رئیس جمهور اوکراین: حملۀ روسیه به ماریوپل «برای قرن‌ها در یاد می‌ماند»

یکی از سلاح‌های تک‌تیرانداز ایرانی توانسته با توجه به قدرت و دقت خود به مشهورترین تک‌تیرانداز ایرانی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یورونیوز، بیش از سه هفته از آغاز حملات روسیه به اوکراین و وقوع یک جنگ تمام عیار در قلب اروپا می‌گذرد و تداوم حملات به مناطق مسکونی باعث شده است که تاکنون هزاران نفر کشته و زخمی شوند و بیش از سه میلیون اوکراینی نیز به کشورهای همسایه پناه ببرند.

گلوله باران گسترده شهرها از جمله ماریوپل همچنان ادامه دارد و خسارات سنگینی را در مناطق صنعتی و مسکونی برجای گذاشته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که همچنان مقاومت در این کشور را رهبری می‌کند، در آخرین سخنرانی ویدئویی خود با اشاره به فاجعه‌ای که در ماریوپل در جریان است، گفت که حملۀ تروریستی و محاصرۀ ماریوپل توسط روسیه در تاریخ و «برای قرن‌ها به یاد می‌ماند».

مقامات اوکراین اعلام کردند که ارتش روسیه در یکی از آخرین حملات خود در روز شنبه، یک مدرسه را درحالی که حدود ۴۰۰ نفر در آن پناه گرفته بودند، بمباران کرده است و نیروهای روسیه هزاران نفر از ساکنان این منطقه را نیز با زور به سمت مرزهای روسیه برده‌اند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل مرگ بیش از ۸۴۷ غیرنظامی از زمان آغاز این جنگ تاکنون را تأیید کرده‌اند و اذعان دارند که احتمالا تعداد واقعی کشته‌شدگان بسیار بیشتر است.

انفجار ساختمان مسکونی در ماریوپول توسط نیروهای اوکراین/ ۲۰۰ نفر زیر آوار -  ایرنا

بوریس جانسون: چین حمله روسیه را محکوم کند

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، جنگ در اوکراین را «نبرد میان خیر و شر» توصیف کرد و از چین خواست تهاجم مسکو را محکوم کند.

نخست‌وزیر بریتانیا با بیان اینکه حمایت از روسیه حمایت از «طرف غلط جنگ جهانی دوم» است، گفت با تحولات پیش‌آمده گمان می‌کند پکن اکنون «تجدید نظر» در مورد موضع بی‌طرف خود را به عنوان یک گزینه در نظر گرفته است.

آقای جانسون به روزنامه ساندی‌تایمز گفت: «من فکر می‌کنم هر چه زمان می‌گذرد و تعداد جنایات روسیه افزایش می‌یابد، تهاجم پوتین برای افراد اعم از فعال یا منفعل سخت‌تر وبه لحاظ سیاسی شرم‌آورتر می‌شود.»

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، پیشتر موضع پکن را «واقع‌بینانه و منصفانه» خوانده و گفته بود زمان نشان خواهد داد که چین در «سمت درست تاریخ» ایستاده است.

۰۱:۰۷ PM

یکی از بزرگترین کارخانه‌های فولاد اروپا در اوکراین هدف قرار گرفت

مقامات اوکراینی می‌گویند کارخانه آزوفستال، یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید آهن و فولاد اروپا، در شهر محاصره‌شده ماریوپل هدف گلوله‌باران روسیه قرار گرفته و تخریب شده است.

رئیس آزوفستول گفته است این کارخانه مورد اصابت قرار گرفته ولی میزان خسارت را مشخص نکرده است. این کارخانه یکی از زیرساخت‌های اصلی ماریوپل در کناره دریای آزوف است که ارتش روسیه دو هفته است تلاش دارد کنترل این شهر را به دست بگیرد.

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 26367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha