دست پوتین از میکروفون رد شد؟ /جنگ روسیه و اوکراین در فضای مجازی +ویدئو

در بحبوحه جنگ خانمان سوز روسیه علیه اوکراین حالا هوادارن دو طیف در فضای مجازی هم نبردی فراگیر به راه انداخته اند و بازار شایعات ریز و درشت داغ است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، اخیرا ویدیویی در شبکه مجازی Reddit منتشر شده که نشان می دهد ولادیمیر پوتین در هنگام صحبت با تنی چند از دستیارانش ، دست خود را در حال حرکت از داخل میکروفون عبور می دهد که انتشار این ویدیو حواشی زیادی در پی داشت. عده ای معتقد بودند که ولادیمیر پوتین بعد از شروع جنگ علیه اوکراین ، منزوی شده و یا به نشانه احتیاط در فضاهای عمومی ظاهر نمی شود و اینگونه تداعی شد که از تکنیک های ویدیویی از جمله پرده سبز کروماکی برای فیلمبرادی از سخنرانی های او استفاده شده است . بر اساس این تکنیک ، تلقی می شود که پوتین در یک فضای خالی نشسته و سخنرانی می کند و این فیلم روی فیلمی که دستیارانش را در کنار او نشان می دهد مونتاژ شده به صورتی که وقتی پوتین دست خود را هنگام صحبت از حریم پرده کروماکی خارج می کند اینطور به نظر می رسد که دست او از داخل میکروفون عبور کرده است. 
اما سایت motherjones در یک بررسی با انتشار تصویر زیر معتقد است تصویری که در آن عبور دست پوتین از داخل میکروفون به نظر می رسد یک نسخه کم کیفیت بوده و لذا این تلقی ایجاد می شود در حالیکه در ویدیوی با کیفیت منتشر شده در یوتیوب این خطای دید رفع می شود و اینطور که معلوم است دست پوتین از داخل میکروفون عبور نکرده است. 

ماجرا وقتی جالب می شود که ولادیمیر زلنسکی در واکنش به ویدیوی اول ، در یکی از پیام های خود در بحبوحه جنگ ، میکروفون را با دست خودش کنار می زند که نشان دهد حضور فیزیکی اش پشت میکروفون و تریبون واقعی است و از ترفند های ویدیویی استفاده نشده است. 

 

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 25975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ساسات NL ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      سرکاریه