تحریم سنگین روسیه از سوی اتحادیه جهانی کشتی/بالاخره کشتی هم مقابل پوتین ایستاد!

تمامی کشتی گیران، مربیان، داوران و عوامل روسیه و بلاروس از حضور در مسابقات بین المللی کشتی محروم شدند و میزبانی رویدادهای کشتی نیز از آنان گرفته شد.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سرانجام اتحادیه جهانی کشتی یک هفته پس از حمله روسیه به اوکراین و پس از محرومیت های گسترده این کشور در رشته های مختلف ورزشی، کشتی گیران، مربیان و داوران روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه رقابت های بین المللی کشتی محروم کرد.
اتحادیه جهانی کشتی همچنین، میزبانی روسیه و بلاروس را از تمامی رقابت های بین المللی لغو کرد.

اتحادیه جهانی این تصمیم را بر مبنای توصیه کمیته بین المللی المپیک به فدراسیون های جهانی و در راستای حمایت از صلح میان کشورها اعلام و تاکید کرد: متعاقب با تغییر شرایط نسبت به اتخاذ تصمیمات جدید اقدام خواهد شد.
پیش از این بی توجهی اتحادیه جهانی کشتی به تحریم روسیه همزمان با بسیاری از فدراسیون های جهانی، انتقاداتی را به دنبال داشت.
بلاروس نیز به دلیل حمایت از حملات روسیه و مشارکت در حمله به اوکراین شامل محرومیت شده است.
طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی، روسیه تا پایان سال جاری میلادی قرار بود میزبانی ۹ رویداد بین المللی کشتی در رده های سنی مختلف را عهده دار شود.

روسیه از قدرت های سنتی کشتی در جهان است و غیبت کشتی گیران روس در سطح کیفی رقابت های کشتی تاثیر زیادی خواهد داشت.

این کشور در اولین گام از حضور در رقابت های ۲۳ سال قهرمانی اروپا که طی هفته جاری در بلغارستان برگزار می شود، محروم شده است.

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 25785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha