چرا ایرانی‌ها به ارمنستان سفر نکنند/ گرفتار شدن ۲۰۰ مسافر ایرانی در ارمنستان+ فیلم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بارش سنگین برف در کشور ارمنستان تردد بین ایران و این کشور را با مشکل مواجه کرده است، گفت: متاسفانه شب گذشته ۴ اتوبوس با ۲۰۰ مسافر که از مرز نوردوز به سمت ارمنستان حرکت کرده بودند در برف‌های منطقه قاپان به گورسی گرفتار شدند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، از ساعاتی قبل خبرهایی مبنی بر بسته بودن مرز ایران و ارمنستان در نوردوز منتشر شده که خبرگزاری فارس اقدام به پیگیری خبر از مراجع مربوطه کرد و براساس بررسی‌های صورت گرفته مرز نوردوز در آذربایجان شرقی به عنوان تنها مرز زمینی بین ایران و ارمنستان باز بوده و تردد در آن انجام می شود اما به دلیل بارش برف‌های سنگین در این کشور همسایه در واقع راه‌های زمینی این کشور بسته بوده و خودروهای ترانزیتی و مسافرتی متاسفانه در میان این بارش‌ها گرفتار شده‌اند که توصیه می شود مسافران تا اطلاع ثانوی از سفر به ارمنستان خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: بارش سنگین برف در کشور ارمنستان تردد بین ایران و این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

اروجعلی علیزاده افزود: باتوجه به مراودات اقتصای که از طریق این مرز انجام می‌شود این مرز باز بوده و تردد از این محور گمرگی انجام می‌شود اما متاسفانه به دلیل کوهستانی بودن ارمنستان و بارش‌های سنگینی که در این کشور طی ساعات گذشته اتفاق افتاده راه‌ها و گذرگاه‌های از این مسیر برای مسافران به سختی انجام می‌شود.

وی از هموطنانی که قصد مسافرت از مرز نوردوز به این کشور را دارند خواست تا سفر خود رو به تعویق بیندازند و منتظر مساعد شدن شرایط جوی باشند.

علیزاده با تاکید بر خطراتی که عازمان به این مسیر را تهدید می‌کند، اظهار کرد: بارش برف‌های چند متری در ارمنستان شوخی بردار نیست و هموطنان باید با درایت و پیش‌بینی‌ها لازم اقدام به مسافرت کنند.

گرفتاری ۲۰۰ مسافر ۴ اتوبوس ایرانی در مسیر قاپان

این مقام ارشد استانی در حوزه حمل و نقل از گرفتار شدن ۲۰۰ مسافر ایرانی طی شب گذشته در برفهای ارمنستان خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه شب گذشته ۴ اتوبوس با ۲۰۰ مسافر که از مرز نوردوز به سمت ارمنستان حرکت کرده بودند در برف‌های منطقه قاپان به گورسی گرفتار شدند که با توجه به شرایط جوی سنگین, به سختی از سوی کشور میزبان امدادرسانی به آنها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در پی این اتفاق سفیر ایران در ارمنستان عکس العمل نشان داده و خواستار ممانعت از خروج مسافران از نوردوز به سمت ارمنستان شده است.

علیزاده با ابراز ناخرسندی از عدم توجه به توصیه‌هایی که به مسافران اعزامی به این کشور هدف می شود هشدار داد سفر در این شرایط به ارمنستان خطرات جدی را بدنبال خواهد داشت.

به گفته مدیرکل راهداری و جمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از امروز صبح با وجود توصیه‌هایی که در مرز نوردوز به مسافران می شود تا از سفر خوداری کرده و در شهرستان جلفا منتظر مساعد شدن شرایط جوی باشند همچنان مسافران به سمت ارمنستان تردد می کنند که این اقدام از سوی هموطنان تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است مرز نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد و تنها مرز مشترک ایران با کشور ارمنستان به‌شمار می‌رود.

۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 26443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha