ممنوعیت صادرات فلفل دلمه ایران به روسیه برداشته شد

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: ممنوعیت صادرات فلفل دلمه ایران به روسیه برداشته شد و صادرات به این کشور از روز شنبه از سرگرفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سید رضا نورانی اعلام کرد: لحظاتی پیش رایزن بازرگانی ایران در روسیه اعلام کرد که ممنوعیت صادرات فلفل دلمه ایران به روسیه برداشته شد و صادرات به این کشور از روز شنبه 14 اسفند از سرگرفته می شود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران افزود: قرار شده است کسانی که میخواهند فلفل دلمه ای به روسیه صادر کنند با سازمان حفظ نباتات ایران هماهنگ بوده و قبلا گواهی بهداشتی از این سازمان دریافت کنند و همه موارد مطابق با پروتکل های تعریف شده بین کشور باشد.

وی افزود: تیمی که از روسیه به ایران آمده بود پس از بازدید از گلخانه های ایران و نمونه برداری و بررسی در آزمایشگاه های کشورشان اعلام کرد ه اند که فلفل های ایرانی هیچگونه مشکل باقی مانده سموم نداشته است.

نورانی در پاسخ به اینکه اگر مشکلی نداشته چرا طی این چند ماه واردات فلفل ازر ایرا را معلق کردند؟ گفت: مشکل رعایت پروتکل ها و گواهی بهداشتی بوده و قرار است با نظارت سازمان حفظ نباتات این مشکلات برطرف شود.

این مسئول گفت: رایزنی درباره رفع ممنوعیت کیوی به هند نیز از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ادامه دارد.

۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 25810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha