صداوسیما، ترانه‌های برنامه «کلبه عمو پورنگ» را حذف کرد

ترانه‌های میان‌برنامه مجموعه نمایشی «کلبه عموپورنگ» در بازپخش آن از شبکه دو سیما حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انتخاب ؛این مجموعه که پخش نخست آن اول دی‌ماه به پایان رسید، از آن زمان به بعد با بازپخش برخی قسمت‌ها همچنان عصرها روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود، اما در این بازپخش، تقریبا همه ترانه‌های آن حذف شده و پخش نمی‌شوند.

این در حالی است که در هر قسمت از مجموعه «کلبه عموپورنگ»، مجری-بازیگر این برنامه یا بعضی دیگر از بازیگران آن، معمولا دو ترانه مرتبط با موضوع آن قسمت و با اشعار آموزنده می‌خواندند؛ ترانه‌هایی شاد که مورد علاقه کودکان و نوجوانان مخاطب برنامه نیز هست. در ماه‌های اخیر مدیران تلویزیون و شبکه دو، بابت پخش ترانه‌های این برنامه متحمل برخی فشارها نیز شده‌اند. از جمله این که در یکی از رسانه‌ها، کمپین‌های مختلفی با هدف حذف ترانه‌های این برنامه تدارک دیده شده است.

تیرماه نیز مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده مجموعه «کلبه عموپورنگ» که در دو دهه اخیر، تهیه‌کنندگی اغلب برنامه‌های داریوش فرضیایی (عموپورنگ) را بر عهده داشته است، در گفتگو با خبرنگار صبا گفته بود: به موسیقی و ترانه‌های برنامه و به ویژه فضای پرتحرک و طنز و شادی که برای بچه‌ها ایجاد کرده‌ایم، نقد دارند. ما کاری با این ویژگی‌ها برای بچه‌ها ساخته‌ایم و اگر قرار باشد این‌ها را حذف کنند، بهتر است در اوج خداحافظی کنیم. یکی از مشکلاتی که با برنامه دارند موسیقی سنتی و فولکلوری است که استفاده می‌کنیم و به ما خرده می‌گیرند و نامه‌نگاری می‌کنند که چرا از این‌ها استفاده می‌کنید، چون خواننده‌های لس‌آنجلسی هم از برخی از آن‌ها استفاده کرده‌اند. سوال اینجاست که چرا ما باید داشته فرهنگی خود را کنار بگذاریم، چون برخی افراد که مورد تایید ما نیستند، هم از آن‌ها استفاده کرده‌اند؟

داریوش فرضیایی مجری محبوب برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون در واکنش به حذف موسیقی‌های «کلبه عموپورنگ» در بازپخش این برنامه، از تنگ‌تر شدن عرصه به برنامه‌سازان گفت. داریوش فرضیایی (عموپورنگ) در کامنتی در پست صفحه اینستاگرام در این باره، نوشت: «من همه تلاشم رو برای شادی بچه‌ها و خانواده‌های محترم بکار گرفتم، چون می‌دونم تو این شرایط سخت فقط باید روحیه و امید و انگیزه به هم ببخشیم، اما چه کنم که عزیزان عرصه رو روزبه‌روز بر ما تنگ‌تر می‌کنند. ان‌شاالله که درست میشه.»

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 26172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha