ستاره جدید فوتبال جهان اوست؟

ادواردو کاماوینگا جوان 17ساله فرانسوی در جریان پیروزی 7-1 فرانسه مقابل اوکراین گلزنی کرد تا به عنوان جوان‌ترین گلزن فرانسه در یک قرن اخیر مطرح شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، شاگردان دیدیه دشان روز چهارشنبه برای آمادگی هر چه بیشتر جهت حضور در لیگ ملت‌های یوفا در یک بازی دوستانه به مصاف اوکراین رفته و با ارائه عملکردی برتر موفق شدند حریف را 7-1 در هم بکوبند. خروس‌ها در خانه خود استاد دو فرانس با گلهای ستاره‌های شناخته شده ای مثل اولیویه ژیرو، کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان به پیروزی رسیدند.

اما به جز گلهایی که توسط چند نفر از شناخته شده ترین ستاره های دنیای فوتبال به ثمر رسید این بازی شاهد درخشش یک هافبک جوان بود که اولین بازی ملی خود را برای فرانسه انجام می داد: ادواردو کاماوینگا که با درخشش در این بازی به صدر اخبار راه یافت.

کاماوینگای 17ساله که فوتبال باشگاهی را در باشگاه رن فرانسه دنبال می‌کند تنها بعد از گذشت 9 دقیقه از بازی با یک حرکت بسیار تماشایی و آکروباتیک دروازه اوکراین را باز کرد تا نگاه همه ناظرین را به خود جلب کند. کاماوینگا در حالی که پشت به دروازه ایستاده بود با یک ضربه استادانه و آکروباتیک گلی به ثمر رساند که تبدیل به بهترین گل مسابقه شد.

این بدون شک نقطه شروع درخششهای یک ستاره بزرگ خواهد بود. همانطور که انتظار می‌رفت شبکه‌های اجتماعی به درخشش کاماوینگا واکنش زیادی نشان داد. جو غالب شبکه‌های اجتماعی بر این باور است که جوان هفده ساله فرانسوی حرکت در مسیر ابرستاره شدن را آغاز کرده و نامی است که در آینده به مراتب بیشتر شنیده خواهد شد.

کاوامینگا یک استعداد خاص؛ گلی استثنایی برای یک بازیکن 17ساله در اولین بازی ملی 

کاماونیگا دومین بازیکن جوان تاریخ فرانسه که برای تیم ملی گلزنی کرده. او اما در صد سال اخیر جوانترین گلزن تاریخ فرانسه است

حالا می‌شود فهمید که چرا تعدادی از بزرگترین باشگاه‌های اروپایی مدتی است به دنبال جذب این پدیده باشگاه رن هستند. در ماه سپتامبر اعلام شد رئال مادرید از حالا عزم خود را برای حمله ای بزرگ به فوتبال فرانسه در سال آینده آماده کرده و سه ستاره فوتبال این کشور، کیلیان امباپه، دایوت اوپامکانو و ادواردو کاماوینگا را هدف گرفته است.

توماس توخل سرمربی پاری سن ژرمن هم از تحسین کنندگان کاماوینگا است هر چند او اخیراً گفته بود بعید می‌داند در شرایط فعلی خرید او از نظر مالی برای باشگاه پاریسی ممکن باشد. توخل گفته بود: " دلم می‌خواهد کاماوینگا در تیمم باشد؟ بله صد در صد. ولی نمی‌توانم درباره کسی که بازیکن تیم من نیست صحبت کنم. او یکی از بهترین بازیکنان لیگ1 است. یک بازیکن عالی و بسیار قوی که آینده خیلی روشنی دارد. او در تیمی بزرگ بازی می‌کند که در چمپیونزلیگ حضور دارد. ولی اینطور نیست که ما هر چه بخواهیم بشود چون انحصار لیگ در اختیار ما نیست".

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 2584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha