کدام سهام در سال ‍۱۴۰۰ کمترین رشد را داشت؟ + نمودار

بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ روزهای پر افت و خیزی را تجربه کرد و نمادهای مختلف عملکردی نوسانی داشتند. پنج نماد بیشترین افت را در یک سال اخیر تجربه کردند. کدام نمادها افت بیشتری داشتند؟

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در  سال ۱۴۰۰، روزهای پر افت و خیزی را تجربه کرد. اما همان‌طور که کار خود را در ابتدای سال در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد آغاز کرد، در همین کانال هم به کار خود پایان داد. در نهایت شاخص کل بورس بازدهی ۵٫۷ درصدی را تجربه کرد.

شاخص هم‌وزن که وضعیت واقعی‌تری از بورس را نشان می‌دهد افت ۲۰٫۸ درصدی را ثبت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس بازدهی ۲٫۱ درصدی داشت.

برخلاف شاخص کل، شاخص هم‌وزن روندی نزولی را طی کرد. پس از آغاز به کار خود در ابتدای ۱۴۰۰ در سطح ۴۳۷ واحد، در پایان سال در سطح ۳۴۰ واحد به کار خود پایان داد. این موضوغ خبر از افت حدود ۲۰ درصدی شاخص هم‌وزن می‌دهد.

بررسی وضعیت سهام مختلف نیز نشان می دهد که برخلاف شاخص کل که افت چندانی را تجربه نکرده، پرتفوی سهامداران با افت‌های گاهاً عجیبی مواجه شده‌اند.

کدام سهام بورس بازدهی کمتری داشتند؟

شسینا

صنایع شیمیایی سینا با نماد «شسینا»؛ نماد پر حاشیه بازار است در سال ۱۴۰۰ افت بیش از ۷۰ درصدی را تجربه کرد.

غنوش

شرکت نوش مازندران که در دوره رشد بورس طی سال‌های ۹۹ با یک روند صعودی قوی نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود، حالا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و در ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آن، بیش از ۶۵ درصد افت کرده است.

لکما

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، ضرر ۶۵ درصدی را به سهامداران خود تحمیل کرد.

وحافظ

بیمه‌ای‌ها در ماه‌های اخیر تحت تأثیر اخبار مربوط به مذاکرات وین قرار داشتند. در این میان، سهام شرکت بیمه حافظ در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد افت داشت.

پیزد

نماد پیزد که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ و در دوران اوج رشد بورس عرضه اولیه شد. توانست رکورد میزان شرکت در عرضه‌های اولیه را هم جابه‌جا کند. در سال ۱۴۰۰ وضعیت خوبی نداشت و با افت بیش از ۴۰ درصدی مواجه شد.

۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 26452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha