بازار سهام سبزپوش شد/ رشد ۷ هزار و ۸۰۶ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۸۰۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۶۲۶ واحد رشد داشت. بازار  بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را با توجه به خبرهای رسیده از خوش بینی به مذاکرات و تحولات روسیه و البته اندک افزایش قیمت نفت، مثبت و متعادل شروع کرد، لیدری بازار امروز هم از آن خودرویی ها بود و به طور کلی شاهد بازاری سبز و بهاری در آستانه سال جدید بودیم که منجر به رشد ۷.۸۰۸ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۸۰۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۶۲۶ واحد رشد داشت. بازار  بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را با توجه به خبرهای رسیده از خوش بینی به مذاکرات و تحولات روسیه و البته اندک افزایش قیمت نفت، مثبت و متعادل شروع کرد، لیدری بازار امروز هم از آن خودرویی ها بود و به طور کلی شاهد بازاری سبز و بهاری در آستانه سال جدید بودیم که منجر به رشد ۷.۸۰۸ واحدی شاخص کل شد.  

گروه نفت و پالایش روند نوسانی منفی را داشت و با وجود رشد مجدد قیمت نفت به محدوده ۱۰۰ دلار، ترس از ریزش بیشتر قیمت آن طی روزهای آتی، این گروه را با اصطکاک مواجه کرد، نمادهای شبندر و شتران نزدیک به صفر تابلو معاملاتی و نماد شپنا اندکی بالاتر از آن معامله شدند.

نمادهای گروه بانکی هم با توجه به ابلاغ بخشنامه تسعیر ارزی، که در آن نرخ دلار ۲۰ هزار تومان و یورو ۲۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است، متوقف شدند و تا مشخص شدن تاثیر این شفاف سازی در صورت های مالیشان بسته خواهند ماند، در این میان نماد وخاور پس از ارائه اولین شفاف سازی در قیمت ۵.۳۸۰ ریال بازگشایی شد. پتروشیمی ها هم روند معاملاتی متعادلی را پیش گرفتند و در پایان نمادهای شلرد، شپدیس و پترول از بیشترین حجم معاملاتی در این گروه برخوردار بودند.

در خودرویی ها نیز، اخبر خوب برجامی و جدی تر شدن واگذاری بلوکی سهام ایران خودرو و سایپا، نمادهای این گروه را با صف های خرید چند صد میلیونی مواجه کرد که صف آن ها تا پایان بازار، بدون عرضه، پابرجا بودند، نمادهای خودرو، خساپا، خگستر و خپارس سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم، همسو با جو مثبت بازار با برتری نسبی خریداران همراه بود و در پایان نمادهای فولاد و فملی در محدوده ۲ درصد مثبت بسته شدند، امروز همچنین ۳.۵ درصد از سهام ومعادن که متعلق به بانک پاسارگاد بود در قالب معامله عمده به فروش رسید، شنیده ها حاکی از آن است که خریدار احتمالی، فولاد مبارکه است.

سیمانی ها و ساختمانی ها هم امروز از جمله گروه های سبز پوش بازار بودند. نبض مثبت در حمل و نقلی ها و بیمه ای ها نیز میتپید. فراکابی ها هم عمدتا در سقف قیمتی روزانه داد و ستد شدند. گروه سرمایه گذاری ها نیز با استقبال خریداران مواجه بود و نمادهای وخارزم و وساپا دارای صف خرید بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وغدیر پس از مجمع عمومی سالیانه در قیمت ۱۲.۶۹۰ ریال و محدوده ۱ درصد مثبت اشاره کرد.

رشد ۷ هزار و ۸۰۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۸۰۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۴۵ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۶۲۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۴۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۱۰ هزار معامله به ارزش ۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شستا، فولاد، فملی، خودرو، مبین، نوری بیشترین تاثیر مثبت و نماد شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شتران، خودرو، کدما، سپید، شبندر، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۷۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۶ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۲۰۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۰ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام شاوان، غصینو، صبا، فجهان، فرابورس، سمگا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، کرمان، سدبیر، توسن، فرابورس، فجهان است.

انتهای یام. /

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 26270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha