فناوری شناسایی چهره آمریکا در اختیار اوکراین قرار گرفت

به گفته مدیر ارشد اجرایی «کلرویو»، وزارت دفاع اوکراین از روز شنبه استفاده از فناوری شناسایی چهره این شرکت را آغاز کرده است.

به نقل از رویترز، پیشتر این استارت آپ آمریکایی پیشنهاد کرده بود برای مبارزه با اخبار جعلی، شناسایی افراد فوت شده و مهاجمان روسی از این فناوری استفاده شود.

لی ولوسکی یکی از مشاوران «کلرویو« و دیپلمات سابق آمریکایی در این باره می گوید: به این ترتیب اوکراین به موتور جستجوی قدرتمند هوش مصنوعی شرکت برای چهره ها دسترسی می یابد و مقامات می توانند افراد مورد نظر را در نقاط کنترل و بازرسی بررسی کنند.

پس از حمله روسیه به اوکراین هوان تن-تات مدیر ارشد اجرایی «کلرویو» با ارسال نامه ای به کیف پیشنهاد همکاری داد. به گفته بنیانگذار «کلرویو» این شرکت بیش از ۲ میلیارد تصاویر از VKontakte( شبکه اجتماعی روسیه) را در اختیار دارد. البته در کل مخزن این شرکت بیش از ۱۰ میلیارد عکس وجود دارد.

این در حالی است که «کلرویو» به طور کلی به نیروهای مجری قانون در آمریکا محصولاتش را می فروشد و هم اکنون به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی افراد (به دلیل جمع آوری تصاویر از وب) با شکایاتی در این کشور روبرو است.

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 26185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha