گزارش تصویری | رونمایی از خودروی برقی ایرانی به نام «اکسیژن»

طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد ملی و استانی، از خودروی برقی ایرانی به نام «اکسیژن» در کارخانجات مخابراتی ایران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به گفته «سیامک حجت» مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب، این خودرو با یک تیم چهار نفره پس از سه سال تلاش، نخستین خودروی ملی برقی را ساخته و نام آن را اکسیژن گذاشته شده است. همچنین این خودرو از سامانه کاملا هوشمند برخوردار و دانش طراحی و ساخت آن کاملا بومی‌ است.

طبق اظهارات مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب، ابعاد این خودرو ۲ و نیم در یک و نیم متر است و با داشتن همه استانداردهای طراحی و ساخت روز جهان به عنوان ارزان‌ترین خودروی دو نفره جهان است که در آینده به ۴ نفره افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب گفت: از هیچ نوع سوختی به عنوان روان کننده استفاده نشده است و با مصرف ۱۵ کیلوات ساعت انرژی در هر بارشارژ، حداقل ۲۲۰ کیلومتر را می‌پیماید. خودروی اکسیژن هنگام گرفتن ترمز یا حرکت در سراشیبی، خود به خود شارژ می‌شود و با نصب یک باتری بر روی آن، در منزل هم می‌توان شارژش کرد.

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب قیمت نخستین خودروی برقی ملی را ۲۷۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: ساخت آن در خرداد ۱۴۰۱ در شیراز آغاز می‌شود که ۸۰ درصد قطعات خودرو داخلی است. به گفته وی، سال آینده هزار دستگاه و سال ۱۴۰۲، ۵ هزار و از سال ۱۴۰۳، سالانه ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود.

اکسیژن، خودروی برقی ایرانی

اکسیژن، خودروی برقی ایرانی

اکسیژن، خودروی برقی ایرانی

اکسیژن، خودروی برقی ایرانی

اکسیژن، خودروی برقی ایرانی

اکسیژن، خودروی برقی ایرانی

۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
کد خبر: 26052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha