واکنش رسمی کاترین شکدم به ارتباط با مقامات ایرانی/من جاسوس نیستم

کاترین شکدم با بیان اینکه برخلاف آنچه گفته می‌شود به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشته‌ام، گفت: نه جاسوس بودم، نه با مقامات ایرانی رابطه داشتم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «کاترین پرز شکدم» در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی فارسی گفت: نه جاسوس بودم و نه با کسی از مقامات ایرانی رابطه‌ای داشتم.

او در این مصاحبه اختصاصی در پاسخ به اینکه چرا یادداشت خود را به "تایمز اسرائیل" دادید، گفت که "من تصمیم گرفتم داستان خودم را به این روزنامه اسرائیلی بدهم. احساس کردم که مردم هم در ایران و هم در اسرائیل باید بدانند و نگاه متفاوتی نسبت به تحولات خاورمیانه پیدا کنند".

نام کاترین پرز شکدم پس از آن مطرح شد که او در یادداشتی در پایگاه خبری اینترنتی "تایمز اسرائیل" از تجربه حضور خود در ایران نوشت.

برخی از منابع ایرانی از او به عنوان عامل "نفوذی" اسرائیل یاد می‌کنند.

کاترین پرز شکدم اما گفت هرگز به اسرائیل سفر نکرده است و با مقامات این کشور ارتباط نداشته است.

او در پاسخ به اینکه چرا حجاب بر سر داشته گفت چون همسر سابقش "مسلمان" و "اهل یمن" بود، به "درخواست شوهرش" تن داده است. او گفت پس از آنکه طلاق گرفته حجاب را برداشته است.

او گفت "من هرگز وانمود نکردم کس دیگری هستم و اصل و نسب من چیست".

کاترین پرز شکدم گفت به ایران رفت تا ببیند که نفرت در ایران نسبت به دولت اسرائیل است یا یهودیان؟او گفت هدفش از سفر به ایران جاسوسی نبود.

کاترین پرز شکدم اضافه کرد که "من سعی نکردم به رسانه‌های ایران نفوذ کنم، وارد دالان‌های قدرت شوم یا به کسی نزدیک شوم. من از طرف دولت جمهوری اسلامی دعوت شدم. این ایران بود که از من دعوت کرد. و این برای من فرصت بود. من از کسی بهره‌برداری یا سوء‌استفاده نکردم".

کاترین پرز شکدم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از او "خواسته شخصی" داشته‌اند مثلا نوعی "رابطه" گفت "خیر به هیچ وجه". او گفت گزارش‌هایی که چنین ادعاهایی را مطرح کرده‌اند خوانده است . "اینکه مقامات ایران بیایند اسراری به من بگویند غیر منطقی است".

او در پاسخ به اینکه آیا نادر طالب‌زاده، از او برای شرکت در کنفرانس فلسطین دعوت کرده یا نه گفت که با او ملاقات کرده اما او دعوت کننده نبوده است. بلکه یکی از نهادهای نزدیک به مجلس او را دعوت کرده است.

اما کاترین پرز شکدم در ادامه مصاحبه خود با بی‌بی‌سی تایید کرد که آقای طالب‌زاده شرایط را برای مصاحبه او با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، مهیا کرده است اما شبکه آر تی (راشا تودی)، روسیه از او خواسته بود این مصاحبه را انجام دهد.

خانم پرز شکدم سال ۱۳۹۶ در جریان سفر انتخاباتی ابراهیم رئیسی به رشت با او مصاحبه کرده بود.

او پیشتر در یادداشت خود برای تایمز اسرائیل نوشته از سوی یکی از هواداران و افراد نزدیک به ابراهیم رئیسی که در آمریکا تحصیل کرده بود برای مصاحبه با نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ و تولیت وقت آستان قدس رضوی معرفی شده بود.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 25945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha