تشدید بیماری استاد فاطمی نیا/ مردم برای سلامتی این استاد بزرگ اخلاق دعا کنند

در پی شدت گرفتن بیماری حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا، از مردم درخواست شده است برای سلامتی این استاد اخلاق دعا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از صفحه مجازی حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله فاطمی نیا بیماری این استاد اخلاق شدت یافته است.

از مردم خواسته شده است باتوجه به تشدید بیماری استاد فاطمی نیا سوره مبارکه حمد را قرائت نموده و برای بهبود ایشان دعا کنند.

سیدحسین فاطمی‌نیا پسر استاد در این باره اخیرا گفته است: چند سال است که حاج آقا درگیر بیماری سرطان است و این بیماری دارای افت و خیز است، می‌توان گفت بیماری مجددا بیدار شده و مقداری حاج آقا را اذیت می کند.

وی افزود: این بیماری مشکلات خود را دارد و حاج آقا در این سن و با مشکلاتی که درگیر است، حتی روی تخت بیمارستان برنامه علمی و مطالعاتی خود را تعطیل نمی کند. تا زمانی که بیمارستان بود، به من سفارش می کرد چه کتاب هایی را برای وی ببرم. بارها در آخر شب و هنگام استراحت حاج آقا دیده ام درحالی که کتاب در دستش است، به خواب می رود.

فاطمی نیا تاکید کرد: جوانان بدانند در هیچ زمانی و به هیچ بهانه و علتی نباید کارهای علمی و مطالعاتی خود را تعطیل کنند.

حاج آقا چند روزی در بیمارستان بستری بود و پزشکان بعد از کارهای تشخیصی و درمانی صلاح دیدند ادامه درمان در منزل باشد و اکنون در بین منزل و بیمارستان در تردد هستیم. چون برای بعضی مسائل باید به بیمارستان مراجعه کنیم و برخی موارد نیز در منزل انجام می شود و تشخیص پزشکان این است که این درمان تا یک سال به همین شکل ادامه داشته باشد.

وی همچنین از تلاش های تمام پزشکان به ویژه ناصرسیم فروش، بهرام مفید، شروین نجفی‌زاده و ناصر صدر ممتاز رئیس بیمارستان نیکان و رضا صابری همدانی متخصص قلب تجلیل کرد و گفت: بیماری پدر مقداری شدت گرفته و از طرف خانواده حاج آقا از مردم تشکر می کنیم و پدر بارها فرمود یک یک عزیزان را دعا می کنم.

غرق در نعمتیم

سیدحسین فاطمی نیا گفت: حدود ۲۰ سال است یکی از برادرانم دچار یکی از سخت‌ترین بیماری هاست، بیماری مادر نیز مدتی است شدت گرفته و وضعیت پدر نیز مشخص است ولی یک شب خدمت حاج آقا گفتم چرا دچار چنین وضعیتی شدیم که رنگ صورت پدرم برافروخته شد و گفت غرق در نعمتیم؛ شرمنده خدا هستیم و هیچ طلبی هم نداریم.

وی اضافه کرد: چشم امید ما به دعای مردم است و از مردم می خواهیم برای سلامتی حاج آقا دعا کنند.

فرزند استاد فاطمی نیا ادامه داد: چند هفته پیش که پدر در بیمارستان و زیر سرم خوابیده بود، خواستم او را بیدار کنم که گفت مگر من خوابم برده بود و من عرض کردم بله ولی حاج آقا گفت نه فکر نمی کنم چون در این فکر بودم که اگر خواستم درس نهج البلاغه را شروع کنم با کدامیک از سه نسخه نهج البلاغه باشد.

وی اظهار امیدواری کرد در فرصتی مناسب درباره سلوک این استاد اخلاق مطالبی را بیان کند و در ادامه گفت: هربار که مادرم وارد اتاق می شود، حاج آقا به صورت تمام قد در مقابل وی بلند می شود.

فرزند فاطمی نیا با بیان این که بزرگترین کتابخانه شخصی در ایران شامل ۵۰ هزار جلد متعلق به این استاد اخلاق است، ادامه داد: بارها شده حاج آقا در جوانی گرسنگی می کشیده تا با پول غذایش یک جلد کتاب تهیه کند یا عبایش را فروخته تا بتواند یک جلد کتاب بخرد؛ همانند آیت الله مرعشی نجفی که با نماز و روزه استیجاری کتاب می‌خرید.

استاد عبدالله فاطمی‌نیا (متولد ۱۳۲۵ در تبریز) خطیب، استاد اخلاق، صاحب‌نظر در زمینه تاریخ اسلامی و کتابشناس همچنین چهره شناخته‌شده ای برای مخاطبان از طریق سخنرانی در منابر و برنامه‌های صداوسیماست. 

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 26397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha