سرخابی ها اختلاف خود را حفظ می کنند؟/جدال فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی

بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال به هفته بیست‌ویکم رسید و دو مدعی جدی قهرمانی برای ماندن در کورس قهرمانی چاره‌ای جز کسب سه امتیاز ندارند.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال امروز (یکشنبه) با برگزاری هشت دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌ها استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود و صنعت نفت آبادان پذیرای پرسپولیس خواهد بود.

پدیده - تراکتور

تراکتور با تغییر سرمربی و حضور ساغلام و دستیارش محمد نصرتی به دنبال تغییر شرایط است. ساغلام در دیدار قبلی روی سکوها نظاره‌گر بازی بود و این بار از روی نیمکت، تیمش را هدایت خواهد کرد. تراکتوری‌ها امیدوارند با تغییراتی که داده‌اند، بتوانند از پایین جدول تکان بخورند. این تیم با 16 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. اگر چه پیروزی در این دیدار جایگاه تبریزی‌ها را تغییر نمی‌دهد ولی خوب می‌دانند نتیجه نگرفتن می‌تواند جایگاه‌شان را خطرناک‌تر از گذشته کند.

پدیده وضعیت اسفباری دارد و برای اینکه از الان مُهر سقوط به آنها زده نشود چاره‌ای جز برد ندارد. این تیم با هدایت داود سیدعباسی تنها 8 امتیاز دارد و در انتهای جدول جا خوش کرده است.

مس - نفت مسجدسلیمان

شاگردان محمد ربیعی تا پیش از دیدار هفته گذشته برابر پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشتند و می‌خواستند در آزادی نتیجه خوبی کسب کنند ولی شکست 3 بر یک برابر سرخ‌پوشان برنامه‌های‌شان را بهم ریخت. مسی‌ها با 33 امتیاز و قرار گرفتن در رده چهارم جدول رده‌بندی، پدیده لیگ هستند و برای اینکه از شوک باخت هفته گذشته برابر پرسپولیس خارج شوند نیاز به پیروزی خانگی در دیدار امروز دارند.

نفت با محمود فکری پس از هفته‌ها شکست در هفته گذشته از آلومینیوم اراک یک امتیاز گرفت، امتیازی که به گفته سرمربی نفت خیلی برای‌شان اهمیت داشت تا ذهنیت شکست در بین شاگردانش از بین برود. نفت با 12 امتیاز در جایگاه پانزدهم ایستاده و ادامه این روند آنها را به سقوط به لیگ دسته اول نزدیک‌تر می‌کند.

پیکان- نساجی

نساجی هفته گذشته نوار پیروزی‌های استقلالِ صدرنشین را پاره کرد و با روحیه مناسبی گام به مسابقه امروز می‌گذارد. بزرگ‌ترین مشکل نساجی خانه‌به‌دوشی این تیم است و به دلیل نداشتن زمین مناسب در مازندران هفته‌های زیادی است در مشهد میزبانی می‌کند. نساجی با 23 امتیاز در جایگاه دهم ایستاده ولی ساکت الهامی بارها تأکید کرده اگر تیمش ورزشگاه خانگی ثابتی داشت جایگاهی به مراتب بهتر از فعلی را داشتند.

جایگاه پیکان در جدول نشان می‌دهد برای هیچ تیمی، حریفی آسان نیستند. کسب 30 امتیاز از 20 هفته عملکرد خوبی شاگردان مجتبی حسینی را نشان می‌دهد و نساجی امروز کار سختی برابر پیکانی‌ها خواهد داشت.

آلومینیوم- هوادار

باشگاه هوادار قبل از بازی، تقابل امروز را «جدال گل نخورترین‌های لیگ برتر» نامید. آلومینیوم تا هفته بیستم 13 و هوادار 14 گل دریافت کرده‌اند. شاگردان رسول خطیبی هفته‌های زیادی است روی نوار ناکامی قرار دارند و طعم پیروزی را نچشیده‌اند، تیمی که اوایل مسابقات یقه سپاهان، پرسپولیس و استقلال را گرفت و جزو سه تیم اول لیگ برتر بود ولی در حال حاضر با 26 امتیاز در جایگاه نهم قرار دارد. آنها برای اینکه از این شرایط خارج شوند نیاز مبرمی به پیروزی مقابل هوادار دارند. شاگردان رضا عنایتی با 22 امتیاز در رده یازدهم ایستاده‌اند و اگر به برتری دست پیدا کنند چند پله در جدول صعود می‌کنند.

فولاد - ذوب‌آهن

باشگاه فولاد پس از فعالیت زیاد در نقل‌وانتقالات زمستانی امیدوار است جایگاه بهتری نسبت به نیم فصل اول داشته باشد. شاگردان جواد نکونام هفته گذشته برابر هوادار متوقف شدند و نتوانستند به روند نسبتاً خوب‌شان ادامه دهند. فاصله امتیازی فولاد با تیم سوم جدول تنها 6 امتیاز است و آنها در تلاش هستند در ادامه لیگ به این رتبه برسند. رسیدن به این هدف نیازمند برتری در بازی‌های خانگی است و شاید ذوب‌آهن اولین قربانی شاگردان نکونام باشد.

ناکامی‌های ذوب‌آهن در لیگ زمزمه‌های برکناری مهدی تارتار را مطرح کرد، اما تساوی در دربی اصفهان و برتری برابر پدیده مشهد در هفته گذشته کمی اوضاع سبزپوشان اصفهانی را بهتر از گذشته کرد. ذوب‌آهن 22 امتیازی در حالی در جایگاه دوازدهم قرار دارد که تصور می‌شد این تیم با هدایت تارتار دیگر در فصل پیش‌رو بهتر نتیجه بگیرد و استرس سقوط به لیگ دسته اول را نداشته باشد. شاگردان تارتار برابر تیم پرمهره فولاد کار سختی دارند ولی اگر نتیجه بگیرند از منطقه خطر فرار می‌کنند و امیدوار به هفته‌های آینده خواهند بود.

استقلال - گل‌گهر

مهم‌ترین بازی هفته بدون شک دیدار استقلال و گل‌گهر خواهد بود. تقابل امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی در یکی دو سال اخیر همیشه جذاب بوده ولی این بار خیلی چیزها فرق کرده است. در بازی رفت این دو تیم، به یکباره به استقلالی‌ها گفته شد نمی‌توانند به دلیل عدم ارائه ضمانت‌نامه از کوین یامگا و رودی ژستد استفاده کنند. این مسئله با اعتراض شدید فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال روبه‌رو شد. او پس از تساوی بدون گل تیمش برابر گل‌گهر به کنایه گفته بود: «این اتفاق برای من قابل پیش‌بینی بود و می‌دانستیم با چه کسی بازی داریم». این اظهارات سرآغاز تنش‌ها بین این دو باشگاه بود.

در ادامه، استقلالی‌ها به دلیل استفاده گل‌گهر از بانیاما، بازیکن گابنی، این باشگاه را به کسر 7 امتیاز محکوم کرد تا دو امتیاز به تساوی آنها برابر نماینده سیرجان اضافه شود. بانیاما با توجه به آیین‌نامه شرایط حضور در لیگ ایران را نداشت و به همین دلیل کمیته انضباطی و در ادامه استیناف این تیم را با نتیجه سه بر صفر بازنده اعلام کردند. بیانیه‌ها و صحبت‌های قلعه‌نویی درباره این پرونده همچنان ادامه دارد. جدا از سه امتیاز بازی که برای هر دو تیم حیاتی است رقابت قلعه‌نویی و مجیدی برای داشتن یک رکورد است. در صورتی که استقلال فردا بازنده نباشد مجیدی به رکورد 21 بازی بدون شکست قلعه‌نویی که در لیگ دهم با سپاهان در اختیار داشت، می‌رسد.

جدا از رقابت مربیان، بازیکنانی در گل‌گهر حضور دارند که نگاه بینندگان را به خود جلب می‌کنند. مهم‌ترین بازیکن، امین قاسمی‌نژاد است که با سر و صدای زیادی این فصل به استقلال پیوست ولی وقتی متوجه شد جایی در تفکرات مجیدی ندارد راهی گل‌گهر شد. سرمربی استقلال هم با عصبانیت گفته بود بازیکنی که برای باشگاه شرط بگذارد جایی در این تیم نخواهد داشت. مرتضی تبریزی، محسن فروزان، میلاد زکی‌پور، بهنام برزای و ... از جمله بازیکنانی هستند که سابقه بازی در استقلال را دارند. برای اهالی فوتبال این کنجکاوی وجود دارد که بدانند در دعوای خانوادگی چه اتفاقاتی می‌افتد. سعید صادقی، هافبک گل‌گهر این روزها در ترکیب تیمش یک ستاره است و هافبک‌های استقلال کار سختی برابر او دارند، بازیکنی که ابتدای فصل در لیست مجیدی بود.

استقلال با توجه به بحث سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند و توقف برابر نساجی، پرسپولیس را بار دیگر نزدیک خود می‌بیند و دوست ندارد با لغزشی دیگر صدرنشینی را با تیمی مشترک شود. گل‌گهر با 32 امتیاز در جایگاه پنجم ایستاده و اگر 7 امتیاز از این تیم کسر نمی‌شد در رده سوم قرار می‌گرفت.

سپاهان - فجر سپاسی

محرم نویدکیا با وجود اصرار برای کناره‌گیری از سرمربیگری سپاهان، پای پرواز به تبریز به جمع تیمش اضافه شد. سپاهان روی نوار ناکامی است و هفته گذشته هم در اواخر بازی برابر تراکتور به تساوی دست یافت. انتظارها از تیمی که بازیکنان خوب و زیادی دارد بالا بود ولی مسئولان سپاهان اعلام کرده‌اند با نویدکیا برنامه سه ساله دارند. سپاهان روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی دارد ولی خوب می‌داند که استقلال و پرسپولیس خودشان را جدا کرده‌اند و دیگر کار سختی دارند. شاگردان نویدکیا با 35 امتیاز در جایگاه سوم ایستاده‌اند.

فجر با 15 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و هر هفته امتیازهای زیادی از دست می‌دهد. شیرازی‌ها که پس از سال‌ها صاحب نماینده در لیگ برتر شده‌اند دیگر نمی‌خواهند به لیگ دسته اول برگردند. حالا باید دید در نقش جهان می‌توانند از سپاهان امتیاز بگیرند یا نه.

صنعت نفت - پرسپولیس

پرسپولیس پا به پای استقلال برای قهرمانی می‌جنگد. آنها هفته گذشته از توقف استقلال استفاده کردند و با برتری مقابل مس رفسنجان فاصله امتیازی‌شان را با استقلال به سه امتیاز رساندند. پرسپولیس پیش از دربی باید دو هفته پشت سر هم بیرون از خانه با صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان بازی کند. آنها در تقابل با شاگردان علیرضا منصوریان فقط به سه امتیاز بازی فکر می‌کنند تا بار دیگر در صورت لغزش استقلال به صدر برسند. پرسپولیس با 45 امتیار در رده دوم قرار دارد.

یکی از مشکلات یحیی گل‌محمدی غیبت چند بازیکن این تیم است. جدا از عیسی آل‌کثیر که مدت‌ها در ترکیب این تیم حضور ندارد، میلاد سرلک، حامد پاکدل و سیامک نعمتی مصدوم هستند.

اگر چه نفتی‌ها هفته گذشته برابر گل‌گهر شکست خوردند ولی در مجموع نتایج خوبی در هفته‌های قبلی کسب کردند. شاگردان منصوریان با 27 امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارند. نفت پس از دیدار سخت با گل‌گهر حالا دو هفته حساس برابر پرسپولیس و استقلال در هفته بیست‌ویکم و بیست‌ودوم دارد. آنها در بازی امروز طالب ریکانی، بازیکن سرشناس خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.

منصوریان زمانی که در نفت تهران بود یک بار سد راه قهرمانی پرسپولیس شد و باید دید این بار با صنعت نفت آبادان نیز می‌تواند به تیم محبوبش کمک کند یا خیر.

به گزارش تسنیم، بازی‌های امروز و هفته آینده مربیان استقلالی نقش مهمی در مسیر قهرمانی استقلال و پرسپولیس دارند، چرا که امروز تقابل مجیدی با گل‌گهرِ قلعه‌نویی است و پرسپولیس با تیم منصوریان بازی دارد. در هفته آینده استقلال با صنعت نفت بازی خواهد کرد و پرسپولیس به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود که سرمربی‌اش محمود فکری است.  باید دید در این معادله چه تیمی سود می‌برد.

به گزارش تسنیم برنامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:

یکشنبه 15 اسفند

پدیده مشهد - تراکتور تبریز، ساعت 14:30، ورزشگاه ثامن مشهد
داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: محمد راهی و هادی طوسی، داور چهارم: شبیر بهروزی
ناظر: رسول فروغی

مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان، ساعت 15، ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه
داور: علی‌اصغر مومنی، کمک‌ها: فرهاد مروجی و محمدرسول ذورقی، داور چهارم: محمدرضا تارخ
ناظر: یدالله جهانبازی

پیکان - نساجی مازندران، ساعت 15، ورزشگاه پاس قوامین
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و ولی کاوسی، داور چهارم: علی بای
ناظر: بهرام مهرپیما

آلومینیوم اراک - هوادار، ساعت 15، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داور: وحید کاظمی، کمک‌ها: ایوب غلامزاده و علیرضا طاهرخانی، داور چهارم: مسعود حقیقی
ناظر: حیدر شکور

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 16، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
داور: موعود بنیادی‌فرد، کمک‌ها: قهرمان نجفی و یوسف مغروری، داور چهارم: میثم حیدری
ناظر: محسن قهرمانی

استقلال - گل‌گهر سیرجان، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی
داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و آرمان اسعدی، داور چهارم: حسین زیاری
ناظر: علیرضا یزدانی

سپاهان اصفهان - فجر سپاسی شیراز، ساعت 18، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داوران: امیرسامان سلطانی کمک‌ها: محمد عطایی و فرهاد فرهادپور، داور چهارم: فرزاد منصوری
ناظر: علیرضا کهوری

صنعت نفت آبادان - پرسپولیس، ساعت 19:30، ورزشگاه تختی آبادان
داوران: محمدحسین زاهدی‌فرد، کمک‌ها: حسین مرادی و پوریا زحمتی، داور چهارم: ایمان کهیش
ناظر: اسماعیل صفیری

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
کد خبر: 25881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha