۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی مالیاتی سرخابی‌ها بخشید شد

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از مالیات هر دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) مشمول بخشش شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در نشست خبری به تشریح خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پرداخت.

قربان زاده: یک هیئت از کارشناسان دادگستری نسبت به ارزش گذاری باشگاه پرسپولیس و استقلال اقدام کردند و  این ارزش گذاری با رعایت تمام نکات دارایی مشروط، فعلی و قبلی بررسی شد. قیمت گذاری برای دارایی های سرخابی ها برای اولین بار در کشور رخ داده است.  

سوال: واگذاری سرخابی ها به روش تعاونی مفید خواهد بود؟

قربان زاده: این باشگاه به دو روش قابلیت واگذاری داشت.  مدل اول که در کشورهای دیگر هم وجود دارد، هواداران حق عضویت  دریافت می کنند و این مورد نکاتی دارد مانند این که باید باشگاه ها یک درآمد مشخص داشته باشند.

افزایش دارایی باشگاه‌ها ‌اکنون امکان پذیر است، به طور مثال باشگاه ها تلاش داشته اند که این دارایی را افزایش دهند؛ به طور مثال مانند ۱۶ هزار هکتار کمپ ورزشگاه حجازی که مطالبه استقلال بود تا به دارایی این تیم اضافه شود.

سوال: زمان عرضه بعدی مشخص می شود؟

قربان زاده: باید منتظر استقبال فردا ماند اما در این زمینه هم برنامه های وجود دارد ایرانیان خارج از کشور هم می توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

سوال: بدهی مالیاتی این دو تیم چه می شود؟

قربان زاده: در این زمینه یک ظلم به این دو تیم شده است، به دلیل این که اظهارنامه نداده اند مشمول مالیات شده اند، بخشی از این مالیات قابل بخشش و بخشی غیر قابل بخشش است. حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای هر دو باشگاه مشمول بخشش شده است.

سوال:چند درصد سهام به پیشکسوتان واگذار خواهد شد؟

قربان زاده: هنوز در این زمینه و میزان درصد سهام واگذاری به این افراد تصمیمی گرفته نشده است. ما می توانیم بر اساس قانون ۵ درصد سهام به کارکنان دهیم.

این خبر در حال تکمیل است...

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 25841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha