وزیر کشور: مردم نیازی به ثبت پلاک برای سفر ندارند/ حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بلامانع است

احمد وحیدی گفت: نیازی به ثبت پلاک خودرو برای سفر نوروزی نیست، چون براساس کدملی معلوم است که پلاک‌ها متعلق به چه کسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد وزیر کشور در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اطلاعات مربوط به پلاک خودروها در سامانه موجود است و کسانی که واکسن نزده اند مشخص و خودروهایشان هم معلوم است تا اگر در ترددها  مشاهده شدند، مورد جریمه قرار بگیرند.

پیش‌تر حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفته بود «محدودیت جدید تردد از بیست اسفند اجرا می‌شود و پلاک‌های خودروهایی که در سامانه ایران من ثبت‌نام نکرده و واکسیناسیون آن‌ها تایید نشود از این تاریخ در صورت تردد بین جاده‌ای جریمه می‌شوند.»

وحیدی درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیز گفت: براساس سامانه، دو دز واکسن ملاک است، ولی تاکید جدی وزارت بهداشت این است که همه دز سوم را بزنند، چون در برخی از کسانی که دز دوم را زده اند ایمنی زایی از بین رفته و تاکید هست دز سوم را بزنند.

پیش از این ۶ روز قبل، حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور گفته بود انجام دو دوز واکسن برای سفرهای نوروزی ملاک است و کسانی که نمی‌توانند دوز سوم را بزنند، اما شیوه نامه‌های بهداشتی باید رعایت شود.

وزیر کشور همچنین ضمن تذکر به اصناف برای دریافت QR CODE گفت: حضور تماشاگر در شهرآورد استقلال و پرسپولیس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سقف مجاز مانعی ندارد.

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 26241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha