوایل هفته آینده، امروز جمعه برای خروج از جزیره صف چند کیلومتری تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، طبق اعلام هواشناسی هرمزگان، مناطق غربی این استان از جمله جزیره کیش از روز شنبه ۲۹ اسفند تا هشتم فروردین ۱۴۰۱ شاهد وزش تندباد و ناپایداری های دریایی خواهد بود که در زمان فعالیت این پدیده فعالیت تمام شناورهای باری و مسافر تعطیل می شوند. 

ستاد نوروزی جزیره کیش پس از اعلام هشدار وضعیت قرمز هواشناسی، تمهیدات ویژه ای را برای خروج خودروها و مسافران از طریق دریا اتخاذ کرد و در پی این هشدارها بندرگاه جزیره کیش امروز شاهد حضور تعداد زیادی از خودورها برای خروج از جزیره بود.

سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از نحوه ارائه خدمات در بندگاه این جزیره گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی از روزهای گذشته تمهیدات لازم برای خروج مسافران قبل از زمان شروع ناپایداری ها اندیشیده شده است.

به گفته پورزادی در این راستا ۱۷ فروند لندینگ کرافت ویژه حمل بار برای خارج ساختن خودروهای مسافران از جزیره اختصاص یافته که هم اکنون بدون وقفه در حال ارائه خدمات هستند.

 از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا امروز جمعه پنجم فروردین ۱۲ هزار خودرو وارد جزیره کیش شده اند .

او گفت: با اتمام هفته اول تعطیلات نوروزی و آغاز موج بازگشت مسافران تا کنون چهار هزار خودرو از جزیره خارج شده اند.

 امروز جمعه پنجم فروردین ماه با یک هزار و ۴۰۰ خودرو بیشترین تعداد خروجی خودروها در جزیره ثبت شده و تا اوایل صبح فردا نیز روند خروج از مسیر دریایی ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام هواشناسی از اواخر روز شنبه تا پایان روز دوشنبه هفته آینده (۶ تا هشت فروردین ۱۴۰۱) ناپایداری های دریایی و تشدید ورزش باد تا ۴۰ گره دریایی (معادل ۷۴ کیلومتر برساعت) در سواحل غربی استان هرمزگان پیش بینی شده است.

تا کنون بیش از ۱۳۰ هزار گردشگر از طریق مسیرهای دریایی و هوایی وارد کیش شده اند که  حدود ۷۰ هزار نفر آنان  با استفاده از کشتی به این جزیره سفر کرده اند.

۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 26538
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha