اینفوگرافیک | چگونه اوکراینی‌ها با کمک ایلان ماسک تانک‌های روسی را شکار می‌کنند؟

سیستم ماهواره‌ای استارلینک اسپیس‌ایکس ایلان ماسک به نیروهای اوکراینی کمک می‌کند تا در جنگ هواپیماهای بدون سرنشین پیروز شوند، زیرا آنها از این فناوری برای ردیابی و منهدم کردن تجهیزات روس‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، در تلاش‌های نظامی شگفت‌انگیز مؤثر اوکراین علیه نیروهای ولادیمیر پوتین، یگانی به نام Aerorozvidka (شناسایی هوایی) قرار دارد که از هواپیماهای بدون سرنشین مراقبت و حمله برای هدف قرار دادن تانک‌ها و مواضع روسیه استفاده می‌کند.

در بحبوحه قطعی اینترنت و برق که انتظار می‌رود بدتر هم بشود، اوکراین برای برخی از ارتباطات خود به سیستم جدید استارلینک روی آورده است.

تیم‌های پهپاد در میدان، گاهی اوقات در مناطق روستایی با اتصال بد، می‌توانند از استارلینک برای اتصال آنها به هدف‌گیران و اطلاعات موجود در پایگاه داده میدان نبرد خود استفاده کنند. آنها می‌توانند هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت پرتاب مهمات ضد تانک هدایت کنند.هواپیماهای بدون سرنشین PD-1 که دارای طول بال 3 متر و مجهز به حسگرهای مادون قرمز هستند نیز برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد تحرکات نیروهای روسی استفاده می‌شوند.

اینفوگرافیک | چگونه اوکراینی‌ها با کمک ایلان ماسک، تانک‌های روسی را شکار می‌کنند؟

کرملین با عصبانیت به دخالت استارلینک در اوکراین واکنش نشان داده است.

دیمیتری روگازین، مدیر کل آژانس فضایی روسیه، می‌گوید: «این همان غربی است که ما هرگز نباید به آن اعتماد کنیم. وقتی روسیه بالاترین منافع ملی خود را در خاک اوکراین دنبال می‌کند، ایلان ماسک با ستارلینک خود ظاهر می‌شود که پیش‌تر به‌عنوان صرفا غیرنظامی اعلام شده بود.

من در مورد آن هشدار دادم، اما به ما گفتند که او نور کیهان‌نوردی جهان است. اینجا، ببینید، او طرف چه کسی را انتخاب کرده است.»

اینفوگرافیک | چگونه اوکراینی‌ها با کمک ایلان ماسک، تانک‌های روسی را شکار می‌کنند؟

واحد پهپاد اوکراینی از سیستم پیچیده‌ای به نام «دلتا» استفاده می‌کند که در سال‌های اخیر با کمک مشاوران غربی ساخته شده است و می‌توان از طریق لپ‌تاپ‌های به آن دسترسی داشت.

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 26399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha