چلسی ویران شد؛ سقوط آزاد قهرمان اروپا با آبراموویچ!

امروز باشگاه چلسی و هوادارانش خبر شوکه کننده‌ای دریافت کردند. قهرمان اروپا با تحریم‌های جدید دولت، شاید به دسته دوم فوتبال انگلیس نیز سقوط کند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، باشگاه چلسی امروز از فروش بلیت بازی‌های خود یا جذب بازیکنان جدید منع شد و پس از اضافه شدن رومن آبراموویچ به لیست تحریم‌های انگلیس، باید فروشگاه‌های ورزشی خود را هم ببندد.  چندین خبرگزاری اعلام کردند امکان دارد این باشگاه از لیگ سال آینده کنار گذاشته شود و به لیگ دو سقوط کند!

الیگارش ۹.۴ میلیارد پوندی روسی که روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین دارد، از معامله با افراد و شرکت‌های بریتانیایی منع شده، به این معنی که برنامه او برای فروش باشگاه اکنون متوقف شده است.
با این حال، دولت همچنان می‌تواند اجازه فروش را بدهد تا زمانی که آبراموویچ از نظر مالی سودی نداشته باشد.


وضعیت فعلی چلسی به‌عنوان یک "دارایی قابل توجه" به گونه‌ای است که مجوز ویژه‌ای برای ادامه فعالیت دریافت کرده، اما مالک آن از هرگونه سود محروم خواهد شد.

این باشگاه از فروش بلیت‌های خانه و خارج از خانه منع شده است و تنها هوادارانی که قبلا بلیت خریده‌اند - از جمله ۲۸هزار دارنده بلیت فصلی - هنوز اجازه حضور در بازی‌ها را دارند.

همچنین این احتمال وجود دارد که بازی‌های لیگ قهرمانان پشت درهای بسته برگزار شود، زیرا این بلیت‌ها اغلب جدا از بلیت‌های فصلی خریداری می‌شوند.

این مجوز، چلسی را از هزینه کردن بیش از ۲۰هزار پوند برای هر سفر خارج از خانه منع می‌کند، و این موضوع ابهامات جدی را برای بازی چهارشنبه آینده در لیگ قهرمانان اروپا در لیل ایجاد می‌کند. آنها امشب خارج از خانه با نوریچ و یک‌شنبه در خانه با نیوکاسل بازی خواهند کرد.

یک منبع آگاه به دیلی میل گفت:« استمفوردبریج خالی از تماشاگر نخواهد شد و ما انتظار نداریم آنها پشت درهای بسته بازی کنند. این به آن معناست که ممکن است تعدادی صندلی خالی باشد اما نه تمام گنجایش ورزشگاه.

چلسی نمی‌تواند با هیچ بازیکنی قرارداد جدید ببند و مانع از حضور بازیکنی در بازار نقل و انتقالات تابستانی شود، اما کارکنان فعلی و بازیکنان همچنان حقوق دریافت خواهند کرد. همچنین می‌تواند به دریافت پرداخت‌های پخش تلویزیونی و ارائه غذا و نوشیدنی در مسابقات ادامه دهد.

باشگاهی که امروز تولد ۱۱۷ سالگی خود را جشن می‌گیرد، نمی‌تواند هیچ سهامی را به فروش برساند، اما خرده‌فروشانی که از قبل سهام دارند می‌توانند به این کار ادامه دهند، تا زمانی که هیچ‌یک از پول‌ها در دستان چلسی نباشد.

مجوز ادامه فعالیت تا ۳۱ می ادامه خواهد داشت، اما می‌تواند در هر زمانی «تغییر، لغو یا تعلیق شود». احتمال کسر ۹ امتیاز از چلسی در پایان فصل نیز وجود دارد.

نادین دوریس، وزیر فرهنگ گفت که هدف این بود که اطمینان حاصل شود که آبراموویچ نمی‌تواند از مالکیت خود بهره مند شود. نام این الیگارش توسط هواداران چلسی در حین تشویق یک دقیقه‌ای اوکراین در برنلی و در روز شنبه فریاد زده شد و انتقادات گسترده‌ای را به دنبال داشت.

‌آبراموویچ موفق‌ترین دوره تاریخ چلسی را با کسب ۲۱ جام - از جمله پنج قهرمانی لیگ برتر و دو لیگ قهرمانان رقم زده است. امروز، اسپانسر پیراهن چلسی، شرکت تلفن و وای فای Three، تایید کرد که همکاری خود با این باشگاه را در حال بررسی دارد.

اخبار امروز هواداران این باشگاه را متحیر کرده است، یکی از آنها گفت:« پایان چلسی همانطور که ما می‌دانیم»، در حالی‌که رقبا باشگاه را مسخره می‌کنند و می‌گویند:« استمفورد بریج در حال سقوط است.»

نادین دوریس (وزیر فرهنگ انگلیس) در توییتر خود نوشت: «اولویت ما این است که از کسانی که به رژیم پوتین اجازه پاسخگویی داده‌اند، بخواهیم پاسخگو باشند.

بدیهی است که تحریم‌های امروز تاثیر مستقیمی بر چلسی و هوادارانش دارد. ما سخت تلاش کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که باشگاه و بازی ملی بی جهت از این تحریم‌های مهم آسیب نبیند. برای اطمینان از ادامه رقابت و فعالیت باشگاه، ما مجوز ویژه‌ای صادر می‌کنیم که به اجرای برنامه‌ها، پرداخت دستمزد کارکنان و دارندگان بلیت موجود در مسابقات امکان می‌دهد و در عین حال، آبراموویچ را از بهره مندی از مالکیت باشگاه محروم می‌کند.

من می‌دانم که این باعث ایجاد ابهام می‌شود، اما دولت با لیگ و باشگاه‌ها همکاری خواهد کرد تا از فوتبال را محافظت کند و در عین حال اطمینان حاصل کند که تحریم‌ها به اهداف مورد نظر ضربه خواهند زد. باشگاه‌های فوتبال سرمایه‌های فرهنگی و بستر جوامع ما هستند. ما متعهد به محافظت از آنها هستیم.»

آبراموویچ در زمان مالکیت چلسی چهره فوتبال بریتانیا را تغییر داده است و آبی‌ها را در طی ۱۹ سال به ۲۱ جام در تمامی رقابت‌های جهانی رساند. اما این دوران در بحبوحه جنگ ولادیمیر پوتین و روسیه در اوکراین متوقف شده است.

امروز، دیوید لامی، وزیر امور خارجه نیز استقبال کرد که آبراموویچ "بالاخره" تحریم شده است.

نیک کندی، میلیاردر بریتانیایی، آخرین بازرگان برجسته تجاری بود که در میان انبوهی از خواستگاران اقدام به پیشنهاد برای خرید چلسی کرد

هانسیورگ ویس، سرمایه‌دار سوئیسی و تاد بوهلی، سرمایه‌گذار آمریکایی نیز در رقابت بودند و بیش از ۱۰ طرف معتبر در حال جمع‌آوری مناقصه بودند. تیم چلسی طبق روال عادی خود را برای دیدار روز پنج‌شنبه لیگ برتر در نوریچ آماده می‌کند، اما همه در باشگاه اکنون به بررسی جزئیات وضعیت فعلی می‌پردازند.

شریک تجاری آقای آبراموویچ، اولگ دریپاسکا، با تحریم‌های مشابهی مواجه شده است - همان‌طور که ایگور سچین، رئیس روس نفت و چهار نفر دیگر از آنها در حلقه درونی پوتین توصیف شده‌اند.

بوریس جانسون گفت:« هیچ پناهگاه امنی برای کسانی که از حمله وحشیانه پوتین به اوکراین حمایت کرده‌اند وجود ندارد.»

بر اساس گزارش فوربس، آقای آبراموویچ ۱۰.۴ میلیارد پوند (۱۲.۵ میلیارد دلار) دارایی دارد و دارای یک عمارت در کنزینگتون به ارزش ۱۵۰ میلیون پوند، یک پنت هاوس در غرب لندن به ارزش ۲۲ میلیون پوند و بیش از ۱.۲ میلیارد پوند قایق بادبانی، جت‌های خصوصی، هلیکوپترها و ابرخودروهای مستقر در بریتانیا و دیگر نقاط دنیاست.

دو قایق تفریحی او ممکن است از دسترس خارج شده باشند. سولاریس ۴۳۰ میلیون پوندی یک هفته پیش در بارسلونا لنگر انداخته بود اما اکنون در سواحل سیسیل است و گمان می‌رود به اسرائیل می‌رود، جایی که تابعیت دارد.

اکلیپس ۵۴۰ میلیون پوندی در حال حاضر در دریای آزاد در سواحل جزایر ویرجین بریتانیا در کارائیب است.

گفته می‌شود در لندن، کارکنان او آماده تماشای عمارت ۱۵ خوابه‌اش در باغ‌های کاخ کنزینگتون، به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون پوند، و پنت‌هاوس سه طبقه در آب‌نمای چلسی به ارزش ۲۲ میلیون پوند بودند.

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 26041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha