LUNA دومین شبکه‌ی برتر کریپتو شد

با افزایش محبوبیت LUNA به‌عنوان یک شبکه‌ی تولیدکننده‌ی سود، توکن بومی آن یعنی Terra نیز دربین 10 رمز ارز برتر بازار صعود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، LUNA هم‌اکنون دومین شبکه‌ی کریپتو ازلحاظ ارزش استیک‌شده است که حتی از نسخه‌ی دوم اتریوم (Ethereum 2.0) نیز سبقت گرفته است.
مقایسه‌ی استیک کردن با دیفای

پیش از از هرچیز بهتر است بدانیم که این ارزش استیک‌شده به‌معنای «ارزش کل قفل‌شده (TVL)» در پروتکل‌های متنوع امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) نیست. این حوزه همچنان در تسلط اتریوم است که 110 میلیارد دلار از کل 200 میلیارد دلار دارایی‌های قفل‌شده در بستر دیفای را دراختیار دارد. Terra با 23.7 میلیارد TVL در جایگاه دوم ایستاده است.

در مقایسه با سایر بلاک‌چین‌های اثبات سهام (PoS)، LUNA تقریبا 28 میلیارد دلار از دارایی‌های خود را به تضمین عملکرد سازوکار شبکه‌ی خود اختصاص داده است. این شاخص LUNA را در کنار سولانا، با 35 میلیارد دلار توکن استیک‌شده‌ی SOL، به برترین بلاک‌چین‌های موجود برای استیکینگ بدل کرده است.

اثبات سهام نوعی مکانیسم اجماع است که از بلاک‌چین‌ها دربرابر حملات اسپمینگ و تراکنش‌های نامعتبر محافظت می‌کند. کاربران برای اینکه بتوانند به‌عنوان یک اعتبارسنج در مکانیسم PoS فعالیت‌کنند لازم است تا رمز ارزهای خود را در شبکه قفل کنند.

پاداش‌های شبکه‌ی Terra

Terra درحال حاضر به مقادیر استیک‌شده در اکوسیستم خود سالانه 6.62 درصد سود اهدا می‌کند. این رقم از آنچه اتریوم و سولانا، به‌ترتیب 5.93 و 4.81 درصد، ارائه‌ می‌کنند به‌مراتب بالاتر است. این نرخ ثابت نیست و با نوسانات شبکه و یا تغییر میزان دارای استیک‌شده در شبکه افزایش و کاهش می‌یابد.

تاکنون 40.65 درصد از توکن‌های واجدشرایط Terra استیک‌شده است که این رقم در شبکه‌ی سولانا تنها یک‌سوم کل توکن‌های موجود است.

باآنکه اتریوم کاملا به نسخه‌ی دوم خود ارتقا نیافته است اما قراردادهای سپرده‌گذاری تاکنون موفق به جمع‌آوری 25 میلیارد دلار شده‌اند. انتشار می‌رود که این مقدار پس از به‌روزرسانی ماه جولای به‌شدت افزایش یابد.

درهنگام نگارش این خبر هرواحد از Terra ارزشی معادل با 81.65 دلار و ارزش کل بازار آن نیز 30,375,047,211 دلار بوده است.

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 25840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha