احتمال رشد سهم‌های دلاری/ صف خرید در سهام خودرویی و بانکی

اقبال سهامداران به گروه‌های خودرویی و بانکی باعث شد که شاخص کل بورس رشد بیش از ۱۵ هزار واحدی را تجربه کند. کارشناسان علت این رشد را سینگال مثبت مذاکرات به بورس می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بورس امروز شنبه در ساعات میانه بازار، تحت تاثیر اخبار برجام رشد بیش از ۱۵ هزار واحدی داشت و شاخص به محدوده یک میلیون و ۲۹۶ هزار واحدی رسید.

امروز با ورود گروسی به ایران سینگال‌های مذاکرات تاثیر بیشتری روی معاملات بورسی گذاشت. گروه‌های خودرویی و بانکی تا این لحظه بیشترین صف خرید را دارند.

شستا، خودرو، خساپا، وتجارت، شپنا، شتران و شبندر در لیست نمادهای پر تراکنش بورس قرار گرفتند. نمادهای کچاد، شستا، فملی، شپدیس، وغدیر، وبملت و خودرو نیز تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار امروز متاثر از اخبار خوش برجامی می‌تواند با تقاضای نسبی بیشتر در سهم‌های ریالی به لیدری بانکی‌ها و گروه حمل ونقل روبه‌رو گردد. همچنین در کلیت بازار روند نوسانی و ادامه سردرگمی و ابهام معامله‌گران را می‌توان انتظار داشت.

وی توضیح می‌دهد: در نگاه میان مدت جنگ اخیر روسیه موجب افزایش دسته جمعی قیمت کامودیتی‌ها شده که خود نوید بخش سودسازی شرکت‌های دلاری در فصل پیش‌رو است. همچنین می‌بایست در نظر بگیریم با توجه به تعیین سقف قیمت گاز، درآمد این شرکت‌ها (مشروط به حفظ محدوده قیمتی فعلی)، می‌تواند بالاتر از انتظار فعالین بورسی باشد و دیر یا زود شاهد اقبال مجدد بازار به اینگونه سهم‌های دلاری و سودساز خواهیم بود.

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 25842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha