عکس | فرانسوا حسین درگذشت | جزئیات تشییع پیکر داور مسابقه دستپخت و سرآشپز سریال مهران مدیری

پیکر مرحوم شف فرانسوا معروف به «فرانسوا حسین» سرآشپز شهیر فرانسوی که علاوه بر داوری مسابقه دستپخت در چندین سریال تلویزیونی ایرانی هم ایفای نقش کرده بود هفته آینده تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، فرانسوا حسین عصر روز ۲۵ اسفند بر اثر ایست قلبی در مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت. سعیده رنجبریان همسر فرانسوا حسین با اشاره به جزئیات مراسم تشییع پیکر این هنرمند، علت فوت وی را ایست قلبی عنوان کرد و گفت: این حادثه زمانی رخ داد که برای استراحت چند روزه به طرقبه رفته بود و همان جا دار فانی را وداع گفت.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های شف فرانسوا برای جامعه آشپزی و علاقمندان به این هنر و نیز ایفای نقش آن مرحوم در مجموعه‌های تلویزیونی ایرانی، گفت: فرانسوا حسین برای ایران و جوانان این کشور در صنعت آشپزی زحمات بسیاری کشید و همواره مایل بود تجربه یک عمر هنر آشپزی را به آنها منتقل کند. 

عکس | فرانسوا حسین درگذشت | جزئیات تشییع پیکر داور مسابقه دستپخت و سرآشپز سریال مهران مدیری

همسر زنده یاد فرانسوا حسین درباره زمان دقیق تشییع پیکر وی، اظهار داشت: زمان و مکان دقیق برگزاری آیین تشییع مرحوم فرانسوا حسین پس از گذراندن مراحل اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کسب جواز دفن در قطعه هنرمندان و نیز عزیمت خانواده آن مرحوم به ایران در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

عکس | فرانسوا حسین درگذشت | جزئیات تشییع پیکر داور مسابقه دستپخت و سرآشپز سریال مهران مدیری

شف فرانسوا آذر سال گذشته در نخستین گفت و گوی خبری خود با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفته بود حرفه آشپزی از من یک بازیگر ساخته است. همیشه به آشپزهای جوان و هنرجوهایم می‌گویم یک شف باید شیمیدان خوبی باشد تا بداند چه موادی را با هم مخلوط کند و بر عکس. باید نقاش خوبی باشد تا بشقاب‌های زیبا و چشم نوازی را طراحی کند. باید زیست شناس و خیاط خوبی باشد تا بداند چگونه برش‌های میوه و سبزیجات را به خوبی انجام دهد.

عکس | فرانسوا حسین درگذشت | جزئیات تشییع پیکر داور مسابقه دستپخت و سرآشپز سریال مهران مدیری

مرحوم فرانسوا حسین که ۳ دهه از عمر خود را در هنر و حرفه آشپزی در فرانسه و چند کشور اروپایی و نیز ایران سپری کرده بود، اولین تجربه ایفای نقش در سریال‌های ایرانی را با مهران مدیری به عنوان سرآشپز در نقش کوتاهی در سریال دراکولا داشت. پس از آن پیشنهادهای زیادی برای بازیگری داشت که به خاطر مشغله کاری فرصت زیادی برای این کار نداشت. اما به پیشنهاد یکسری از دوستان کارگردان‌هایی از جمله سیروس مقدم در سریال جزیره در نقش سرمایه‌گذار و شریک تجاری و جواد افشار در سریال گاندو در نقش ژنرال سایمون (ژنرال انگلیسی) پاسخ مثبت داده و ایفای نقش کرد.

► در ویدئو زیر تصاویری از حضور مرحوم فرانسوا حسین را در برنامه دستپخت می‌بینید:

 آخرین سریالی که مرحوم فرانسوا در آن ایفای نقش کرده بود قصه هزار افسون بود.

فرانسوا حسین عصر روز ۲۵ اسفند بر اثر ایست قلبی در مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت. 

کد خبر 665881

۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: 26486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha