تداوم خرید اتریوم توسط نهنگ‌ها

داده‌های ارائه‌شده ازسوی Santiment حاکی از آن است که نهنگ‌های اتریوم علی‌رغم عملکرد قیمت ضعیف و محدود این رمز ارز، همچنان درحال خرید آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،  براساس این داده‌ها درصد تعداد آدرس‌ نهنگ‌های شبکه باوجود عملکرد چالش‌برانگیز بازار اتریوم تغییری نکرده است. باآنکه انباشت ETH در این کلاس از کیف‌پول‌ها اندکی کمتر از اوج تاریخی خود شده است، اما همچنان در سطح بالایی قرار دارد.


حضور این تعداد از نهنگ‌ها در شبکه بیانگر آن است که برخلاف پیش‌بینی خرسی تحلیل‌گران، احساسات بنیادین یا فندامنتال بازار هنوز دستخوش تغییر نشده و بازیکنان اصلی و بزرگ تصمیم به‌ترک این صنعت نگرفته‌اند.

داده‌های سایت آماری TradingView نیز خبر از کاهش 50 درصدی قیمت اتریوم نسبت به اوج تاریخی (ATH) خود دارد که دلیل آن اصلاح کلی بازار و کاهش محبوبیت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، حوزه‌ی امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) و جو منفی حاکم بر بازارهای مالی عنوان شده است.

کاهش درآمدزایی اتریوم

کاهش شدید درآمدزایی شبکه‌ی اتریوم را می‌توان تنها دلیل فندامنتال موثر بر افت قیمت آن تلقی کرد. پس از آنکه حجم معاملات در بزرگترین بازار NFT یعنی OpenSea متوقف شد و مجموع دارایی‌های قفل‌شده (TVL) صنعت دیفای با ریزش 20 درصدی روبه‌رو شد؛ کارمزدهای شبکه به‌سطح تابستان 2021 بازگشت.

کاربران اتریوم هم‌اکنون قادرند تا به‌کمک شبکه‌های لایه-2 اتریوم تراکنش‌هایی با کارمزد کمتر از 0.1 دلار داشته باشند و استفاده از سرویس توکن سوآپ‌ نیز ارزان‌تر از 0.2 دلار شده است. اما به‌یاد داشته باشید که با افزایش کاربرد دیفای و هیجان فراوان بازار برای NFTها، کارمزد اجرای یک تراکنش اتریوم به 100 دلار نیز رسیده و هزینه‌ی ایجاد (mint) گاهی بیشتر از این مقدار بود.

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 25941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha