فوری: حمله موشکی گسترده به اربیل ا ۲ پایگاه موساد و کنسولگری آمریکا با ۱۴ موشک هدف قرار گرفتند + فیلم

آژیر خطر پایگاه «الحریر» در اربیل عراق پس از صدای انفجارهای مهیب به صدا درآمد، منابع خبری نیز از حمله موشکی به مراکز موساد در اربیل خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ منابع محلی اعلام کردند پس از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل کردستان عراق، ده‌ها انفجار، این شهر را لرزاند.

به گزارش صابرین نیوز وابسته به نیروهای مقاومت عراق، آژیر خطر در نزدیکی پایگاه «الحریر» محل حضور نظامیان ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل عراق به صدا درآمد. ده‌ها راکت به مجتمع «زیرین»، یکی از پایگاه‌ها و خوابگاه‌های نظامی آمریکا در اربیل اصابت کرده است.

شبکه خبری اسکای نیوز از شنیده شدن صدای انفجار شدید در اربیل خبر داده است.

شبکه خبری المیادین نیز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد اطلاعات اولیه نشان می‌دهد پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف حمله چند موشک قرار گرفت.

خبرنگار الجزیره گزارش داد حمله موشکی به ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل واقع در جاده «صلاح الدین» را هدف قرار داده است.

صابرین نیوز اعلام کرده است در حالی که ۱۲ موشک به پایگاه‌های آمریکایی در اربیل اصابت کرد، شاهدان عینی می‌گویند، حداقل ۶ موشک به مواضع ارتش آمریکا در مجتمع زرین اصابت کرد.

صابرین نیوز از پرواز شدید آمریکایی‌ها در آسمان اربیل خبر داد و اعلام کرد گیرنده‌های سامانه ناوبری نظارتی ADS-B در حریم هوایی اربیل که در زمینه ترافیک هوایی تخصص دارد متوقف شد.

همزمان با آتش‌سوزی در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل، آژیرهای خطر در کنسولگری آمریکا در این شهر به صدا درآمد.

صابرین نیوز با انتشار تصاویری اعلام کرد دست‌کم ۱۴ موشک ۱۲۲ میلی متری گراد به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد.

فعال شدن آژیر خطر در سفارت آمریکا در بغداد

صابرین نیوز با انتشار فیلمی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.

پس از شنیده شدن آژیرهای خطر در داخل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، دروازه‌های سفارت آمریکا بسته شدند و آماده باش کامل در پایگاه‌های نظامی در عراق اعلام شد.

نیروهای امنیتی کُرد با اعلام آماده‌باش، تمام راه‌های منتهی به فرودگاه اربیل، پایگاه الحریر و مجتمع صلاح الدین را به طور کامل بستند.

صابرین نیوز با انتشار تصاویری اعلام کرد پس از پرواز ناشناس پهپاد، صدای تیراندازی شدید در آسمان اربیل به گوش می‌رسد. پروازها نیز در فرودگاه اربیل متوقف شدند.

کانال خبری النجباء نیز به نقل از شبکه ماهواره‌ای خود گزارش داده است که حمله به پایگاه‌های آمریکایی در اربیل به واسطه ۶ موشک بالستیک فتح ۱۱۰ صورت پذیرفته است.

صابرین نیوز: مراکز موساد در اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند

صابرین نیوز به نقل از منبع امنیتی نوشت، دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل (سرویس جاسوسی رژیم اشغالگر صهیونیستی) در اربیل مورد حمله موشکی بالستیک قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرده است: هیچ تلفاتی در میان سربازان آمریکایی در پی حمله به اربیل عراق وجود ندارد.

صابرین‌نیوز با اعلام «ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد، زمان برخورد موشک‌ها به پایگاه اسرائیلی در اربیل» نوشت: «این زمان به هیچ‌وجه تصادفی نیست!»

ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد، زمان برخورد موشک‌ها به پایگاه اسرائیلی در اربیل

تصاویر دوربین مدار بسته دفتر شبکه تلویزیونی کردستان ٢۴ در لحظه اصابت موشک‌ها به اربیل

کانال خبری النجباء نوشت، درحالی که مسئولان کاخ سفید مدعی هستند در حمله به اربیل هیچ نیروی آمریکایی کشته نشده است، رصد پروازها از پرواز یک هواپیمای C۱۷ آمریکایی (هواپیمای آمبولانس) از پایگاه نیروی هوایی «رامشتاین» به سمت اربیل حکایت دارد.

حرکت هواپیمای آمریکا برای انتقال مجروحان حمله موشکی به اربیل

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی ما حمله اربیل را بررسی خواهند کرد و با هر گونه آسیب رساندن به امنیت شهرهایمان و امنیت شهروندانمان مقابله خواهیم کرد.

در همین حال، گروه رسانه‌ای امنیتی شورای وزیران عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور تحقیقات خود را در مورد بمباران شهر اربیل آغاز کرده اند.

تخریب مقر موساد در جاده صلاح‌الدین در پی حمله موشکی بامداد امروز

المیادین به نقل از منابع مطلع عراقی اعلام این بمباران با چندین موشک بالستیک دقیق انجام شد که دقیقاً به پایگاه موساد اصابت کرد.

مقر موساد در جاده‌ی صلاح الدین ویران شد و چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

مدیر دفتر المیادین در بغداد همچنین اعلام کرد به احتمال زیاد این بمباران پاسخی به شهادت افسران ایرانی در بمباران رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است. در این حمله، هیچ مرکز عراقی یا آمریکایی در منطقه کردستان هدف قرار نگرفت. این عملیات پاسخ به عملیات قبلی اسرائیل علیه ایران بود که از منطقه کردستان عراق برنامه ریزی شده بود.

خبرنگار المیادین در بغداد همچنین اعلام کرد منابعی وجود فعالیت موساد در اقلیم کردستان عراق را تایید می‌کنند و اما مقامات اربیل این موضوع را تکذیب می‌کند. بمباران مقر موساد می‌تواند پیامی برای طرف‌های غربی باشد که امنیت ایران را از طرق مختلف تهدید می‌کنند.

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۰
کد خبر: 26115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha