پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۳۰

چنین پیش‌بینی برای اتریوم به نظر خیلی خوب می‌رسد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این پیش‌بینی اتریوم از یک Moon Boy نیست که ولع توجه دارد، بلکه گزارش بازار شرکت سرمایه‌گذاری ARK Invest است. شرکتی که توسط کتی وودز تأسیس شده است و اغلب به‌عنوان بهترین سرمایه‌گذار در جهان شناخته می‌شود.

بنابراین اگر تعجب می‌کنید که چرا قیمت اتریوم می‌تواند تا پایان این دهه به بالای ۱۵۰،۰۰۰ دلار برسد، این مطلب را تا انتها بخوانید!

البته محتوای این مقاله یک توصیه مالی نیست. داده‌های شرح داده شده در اینجا بر اساس ارزیابی‌های تحلیلگران ARK Invest است. آنها فقط باید توضیح دهند که چه چیزی آنها را به پیش‌بینی بسیار صعودی اتریوم برای سال ۲۰۳۰ سوق داد. نه بیشتر و نه کمتر.

چگونه پیش‌بینی اتریوم برای سال ۲۰۳۰ توسط DeFi و NFT تقویت می‌شود؟

اتریوم به‌عنوان پلتفرم قراردادهای هوشمند برای امور مالی غیرمتمرکز و توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT در سال ۲۰۲۱ ظاهر شده است.

در این راستا، تامین مالی غیرمتمرکز، قابلیت همکاری، شفافیت و خدمات مالی بیشتر را درحالی‌که هزینه‌ها و ریسک‌های واسطه‌گری را به حداقل می‌رساند، نوید می‌دهد.

علاوه بر این، سال ۲۰۲۱ سال NFTها بود، و با بازی در بلاک‌چین، از قبل قابل پیش‌بینی است که سال قبل فقط یک آغاز بود.

اتر (ETH) هم امنیت ترجیحی در DeFi و هم واحد حساب در بازارهای NFT در این زمینه است. هر دو نشان می‌دهند که اتر احتمالاً سهمی از ۱۲۳ تریلیون دلار عرضه پول جهانی را در آینده تضمین می‌کند.

در زیر هر دو جنبه و تأثیر آنها بر پیش‌بینی اتریوم برای سال ۲۰۳۰ را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار خواهیم داد.

اتریوم و دیفای جایگزین عملکردهای مالی سنتی هستند

پلتفرم‌های قرارداد هوشمند مانند اتریوم باز و شفاف هستند. آنها به واسطه‌های مالی سنتی متکی نیستند و ریسک حضور شخص یا طرف ثالث را کاهش می‌دهند. اما چیزی که جذاب‌تر است سرعت آنهاست.

آنچه در بخش مالی سنتی چندین ساعت یا حتی چند روز طول می‌کشد در بخش DeFi در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه کار می‌کند.

در همین حال، بخش DeFi پیش از این به حدی گسترش یافته است که تقریباً تمام عملکردهای بخش مالی سنتی را پوشش می‌دهد.

پلتفرم‌های وام‌دهی مانند Aave و Compound جایگزین بخش بزرگی از معاملات همه بانک‌ها شده‌اند، درحالی‌که Uniswap حدود ۲٫۵ میلیارد حجم معاملات روزانه را در خود جای داده است. Metamask آخرین بار تا اوت ۲۰۲۱ بیش از ۱۰ میلیون حساب کاربری فعال ماهانه داشت، درحالی‌که DYDX معاملات مشتقات را ارائه می‌دهد. Yearn Finance مدیریت فعال دارایی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. با انجام این کار، این پلتفرم بازدهی جذابی را ارائه می‌کند که تقریباً همه گزینه‌های سرمایه‌گذاری سنتی را نادیده می‌گیرد. در طرف مقابل، Nexus Mutual قرار دارد که در برابر شکست قراردادهای هوشمند و هک‌های بازار سهام، پوشش‌هایی برای ریسک را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، درآمد هر فرد شاغل در فضای DeFi در مقایسه با امور مالی سنتی، گویای کارایی این بخش است. بر این اساس، DeFi می‌تواند بسیار کارآمدتر از امور مالی معمولی عمل کند. این رشد سهموی تا به امروز را توضیح می‌دهد و نشان می‌دهد که این رشد در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بخش مالی سنتی به‌سادگی در حال پیر شدن است و به‌صورت مستمر نوآوری جدیدی ارائه نکرده است. جابه‌جایی بالقوه آن در حال حاضر تنها توسط مقررات و سایر موانع برای تغییر مهار شده است. اما این دوام نخواهد داشت.

NFTها در حال متحول کردن مالکیت دیجیتال هستند

قراردادهای هوشمند در اتریوم علاوه بر دیفای، نوآوری دیگری را ایجاد کرده است. ما در مورد توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT صحبت می‌کنیم.

NFTها به‌عنوان قراردادهای هوشمندی عمل می‌کنند که مالکیت دارایی‌های دیجیتال را در بلاک‌چین‌های عمومی تأیید می‌کنند. با انجام این کار، آنها قدرت میزبانی، کنترل و تأیید دارایی‌ها را از پلتفرم‌های متمرکزی که به‌عنوان اشخاص ثالث مورد اعتماد عمل می‌کنند، به‌سادگی با منسوخ کردن آن سطح اعتماد از بین می‌برند.

در سال ۲۰۲۱، NFTها ۲۱ میلیارد دلار درآمد ایجاد کردند و خریداران ماهانه نزدیک به هشت برابر افزایش یافت و به بیش از ۷۰۰۰۰۰ رسید. درحالی‌که این نشان می‌دهد که بازار NFT هنوز از نظر نسبی نسبتاً کوچک است اما رشد آن در حال حاضر بسیار زیاد است.

محصولات کلکسیونی و هنر دیجیتال در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از فروش NFT در اتریوم را تشکیل می‌دهند. اما در حال حاضر روندی در افق وجود دارد که به‌زودی این نسبت را به‌شدت مختل خواهد کرد.

فروش NFT در دنیای مجازی مانند The Sandbox و بازی‌هایی مانند Axie Infinity هنوز کمتر از ۲۵ درصد از این فروش را به خود اختصاص می‌دهد، اما آنها نیز در نوع خود از پیشگامان هستند. بر اساس تحولات بازار بازی‌های ویدئویی، تقاضای NFT در بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین و جهان‌های مجازی می‌تواند از تقاضا برای کلکسیون‌های دیجیتال و هنر فراتر رود و همه این موارد پتانسیل عظیم ذاتی NFTها را نشان می‌دهد.

چرا این موضوع برای پیش‌بینی اتریوم اهمیت دارد؟

ساده است. طبق داده‌های عمومی، اتریوم همچنان پلتفرم قراردادهای هوشمند غالب و بلاک‌چین ترجیحی برای خرید و معامله NFT است.

بااین‌حال، با ادامه افزایش هزینه‌های اتریوم، رقابت سایر بلاک‌چین‌های لایه ۱ و فناوری‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ افزایش خواهد یافت. بااین‌حال، به نظر می‌رسد زنجیره‌های جانبی اتریوم تاکنون در این مسابقه برنده شده‌اند.

با انتقال به ETH 2.0، انتظار می‌رود راه‌حل‌های تقسیم‌بندی و مقیاس‌بندی لایه ۲ نیز باعث افزایش توان عملیاتی تراکنش‌ها در اتریوم از ۱۵ به ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه شود.

پیش‌بینی اتریوم در سال ۲۰۳۰: ETH می‌تواند به یک بازار ۲۰ تریلیون دلاری تبدیل شود

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، اتریوم می‌تواند جایگزین بسیاری از خدمات مالی سنتی شود. در نتیجه، موارد استفاده از توکن بومی اتر (ETH)می‌تواند به‌عنوان پول جهانی عمل کند.

با تغییر خدمات مالی به بلاک‌چین، شبکه‌های غیرمتمرکز احتمالاً واسطه‌های مالی موجود را به اشتراک می‌گذارند. ذینفعان این تغییر عبارت‌اند از اتریوم، پروتکل پایه و DeFi که برنامه‌های غیرمتمرکز را در اتریوم ایجاد می‌کند.

بنابراین، با وجود ETH به‌عنوان وثیقه ترجیحی در DeFi و به‌عنوان واحد حساب در بازارهای NFT، اتر این پتانسیل را دارد که بخشی از عرضه پول ۱۲۳ تریلیون دلاری M2 را برای خود جذب کند.

بر اساس داده‌های گزارش ARK Invest، اتریوم می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ارزش بازار ۲۰ تریلیون دلار یا بیشتر برسد. این ۶۶ برابر ارزش بازار فعلی است که کمتر از ۳۰۰ میلیارد دلار است (از زمان ایجاد نمودار، قیمت اتریوم به کاهش خود ادامه داده است).

این منجر به پیش‌بینی قیمت اتریوم تا ۱۶۶۰۰۰ دلار یا بیشتر می‌شود.

بر این اساس، سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰۰ یورویی امروز تا سال ۲۰۳۰ به سرمایه‌گذاری ۶۶۴۰۰۰ یورو تبدیل می‌شود. طبق این پیش‌بینی اتریوم، هرکسی که می‌خواهد میلیونر شود در حال حاضر باید حدود ۱۵۰۰۰ یورو سرمایه‌گذاری کند یا ۶ اتریوم بخرد.

چه جیزی در این محاسبه نادیده گرفته شد و آیا گزارش ARK تأثیر بالقوه EIP 1559 بر قیمت اتریوم است؟

طبق وب‌سایت ultrasound.money، معرفی EIP 1559 قبلاً منجر به سوزاندن ۱۳۳۰۰ ETH شده است. با قیمت فعلی اتریوم، ارزشی معادل ۳۳٫۲۵ میلیون دلار داشت.

با لغو اثبات کار بر روی اتریوم به‌زودی، EIP 1559 حتی باید اتر را به یک دارایی کاهش‌دهنده تورم با سوزاندن اتریوم بیشتر از موارد جدید وارد شده در گردش تبدیل کند. قیمت اتریوم می‌تواند در پایان به مقادیر بالاتری برسد.

بااین‌حال، من مطمئن هستم که همه ما می‌توانیم با پیش‌بینی ۱۰۰۰۰۰ دلاری اتریوم بسیار راحت باشیم.

به طور خلاصه، گزارش ARK همچنین چشم‌اندازهای وسوسه‌انگیزی را برای اتریوم ارائه می‌دهد. بااین‌حال، چندین چیز باید به‌درستی پیش برود تا این اتفاق بیفتد. اول و مهم‌تر از همه انتقال از اثبات کار به اثبات سهام.

بااین‌حال، پتانسیل ذاتی اتریوم به‌عنوان پیشرو قرارداد هوشمند بلاک‌چین و برتر در زمینه DeFi و NFT قطعا نباید دست‌کم گرفته شود.

۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 26475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha