بحث اخطارهای پلمب فقط یک بحث صنفی نیست/ توجه مقامات امنیتی هم جلب شده است

علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران نیز در اینباره گفت: به تازگی یکی از نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده و در حال حاضر بحث اخطارهای پلمب فقط یک بحث صنفی و کسب‌وکاری نیست و توجه مقامات امنیتی را هم جلب کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛در  نشست خبری پایان سال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، رئیس هیأت مدیره‌ی این سازمان درباره‌ی موضوعات مربوط به اتحادیه‌ی فناوران رایانه، نمافا و دایرکتوری تجاری توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس هیأت مدیره‌ی نصر تهران همچنین با اشاره به موضوعات پیش رو در رابطه با اتحادیه‌ی فناوران رایانه گفت: موضع ما این است که چه در نصر، چه اتحادیه و چه هر تشکل دیگری، موضوع دعوت به عضویت با ارعاب، تهدید و زور نباشد، بلکه با دعوت به ارائه خدمت باشد. درست است که در قانون نوشته شده همه باید عضو نصر باشند اما نحوه رفتار ما با صنف نیز مهم است.

او ادامه داد: این مشکل را ما با اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی هم داشتیم. ما با ابزار پلمپ و فیلتر برای دعوت به عضویت هرگز سر سازگاری نخواهیم داشت. درباره سایر موازین و اختلافات میان ما و اتحادیه نیز قانون باید حکم‌فرما باشد. ما در قبال تمامی اعضای صنف خودمان وظیفه ارائه خدمت داریم و برایشان می‌جنگیم. بنابراین، در قبال برخی اتفاقات تلخ نمی‌توانیم ساکت باشیم. ما اعتقاد داریم ساختار نظام صنفی رایانه برای این صنف فاوا مناسب‌تر است، و ساختار اتحادیه‌ها پاسخگوی این صنف نیست. البته که ساختار نظام صنفی نیز باید بهبود پیدا کند. اما مادامی که قانون هست باید به یک تفاهم و تقسیم کار برسیم و باهم دست همکاری دهیم، همین پیشنهاد را هم در ابتدا مطرح کردیم.

اسلامی با اشاره به مصوبه صد و بیست و سومین جلسه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور بیان کرد: این مصوبه هم به لحاظ شکلی ایراد دارد و هم از نظر محتوایی مغایر محتوای جلسه برگزار شده است. از نظر محتوایی، قرار بر این بود که فرصت به وزارت فاوا برای ارائه یک مدل داده شود و بنا نبود دستور پلمب برای اعضای نصر صادر شود، اما متاسفانه این اتفاق رخ داد. از نظر شکلی هم، در زمان رأی‌گیری باید وزیر ارتباطات دعوت شود و رأی داشته باشد، نماینده نظام صنفی هم برای دفاع بدون رای حضور داشته باشد اما این موضوعات رعایت نشد. بنای ما این است که این موضوع در یک فضای منطقی و قانونی حل شود و به همین دلیل هم خودمان در سطح نصر تهران و کشور و هم وزارت فاوا در حال انجام پیگیری‌ها و اقداماتی هستیم که به زودی نتایجش را خواهیم دید.

علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران نیز در اینباره گفت: به تازگی یکی از نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده و در حال حاضر بحث اخطارهای پلمب فقط یک بحث صنفی و کسب‌وکاری نیست و توجه مقامات امنیتی را هم جلب کرده است.

امیدواریم با ورود به موقع نهادهای قانونی به موضوع بتوانیم این مساله را به بهترین نحو ممکن حل‌وفصل کنیم. این خبر خوبی است برای صنف که دیگر این مساله از یک بحث صنفی، مربوط به وزارت فاوا و صمت فراتر رفته است.

پیشنهاد جدیدی در مورد نمافا ارائه می‌دهیم

رئیس هیأت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی در رابطه با نمافا بیان کرد: ما بنا داریم از ظرفیت‌های هیئت دولت و به‌خصوص کارگروه اقتصاد دیجیتال استفاده کنیم تا این موضوع یک بار برای همیشه حل شود. برآوردمان این است که با همکاری تمامی نصرهای کشور پیشنهاد جدیدتری را روی میز بگذاریم. نمی‌توانیم با مصوبات قبلی هیئت دولت و مجلس طرح را جلو ببریم و احتمالا تغییراتی را ایجاد خواهیم کرد. امید داریم که تا پایان دوره ششم موضوع نمافا را در مجلس به یک سرانجامی برسانیم.

رئیس هیأت مدیره‌ی نصر تهران درباره‌ی دایرکتوری تجاری نیز توضیحاتی داد: در خصوص دایرکتوری تجاری به نظر می‌رسد تا رویکرد را تغییر ندهیم، نتیجه یکسان خواهد بود. واقعیت این است که این موضوع چندین سال است در نصر مطرح می‌شود و به نتیجه نمی‌رسد. این مساله نشان می‌دهد که نوع نگاه ما احتمالا درست نبوده است. ما به این موضوع به چشم یک پروژه جدی نگاه می‌کنیم، طراحی‌‎های اولیه آن هم انجام شده اما دو نکته اساسی وجود دارد.

او افزود: اول این که این موضوع نیاز به یک تیم متخصص دارد که این موضوع برایشان عایداتی داشته باشد. دوم این که باید به‌صورت بخش‌ بخش این پروژه را دنبال کنیم. الان اطلاعات کلی و حتی بخشی از اطلاعات جزئی شرکت‌ها را داریم اما نیاز به دسته‌بندی آن‌ها داریم که باید به‌صورت مرحله به مرحله انجام شود و پیش برود. برآورد ما این است که در سال آینده، این پروژه را نهایی کرده و با همکاری تمامی نصرهای استانی نتایج اولیه آن را ارائه کنیم.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
کد خبر: 25981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha