با ابلاغ رئیس جمهور سیزده رئیس فدراسیون برکنار می شوند؟ + اسامی روسای فدراسیون

بر اساس «سند تحول دولت مردمی» ریاست ۱۳ فدراسیون ورزشی که کارمند رسمی وزارت ورزش و جوانان هستند، برخلاف ابلاغیه رییس جمهوری است و باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، بر اساس «سند تحول دولت مردمی»، عضویت کارکنان وزارت ورزش و جوانان در اداره امور هیات‌ها، فدراسیون‌ها، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی ممنوع شده است.

«سند تحول دولت مردمی» از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران در ۸ اسفندماه سال جاری به اعضای هیات دولت ابلاغ شد. در این سند آمده است: "در اجرای وعده داده شده در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و در راستای تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست های کلی نظام و با اتکا و بهره مندی از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، رفع نیازهای مردم، حل مسائل اساسی کشور و در اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی «سند تحول دولت مردمی» به عنوان برنامه و خط مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه، وزا و دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.»

همچنین بر اساس اعلام رییس جمهوری، مسئولیت اجرای مفاد سند تحول در موارد مربوط بر عهده وزار و بالاترین مقام مسئول در دستگاه های ذی ربط بوده و مکلف به پاسخگویی هستند.

فعالیت ۱۳ رییس فدراسیون خلاف ابلاغیه رییس جمهوری است!

فعالیت ۱۳ رییس فدراسیون خلاف ابلاغیه رییس جمهوری است!

در «سند تحول دولت مردمی» ضعف نظام نظارتی در ورزش به عنوان یکی از عوامل چالش آفرین در حوزه ورزش اعلام شده است و در بخش ورزش این سند «رفع تعارض منافع شئون مختلف اداره ورزش و منع عضویت کارکنان وزارت ورزش و جوانان در اداره امور هیات ها، فدراسیون‌ها، کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی (کوتاه مدت- وزارت ورزش و جوانان، دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری)» به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای مدیریت تعارض منافع و افزایش شفافیت در ورزش اعلام و ابلاغ شده است.

فعالیت ۱۳ رییس فدراسیون خلاف ابلاغیه رییس جمهوری است!

بر اساس بررسی های صورت گرفته، روسای ۱۳ فدراسیون ورزشی، کارمند رسمی وزارت ورزش و جوانان هستند و فعالیت آن ها بر اساس سند تحول دولت مردمی، در فدراسیون‌های مربوطه خلاف ابلاغیه رییس جمهوری و ممنوع است:

۱- محمدرضا داورزنی، رییس  فدراسیون والیبال

۲- علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری

۳- مسعود سلیمانی، رییس فدراسیون اسکواش

۴- غلامعلی محمد علیپور، رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی

۵- محسن رضوانی، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو

۶- سیدحسن طباطبایی، رییس فدراسیون کاراته

۷- مهدی حیدری، رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی

۸- سیدمحمد شروین اسبقیان، رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین

۹- مهران تیشه گران، رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان

۱۰- افشین ملایی، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی

۱۱- عباس اورسجی، رییس فدراسیون کبدی

۱۲- محمدرضا پوریا، رییس فدراسیون بدمینتون

۱۳- حسین ثوری، رییس فدراسیون بوکس ( البته برخی منابع اعلام کرده‌اند ایشان مستخدم سازمان زندان‌ها است)

مازیار ناظمی، رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی نیز اگر موضوع انتقالی‌اش به وزارت ورزش انجام شده باشد، مشمول این لیست خواهد بود، اما به نظر می‌رسد او مانند سال‌های گذشته از صداوسیما مامور به فعالیت در وزارت و فدراسیون باشد.

اخیرا رییس سازمان اداری و امور استخدامی کشور در گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع رسانی دولت، تاکید کرده بود که دستگاه‌های‌های اجرایی در سال آینده (۱۴۰۱) بر اساس "سند تحول دولت مردمی" ارزیابی خواهند شد.

اکنون باید منتظر بود و دید که آیا در راستای اجرای سند تحول دولت مردمی، کارمندان وزارت ورزش از فدراسیون‌های ورزشی، هیات‌ها و غیره خارج می‌شوند یا خیر و اینکه اراده وزارت ورزش و جوانان اساسا در راستای اجرای این سند به چه میزان است؟  

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 26220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha