تند باد بنادر کیش را تعطیل کرد

مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: وزش باد و ناپایداری های دریایی فعالیت بنادر این جزیره را به مدت ۲ روز تعطیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد عزت الله محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تشدید وزش بادهای شمال غربی و طوفانی شدن دریا تردد کلیه شناورها از مبدا کیش و برعکس ممنوع است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی تردد هرگونه شناور مسافری و تفریحی در این جزیره در روزهای پنجشنبه و جمعه متوقف شده و از روز شنبه با کاهش شدت ورزش باد سفرهای دریایی مجددا از سر گرفته می شود.

وی توصیه کرد: مسافران و کیشوندان از هرگونه تجمع در بندر چارک خودداری و از روز شنبه جهت برقراری مسافرت های خود اقدام کنند.

طبق اعلام هواشناسی هرمزگان، طی روز جاری در کلیه ی مناطق دریایی استان، تند باد شدید و طوفانی شدن دریا  مورد انتظار است و در بنادر و جزایر غربی استان و به تدریج در تنگه ی هرمز و دریای عمان تندبادهای شدید شمال غربی-جنوب غربی پیش بینی می شود  که تا روز جمعه تداوم خواهد داشت، سرعت وزش باد در بنادر غربی استان هرمزگان تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت وارتفاع موج  به بیش از ۲۵۰ سانتی متر خواهد رسید.

تا روز جمعه در کلیه ی مناطق دریایی استان تندبادهای شدید و طوفانی بودن دریا تداوم خواهد داشت،روز شنبه ضمن کاهش سرعت وزش باد در تنگه ی هرمز  همچنان خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

به صورت میانگین روزانه هشت شناور از مبدا کیش به چارک و برعکس نسبت به حمل و نقل مسافران اقدام می کنند.

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 26298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha