حذف سایه مدیریت دولت از سر سرخابی‌ها

خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی از تاثیر خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت بر کاهش هزینه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: مالکیت دولتی سرخابی‌ها تا امروز موجب اخطارهای متعددی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شده، تا جایی این دو باشگاه را از لیست حضور در بازی‌های آسیایی حذف کردند.

خاندوزی ادامه داد: واگذاری این ۲ باشگاه مبتنی بر این است که نخست این باشگاه‌ها باید تا حد ممکن حرفه‌ای شوند و دوم این که با مالکیت مالکان واقعی و با نقش آفرینی مردم اداره شوند.

او تصریح کرد: حذف این دو باشگاه از جام باشگاه‌های آسیا انجامید و هزینه‌هایی را ایجاد کرد، اما در حال حاضر راهبرد این است که نخست به حل مسائل بین المللی و محرومیت‌های این دو باشگاه پایان دهیم و سپس، تلاش شود مدیریت این باشگاه‌ها حرفه‌ای و درآمدزایی پایدار شان تضمین شود. شفاف سازی درآمدهای این دو باشگاه و ورودشان به بازار سرمایه به جز حل مسئله مالکیت و اجازه سهامداری مردم و پیشکستوتان، کمک می‌کند.

خاندوزی ادامه داد: در هیئت عالی واگذاری، علاوه بر واگذاری استقلال و پرسپولیس با افزایش سرمایه این دو باشگاه مواجه هستیم. به عبارت دیگر داریم از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم، سرخابی‌ها را از طریق آورده مردمی در بازار سرمایه، افزایش سرمایه می‌دهیم.

او با اشاره به خروج موضوع تعیین سهم دولت از دو باشگاه سهام مذکور از دستور کار هیات واگذاری افزود: فعلا قصد داریم افزایش سرمایه رخ دهد و سپس در این باره که چند درصد واگذار شود، تصمیم گیری خواهیم کرد.

او تصریح کرد: در این باره از ساز و کارهای قانونی لازم استفاده شد و بنا بود مشخص شود چه کارشناسان رسمی و مبتنی بر چه اطلاعات و داده هاو صورت‌های مالی باید ارزیابی را انجام دهند، اما این اطمینان خاطر وجود دارد آنچه اکنون با آن مواجه هستیم خالص دارایی این دو باشگاه است یعنی همه بدهی‌های آن‌ها و حتی بدهی‌های احتمالی، لحاظ شده است و خالص دارایی‌ها در پیش چشم مردم قرار می‌گیرد.

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 25884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha