بانک جهانی هشدار داد: کمبود گندم در کشورهای فقیر با توقف صادرات اوکراین

بانک جهانی امروز هشدار داد، تعدادی از کشورهای در حال توسعه به علت وابستگی به واردات گندم از اوکراین که متوقف شده است، در کوتاه مدت با کمبود تامین این غله مواجه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، بانک جهانی امروز هشدار داد، تعدادی از کشورهای در حال توسعه به علت وابستگی به واردات گندم از اوکراین که به علت درگیری با روسیه متوقف شده است، در کوتاه مدت با کمبود تامین این غله مواجه خواهند شد.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، گامبیا، لبنان، مولداوی، جیپوتی، لیبی، تونس، پاکستان، کشورهایی هستند که بیش از همه در معرض اختلال در صادرات گندم اوکراین هستند که حدود 40 درصد یا بیشتر از واردات گندم آنها را تشکیل می دهد.

بانک جهانی هشدار داد، اختلالات تجاری ناشی از درگیری در اوکراین می تواند بهبود تجارت در سال 2021 را به چالش بکشد و تجارت جهانی کالا و خدمات را به سطح قبل از همه گیری کرونا بازگرداند.

روسیه نیز دیروز  به صورت موقت صادرات گندم خود به کشورهای شوروی سابق و بیشتر صادرات شکر خود را متوقف کرد اما مجوزهای ویژه صادراتی به تاجران در سهمیه کنونی شان داده می شود.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه روز دوشنبه فرمانی صادر کرد که به موجب آن صادرات شکر سفید و خام را تا 31 ماه آگوست و صادرات گندم، گیاه چاودار (نوعی غله)، جو و ذرت به کشورهای همسایه عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا 30 ژوئن ممنوع است.

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: 26313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha