از فاصله ۷۵ میلیون کیلومتری / کاوشگر «سولار اربیتر» تصویر دقیقی از خورشید ثبت کرد

کاوشگر اروپایی سولار اربیتر هنگامیکه دقیقا در فاصله ۷۵ میلیون کیلومتری از زمین و خورشید قرار داشت، نزدیکترین تصاویر از این ستاره را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپیس، کاوشگر خورشیدی سولار اربیتر (متعلق به اروپا) نزدیک ترین تصاویر از خورشید را ثبت کرده که در آنها دقیق ترین جزئیات از قسمت خارجی اتمسفر ستاره یا کرونای آن دیده می شود.

این تصویر در ۷ مارس و هنگامی ثبت شد که سولار اربیتر دقیقاً میان زمین و خورشید و در فاصله ۷۵ میلیون کیلومتری هر سیاره و ستاره قرار داشت.

کاوشگر «سولار اربیتر» تصویر دقیقی از خورشید ثبت کرد

طی فرایند عکسبرداری ابزار تصویربردار فرابنفش شدید( EUI ) فعال شد. این ابزار قادر به رصد جهان در پر انرژی‌ترین بخش جزء فرابنفش طیف الکترومغناطیسی است. سازمان فضایی اروپا در بیانیه ای اعلام کرد به دلیل نزدیکی کاوشگر به خورشید، این ابزار باید ۲۵ تصویر جداگانه ثبت می کرد تا یک عکس از صفحه خورشیدی کامل به دست آید.

در همین راستا ۴ ساعت طول کشید تا تیم EUI تمام بخش های دیسک خورشیدی را ثبت کنند. ثبت تصویر از هر بخش نیز نیازمند بازه ای ۱۰ دقیقه ای بود.

اکنون به نظر می رسد این کاوشگر تصاویری با کیفیت بهتر را نیز به زودی ثبت کند.

سولار اربیتر در ماه فوریه ۲۰۲۰ میلادی به فضا ارسال شد و تیم کنترل پروژه روی زمین مشغول تنگ تر کردن مدار این ابزار دور خورشید هستند.

۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
کد خبر: 26536
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha