سیگنال مثبت مجلس به واردات خودرو + جدول تغییرات قیمت

روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ بازار پرتیراژهای ایران خودرو، تحت تاثیر کاهش نرخ دلار از یک سو و چراغ سبز ‌مجلسی‌ها به واردات خود قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روز شنبه نرخ دلار در بازار افتی حدود ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد که همین رویداد می توانست بازار خودرو کاهشی کند، در این فضا سینگال مثبت مجلس به واردات خودرو نیز این موضوع را تشدید کرد و موجب شد تا بازار پس از چند روز پی در پی شاهد نوسان قیمیتی باشد. هر چند به گفته فعالان بازار خودرو هنوز اثرات سیگنال مثبت مجلس در بازار چندان نمایان نشده، اما این خبردر صورت تایید نهایی  می تواند به مرور بازار را به سمت کاهشی شدن بیشتر هدایت کند.

براساس آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مجوز واردات ۷۰ هزار خودروسواری که پیش از این حذف شده بود، با توجه به پیشنهاد یکی از نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق به بودجه سال جاری اضافه شده و این موضوع جهت تصویب نهایی به صحن مجلس ارجاع شده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «سمند LX با موتورEF۷»،«رانا پلاس»،«دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار با افت قیمت عرضه شدند.

براساس ارزیابی ها امروز «دنا پلاس توربو اتومات» امروز با افت یک میلیونی در بازار ۴۸۸ میلیون تومان قیمت خورد. «دنا معمولی» افتی یک میلیونی داشت و در بازار ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «رانا پلاس» نیز از افت قیمت بی نصیب نبود و با افت یک میلیونی در بازار ۳۰۸ میلیون تومان قیمت خورد.

خانواده سمند نیز امروز در بازار هم افت قیمت داشتند هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. امروز «سمند LX با موتورEF۷» با افت ۲ میلیومی در بازار ۲۷۸ میلیون تومان به فروش رسید، اما «سمند سورن» هم با ثبات قیمت ۳۱۴ میلیون تومان معامله شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پژو ۲۰۶ امروز هم افت قیمت داشت و هم بدون تغییر در بازار عرضه شد. به این ترتیب «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» امروز در بازار افتی یک میلیونی داشت و قیمت آن به ۲۶۸ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

  «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» هم در بازار بدون تغییر ۳۳۰ میلیون تومان خودرو و صندوقدار این خانواده یعنی «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم ۳۲۵ میلیون تومان معامله شد.  به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۶ صندوقدار با مدل ۱۳۹۹ در بازار معامله می شوند.

ایران 14

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 25866
منبع: اقتصاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha