ابر شگفتی در پلی‌آف انتخابی قطر ۲۰۲۲ در قاره اروپا / ایتالیا باز هم در مقدماتی جام جهانی حذف شد!

افسوس ایتالیای پرستاره برای حضور در جام جهانی حداقل ۱۲ساله شد چرا که بعداز حذف در مقدماتی جام ۲۰۱۸ روسیه، آتزوری در قطر ۲۰۲۲ هم غایب خواهد بود؛ آن‌هم به خاطر شکست از حریف گمنامی بنام مقدونیه شمالی!! پرتغال هم ترکیه را حذف کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تابناک ،تیم ملی فوتبال ایتالیا سومین تیم پرافتخار تاریخ جام جهانی برای دومین دوره متوالی در مرحله مقدماتی حذف شد و از راهیابی به دور نهایی مسابقات باز ماند.

دیشب حسرت فوتبال دوستان بی‌شمار کشور چکمه‌ای برای حضور در جام جهانی حداقل ۱۲ساله شد چرا که بعداز حذف در مقدماتی جام ۲۰۱۸ روسیه، آتزوری در قطر ۲۰۲۲ هم غایب خواهد بود. ایتالیای بزرگ امشب در همان نخستین بازی پلی‌آف در خانه مغلوب مقدونیه شمالی شد!

دومین حذف پیاپی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی؛ قتل سزار رم با خنجر سربازان اسکندر مقدونی!

در آغاز بازی‌های پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برای مشخص شدن برندگان سه سهمیه باقی مانده اروپا در قطر، امروز (پنجشنبه) از ۱۵ دقیقه بامداد به وقت تهران، چهار بازی همزمان برگزار شد که در پایان آن‌ها تیم‌های ملی فوتبال پرتغال، ولز و مقدونیه شمالی به دور بعدی (مرحله نیمه نهایی) راه یافتند.

مهمترین اتفاق این بازی‌ها حذف ناباورانه تیم ملی ایتالیا با قبول شکست یک بر صفر خانگی برابر تیم ملی مقدونیه شمالی در مسیر C این رقابت‌ها بود. ایتالیایی که جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را هم در پلی‌آف با قبول شکست برابر سوئد از دست داده بود، در سناریویی مشابه، این بار هم در خانه و پیش چشم هوادارانش سرافکنده میدان را ترک کرد.

فرصت‌سوزی‌های شاگردان روبرتو مانچینی در ورزشگاه رنزو باربرای شهر پالرمو آنقدر ادامه پیدا کرد تا مقدونیه سرانجام در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم توسط الکساندر ترایکوفسکی به گل رسید.

به این ترتیب قهرمان یورو ۲۰۲۰ کمتر از یک سال پس از فتح اروپا، دوباره از حضور در جام جهانی باز ماند اتفاقی که در تاریخ تیم ملی این کشور بی‌سابقه بوده است. مقدونیه هم راهی نیمه نهایی پلی‌آف شد؛ جایی که باید با تیم ملی پرتغال در شهر پورتوی این کشور روبه‌رو شود.

دومین حذف پیاپی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی؛ قتل سزار رم با خنجر سربازان اسکندر مقدونی!

تیم ملی پرتغال هم در ورزشگاه دراگائوی شهر پورتو با نتیجه سه بر یک ترکیه را شکست و به رؤیای این تیم برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ پایان داد. اوتاویو بازیکن تیم پورتو در دقیقه ۱۵، دیوگو ژوتا در دقیقه ۴۲ و ماتئوس نونس در دقیقه ۴+۹۰ گل‌های تیم میزبان را به ثمر رساندند و بوراک ایلماز در دقیقه ۶۵ تنها گل ترکیه را زد.

دومین حذف پیاپی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی؛ قتل سزار رم با خنجر سربازان اسکندر مقدونی!

در مسیر A هم تیم ملی ولز در ورزشگاه شهر کاردیف، میزبان تیم اتریش بود و این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست داد. هر دو گل استثنایی این بازی را گرت بیل، ستاره مغضوب و نیمکت‌نشین رئال مادرید در دقایق ۲۵ و ۵۱ به ثمر رساند تا بار دیگر برای مادریدی‌ها خط و نشان بکشد.

دومین حذف پیاپی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی؛ قتل سزار رم با خنجر سربازان اسکندر مقدونی!

اتریش هم در دقیقه ۶۴ توسط مارسل سابیتزر یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. به این ترتیب، ولز راهی مرحله نیمه نهایی شد و باید منتظر برنده بازی تیم‌های ملی اسکاتلند و اوکراین بماند که به دلیل شرایط خاص اوکراینی‌ها و وقوع جنگ در این کشور به زمان دیگری موکول شده است.

همچنین در مسیر B سوئد در ورزشگاه فرندز آره‌نای شهر استکهلم، میزبان جمهوری چک بود که این بازی پس از تساوی بدون گل در وقت‌های معمول به وقت‌های اضافه رفت. سوئد در وقت‌های اضافه با گل دقیقه ۱۱۰ کواسن به پیروزی رسید و از این مرحله به سلامت عبور کرد.

۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 26525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha