موقعیت برتر خریداران در بورس/پول حقیقی ها در بورس و فرابورس فعال شد

شاخص ها در بورس و فرابورس در هفته سوم با بازدهی مثبت روبه رو شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام شاخص ها در هفته ای که گذشت با بازدهی مثبت روبه رو شد؛ شاخص کل بورس که نمایانگر شاخص سازهاست با افزایش بازدهی مثبت ۵.۲ درصد روبه رو شد. همچنین شاخص هموزن بورس نیز با افزایش بازدهی ۲.۵ درصد روبه رو بود. 

پول حقیقی ها در بورس و فرابورس فعال شد

در هفته ای که سپری شد شاخص کل بورس وارد کانال ۱.۳ میلیون واحدی و از کانال ۱.۲ میلیون واحدی جدا شد. در هفته ای که گذشت، حقیقی ها با درک سیگنال های مثبت به بازار سهام، دوباره فعال شدند. حقیقی ها در این هفته در بیشتر اوقات در موقعیت خرید قرار داشتند. ورودی پول حقیقی ها در این هفته هم به جز در روز سه شنبه مستمر جریان داشت.

در روز پایانی هم ورودی پول ها از سر گرفته شد. این در حالی بود که همسو با استمرار جریان ورودی پول ها به بازار سهام، خروجی پول ها از صندوق های با درآمد ثابت هم شدت گرفت.

با این وصف آنچه معاملات هفته سوم اسفندماه را جدی و در شرایط کلی عرضه امیدوار نگه داشته است از اثرپذیری بازار از دو رویداد مهم بوده است؛ سیگنال های مثبت از توافق احتمالی در احیای برجام و تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۱ و حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی باعث شده بورس بازان با نگاه مثبت روند معاملات را رصد کنند. البته یکی از رویدادهای که بازار را با تردید روبه رو کرده، بحث اعمال مالیات بر صندوق های سرمایه گذاری است.

منتظر هفته پایانی اسفند در بورس و فرابورس باشیم

بررسی معاملات در هفته گذشته نشان میدهد که خریداران در هفته سوم نسبت به هفته دوم از موقعیت بهتری بهره بردند و شرایط به نفع آنان بهتر شد. این در حالی بود که در روزهای پایانی سال، همواره عرضه ها به طور طبیعی فشار خود را دارد.

در صورتی که بازار در هفته آخر اسفند همین روند را به صورت متوالی در روز دنبال کند امکان دارد که شاخص در سال ۱۴۰۰ به کانال جدید ۱.۴ میلیون واحد وارد شود. اما در مجموع باید منتظر ماند که آیا در هفته آخر اسفند و در روزهای پایانی سال، احیای برجام از سرگرفته میشود یا خیر؟

۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
کد خبر: 26054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha