هشتمین روز عملیات نظامی روسیه در اوکراین + تصاویر

تهاجم نظامی ارتش روسیه به اوکراین که پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شد، برای هشتمین روز متوالی ادامه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تهاجم روسیه به اوکراین از پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و این در حالی است که با مداخلات آمریکا و متحدانش به تنش بیشتری هم منجر شده است. این درگیری باعث اعمال تحریم علیه روسیه و در کنار آن، بلاروس شد و برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های مرتبط با خط لوله گاز «نورد استریم ۲» نیز فعالیت خود را متوقف کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، با بیان آن‌که درگیری کنونی با هدف غیرنظامی کردن اوکراین انجام شده است، گفت پس از اتمام درگیری مردم اوکراین خودشان در انتخابات مسائل این کشور مختار خواهند بود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ اعلام کرده است هدف واقعی از گسترش ناتو، دشمن تراشی است و گسترش ناتو به سمت شرق امنیت خود ناتو را به خطر می‌اندازد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین را از بامداد پنجشنبه هفته گذشته (۵ اسفند) صادر کرد.

آخرین تحولات مربوط به هشتمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

ورود بیشترین پناهجو به مجارستان و لهستان - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۲۶

شبکه خبری بی بی سی اعلام کرد مجارستان و لهستان بیشترین تعداد پناهجویان اوکراینی را دریافت کرده اند.

جان باختن بیش از ۲ هزار غیرنظامی در اوکراین  - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۲۳

شبکه خبری بی بی سی اعلام کرد دولت اوکراین می‌گوید بیش از ۲۰۰۰ غیر نظامی این کشور در طول هفته گذشته جان خود را از دست داده اند.
 

بیش از ۵ هزار اوکراینی وارد آلمان شده اند - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۱۸

خبرگزاری رویترز اعلام کرد سخنگوی وزارت کشور آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است: «همانطور که می‌دانید، هیچ کنترل مرزی وجود ندارد، فقط به صورت تصدفی برخی افرد بازرسی می‌شوند. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که تعداد قابل توجهی افراد در حال حاضر به آلمان رسیده باشند».
 

پناهنده شدن ساکنان دونباس به روسیه  - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۱۶

خبرگزاری تاس: بیش از ۱۴۲ هزار نفر از ساکنان دونباس از ۱۸ فوریه به روسیه پناهنده شده اند

به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در کی‌یف - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۱۱

مقامات محلی در کی‌یف میگویند آژیرها در شهر به صدا درآمده و شهرداری از ساکنان می خواهد به پناهگاه ها بروند.

همچنین رسانه های خبری اعلام کردند آژیرهای خطر در شهر ژیتومیر در غرب کیف به صدا درآمده است.

تایید شمار کشته شدگان اوکراینی - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۱۰:۰۴

وزارت دفاع اوکراین تأیید کرد: روسیه کشته شدن ۴۹۸ سرباز و زخمی شدن هزار و ۵۹۷ تن از نیروهای خود را تایید کرده است.

ادعای وزارت دفاع اوکراین: روسیه به اهداف خود دست نیافته است - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۹:۵۹

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد: روسیه به هدف خود برای تصرف ماریوپل و رسیدن به مرزهای دونتسک و لوهانسک دست نیافته است.

سازمان ملل: یک میلیون نفر از شهروندان اوکراین آواره شده اند - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۹:۴۱

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: «تنها در هفت روز شاهد مهاجرت یک میلیون پناهنده از اوکراین به کشورهای همسایه بوده ایم. برای میلیون‌ها نفر دیگر، در داخل اوکراین، زمان آن رسیده است که اسلحه‌ها ساکت شوند تا بتوان کمک‌های بشردوستانه نجات بخش ارائه کرد».

Jittery Ukrainian villagers 'fear that a big war will start' | AP News

مادورو: کشورهای اروپایی به دنبال جهانی تک قطبی هستند - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۹:۴۰

پایگاه خبری النشره گزارش داد نیکلاس مادورو،رئیس جمهور ونزوئلا در سخنانی گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال ایجاد جهانی تک قطبی در ساختارهای سازمان ملل هستند.

حرکت کشتی های جنگی روسیه به سمت شهر اودسا - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۹:۳۶

الجزیره چندین کشتی جنگی روسی از شبه جزیره کریمه به سمت شهر اودسا در جنوب اوکراین در حرکت هستند.
 

درخواست سازمان ملل از همسایگان اوکراین برای پذیرش پناهجویان آفریقایی - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۷:۱۵

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد از همسایگان اوکراین خواسته شهروندان آفریقایی را که به دلیل جنگ در حال خروج  از اوکراین هستند به کشورهای خود راه دهند.

در روزهای اخیر برخی فیلم ها در شبکه های اجتماعی نشان می دهد شهروندان آفریقایی که در حال خروج از اوکراین هستند در ایستگاه های قطار و نقاط مرزی از رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز شکایت می کنند.

بهای نفت خام از مرز ۱۱۶ دلار عبور کرد - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۶:۵۵

قیمت معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز در معاملات بازار انرژی به ۱۱۶ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید که این رقم بالاترین میزان از اوت ۲۰۱۳ محسوب می شود. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم ۱۱۳ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه باعث افزایش نگرانی ها درباره عرضه نفت خام به بازار شده است. گزارش سازمان انرژی آمریکا نیز نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا به کمترین میزان خود در چند ساله اخیر رسیده است.

روسیه پس از آمریکا و عربستان سعودی، سومین تولید کننده بزرگ نفت خام در جهان و دومین تولید کننده گاز است. هم اینک معادل ده درصد از بازار نفت خام جهان در اختیار مسکو است و هر گونه اختلال در عرضه نفت خام روسیه به واسطه تحریم های آمریکا می تواند بازار انرژی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

تحریم های بیشتر کانادا علیه روسیه - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۶:۴۷

وزارت خارجه کانادا در نظر دارد تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند. این تحریم ها ۱۰ تن از مقامات بخش انرژی روسیه شامل مقامات شرکت های روس نفت و گازپروم را در بر می گیرد. 

توقیف دارایی های بانک های روسی در ژاپن - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۶:۳۲

دولت ژاپن اعلام کرد دارایی های چهار بانک روس در این کشور را به دلیل جنگ اوکراین توقیف می کند. 

پیش تر دولت ژاپن از همراهی با تحریم های متحدان غربی خود علیه روسیه خبر داده بود. فروش برخی تجهیزات حساس به روسیه پیش تر از سوی توکیو محدود شده بود. 

انگلیس به دنبال مصادره اموال افراد مرتبط با پوتین است - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۶:۱۷

فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد: به نظر می رسد دولت انگلیس به دنبال مصادره اموال و دارایی های سرمایه داران روسی است که با ولادیمیر پوتین در ارتباط هستند.

انگلیس تا به حال ۹ نفر از سرمایه داران بزرگ روسیه را به دلیل حمله نظامی مسکو به کی یف تحریم کرده است. لندن در نظر دارد دارایی های این سرمایه داران را مسدود کند و مانع سفر آنها به انگلیس شود.

تلاش انگلیس از محروم کردن روسیه از هر گونه حضور در محافل بین المللی ورزشی - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۵:۵۹

وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: هدف ما سلب حق میزبانی روسیه و بلاروس برای حضور در رویدادهای ورزشی بین المللی، محرومیت تیم ها و ورزشکاران روس از حضور در رقابتهای ورزشی و اتخاذ تصمیمات سختگیرانه در زمینه سرمایه گذاری های مرتبط با ورزش روسیه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت انگلیس می خواهد اطمینان حاصل کند که روسیه به هیچ وجه نمی تواند از ورزش برای مشروعیت دادن به نظام سیاسی خود استفاده کند.

تحریمهای روسیه به افزایش تورم در انگلیس منجر می شود - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۵:۴۷

یک مقام بانکی در انگلیس گفت افزایش قیمت انرژی ناشی از حمله روسیه به اوکراین بر رشد اقتصادی انگلیس و افزایش تورم تاثیر فراوانی دارد.

سیلوانا تنریرو، یکی از سیاستگذاران بانک مرکز انگلیس گفت افزایش تحریم ها علیه روسیه موجب شوک اقتصادی شدیدی در انگلیس می شود.

حمایت یک کمپانی بین المللی ژاپنی از اعطای حق پناهندگی به ۱۰۰ خانواده اوکراینی - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۵:۳۹

شرکت بین المللی "پان پاسیفیک" ژاپن اعلام کرد به دلیل ادامه حملات موشکی روسیه به اوکراین حاضر است از ۱۰۰ خانواده اوکراینی حمایت کند و درخواست پناهندگی آنها را بپذیرد.

این شرکت ژاپنی که یکی از کمپانی های بزرگ جهان در  تولید مواد معدنی است گفت می تواند به ۱۰۰ خانواده اوکراینی حمایت های مالی و فرصت های شغلی ارائه دهد.

آمریکا: ممکن است بخش انرژی روسیه را تحریم کنیم - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۵:۲۹

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: در صورت ادامه حملات موشکی روسیه به اوکراین ممکن است تحریم های نفتی و گازی خود را علیه مسکو اعمال کنیم. این گزینه بسیار مهم روی میز است ولی باید همه جوانب آن را بسنجیم.

بهارات رامورتی، معاون شورای ملی اقتصاد آمریکا گفته دولت آمریکا هنوز نمی خواهد اقدامی در این زمینه انجام دهد زیرا هر تغییری در صادرات نفت و گاز روسیه می تواند تاثیر زیاد بر مصرف کنندگان آمریکایی داشته باشد.

روسیه پس از آمریکا و عربستان سعودی، سومین تولید کننده بزرگ نفت خام در جهان و دومین تولید کننده گاز است. هم اینک معادل ده درصد از بازار نفت خام جهان در اختیار مسکو است و هر گونه اختلال در عرضه نفت خام روسیه به واسطه تحریم های آمریکا می تواند بازار انرژی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. 

تحریم انرژی روسیه قیمت انرژی در اروپا را بالا می برد - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

آمریکا می گوید بسته تحریمی جدیدی را علیه روسیه آماده کرده است - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۵:۲۰

مقامات آمریکایی می گویند کاخ سفید در راستای سیاستهای خود برای افزایش فشار بر ولادیمیر پوتین برای پایان حملات نظامی در اوکراین این بار قرار است برخی مقامات روسی، شرکتها و دارایی های تحت نظارت آنها را تحریم کند.

برخی منابع خبری می گویند این تحریم ها ممکن در چند روز آینده اعمال شوند ولی جزئیات آنها هنوز در دست بررسی است.

تسلط روس‌ها بر خرسون با عقب نشینی ارتش اوکراین - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۵:۱۴

شهردار شهر خرسون گفت ارتش اوکراین از این شهر عقب نشینی کرده و به سوی شهر "میکولایف" در شمال اوکراین رفته است. فرمانده نیروهای روسیه به ما اطلاع داده است که روسیه در شهر خرسون دولت محلی شبیه دونتسک و لوهانسک تشکیل خواهد داد.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد: شهردار و یک مقام ارشد شهر خرسون اوکراین تسلط نیروهای روس بر این شهر را تأیید کردند.

شهردار شهر خرسون گفت نیروهای روسیه وارد خیابان‌های شهر شده اند و به پیشروی به سوی ساختمان شهرداری خرسون ادامه می‌دهند.

شهر خرسون بزرگترین شهر در شمال شبه جزیره کریمه است. ارتش روسیه پیشروی گسترده‌ای در منطقه خرسون داشت و وزارت دفاع روسیه تسلط بر این شهر را اعلام کرد.

شهردار خرسون: شهر به تصرف روس ها درآمده است - پنتاگون: نمی توانیم تأیید  کنیم!

آگاهی چین از قصد روسیه برای حمله به اوکراین - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۵:۱۳

نیویورک تایمز به نقل از برخی مقامات دولتی آمریکا و یک مقام اروپایی مدعی شد چین از روسیه خواسته بود حمله به اوکراین را به بعد از بازی های المپیک زمستانی پکن موکول کند.

در گزارش این روزنامه آمده است مقامات ارشد چینی قبل از شروع عملیات نظامی هفته گذشته ولادیمیر پوتین از اهداف روسیه برای حمله به اوکراین اطلاع داشته اند.

کشته شدن یکی از مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۵:۱۰

سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد یکی از اعضای هیئت ناظران ویژه این سازمان بر اثر حملات هوایی روسیه به شهر خارکیف اوکراین کشته شد.

زلنسکی: آمار تلفات نظامیان روس بسیار بیشتر از آنچه اعلام شده است - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۴:۵۶

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در جدیدترین اظهارنظر درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت: جنگ روسیه، اوکراینی‌ها را متحد کرد. روسیه در عرض یک هفته ۹ هزار نظامی خود را در جنگ از دست داد.

این در حالی است که مقامات رسمی روسیه از جان باختن ۴۹۸  نظامی این کشور در جنگ اوکراین خبر داده اند. 

آمریکا آزمایش موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای را به تعویق انداخت / تسلط روس‌ها  بر خرسون با عقب نشینی ارتش اوکراین + فیلم و تصاویر

کشته شدن ۴۹۸ نظامی روسیه در اوکراین - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۴:۴۵

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارشی درباره شمار قربانیان جنگ روسیه و اوکراین گفت: "در بین ملی گرایان و نیروهای مسلح اوکراین، تلفات شامل بیش از ۲۸۷۰ کشته و تقریبا ۳۷۰۰ زخمی بوده است. بر اساس اطلاعات تایید شده تعداد نیروهای نظامی اوکراینی اسیرشده ۵۷۲ نفر است."

کوناشنکوف افزود: "متاسفانه در بین دوستان ما که در عملیات ویژه نظامی شرکت داشتند تلفاتی وجود داشت. ۴۹۸ نظامی روسی در حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند. به خانواده‌های کشته شدگان کمک‌های لازم ارائه می‌شود. ۱۵۹۷ نفر از نظامیان ما نیز زخمی شدند."

لاوروف: اوکراین باید خلع سلاح شود - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۴:۲۶

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اوکراین باید خلع سلاح شده و سپس مردم این کشور درباره آینده آن تصمیم گیری کنند. مسکو ولودیمیر زلنسکی را به عنوان رییس جمهور قانونی اوکراین به رسمیت می شناسد. با این حال، او با ادعای پایان دادن به جنگ داخلی اوکراین به مردم این کشور دروغ گفت. 

وی تاکید کرد: زلنسکی در حال لفاظی های ضدروسی است. ما آمادگی داریم درباره تضمین های امنیتی با اوکراین مذاکره کنیم. با این حال، کی یف به دنبال چراغ سبز واشنگتن برای ادامه مذاکرات است. ما خواستار ارائه لیستی از تسلیحات هستیم که اوکراین نباید داشته باشد و در آینده نیز نباید به آن دست یابد. 

آواره شدن یک میلیون نفر در اوکراین طی یک هفته اخیر - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۴:۱۵

آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد اعلام کرد از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین طی یک هفته اخیر بیش از یک میلیون نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. 

Today is the 8th day of the Russo-Ukraine war, more than 2 thousand people  died, many cities and airports destroyed -

به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهر «لویو» - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۳:۳۰

به گزارش خبرنگار الجزیره، آژیرهای خطر در شهر «لویو» در غرب اوکراین به صدا درآمده است.

۴ انفجار در کمتر از یک ساعت در کی‌یف - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۳:۳۰

خبرگزاری اوکراین گزارش داده است ۴ انفجار در کمتر از یک ساعت کی‌یف را لرزانده و یکی از انفجارهایی که در مرکز کی‌یف به وقوع پیوسته است، در نزدیکی ایستگاه مترو روی داد.

۴ انفجار در کمتر از یک ساعت در کی‌یف

بلینکن: درهای راه‌حل دیپلماتیک را باز نگه می‌داریم - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۳:۲۴

الجزیره نوشت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خاجه آمریکا مدعی شده است: ما درها را برای راه‌حل دیپلماتیک باز نگه می‌داریم، اما این نمی‌تواند بدون توقف تشدید نظامی اتفاق بیفتد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۳:۱۶

خبرگزاری اوکراین اعلام کرده است این کشور محموله جدیدی از موشک‌های ضد زره «جاولین» را از استونی دریافت کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۳:۰۴ 

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی و غربی مدعی شد:

  • استراتژی روسیه در اوکراین به سمت نابودی آرام ارتش اوکراین تغییر می‌کند.
  • مقامات غربی هشدار می‌دهند که روسیه می‌تواند بر بمباران خونین شهرها تمرکز کند، زیرا درگیری به جنگ فرسایشی تبدیل می‌شود.
  • روسیه ۳ تا ۵ درصد از تانک‌ها، هواپیماها و توپخانه خود را در داخل اوکراین از دست داده است.
  • اوکراین حدود ۱۰ درصد از توان نظامی خود را از دست داده است.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۳۸

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • اشغالگر با مقاومت شدید روبه‌رو خواهد شد و همه باید بدانند که ما تسلیم نخواهیم شد.
  • نقشه‌های دشمن که آماده‌سازی آن سال‌ها طول کشید، ظرف یک هفته توسط مردم اوکراین خنثی شد.
  • اوکراینی‌ها با دست خالی بیرون آمدند تا اشغالگران را از شهرهای خود بیرون کنند.
  • حدود ۹ هزار سرباز روسی ظرف یک هفته کشته شدند و روحیه کسانی که جان سالم به در بردند بدتر شده است.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۲۸

آنتونی بلینکن، وزیر امور خاجه آمریکا مدعی شد: واشنگتن از آزادی در اینترنت در محکومیت اطلاعات نادرست و ترویج دموکراسی حمایت می‌کند.

بایدن: جهان آزاد پوتین را مسئول می‌داند

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۲۳

به گزارش الجزیره، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: پوتین اشتباه می‌کرد که فکر می‌کرد می‌تواند ما را از هم جدا کند و اکنون جهان آزاد او را مسئول می‌داند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۲۰

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۱۴

به گزارش الجزیره، سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد، یکی از اعضای مأموریت نظارت ویژه در جریان بمب‌گذاری در خارکیف اوکراین کشته شد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۰۷

روزنامه واشنگتن پست به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین نوشت: نبرد در شهر خرسون ادامه دارد.

واشنگتن پست همچنین به نقل از یک مقام عالی رتبه نظامی نوشت: نیروهای روسیه با وجود فراوانی گلوله‌باران‌های موشکی و توپخانه‌ای همچنان در خارج از کی‌یف هستند.

Russia clashes with U.S. and West over conflict in Ukraine | CTV News

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۱:۵۸

ناتو اعلام کرد ۵۰۰ سرباز فرانسوی از نیروهای واکنش سریع برای تقویت توان دفاعی در شرق، وارد رومانی شدند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۱:۵۳

آکسیوس به نقل از یکی از مقامات پنتاگون گزارش داد، کنترل نیروهای روسیه بر «ماریوپل» و «خارکیف» به آن‌ها اجازه می‌دهد شرق اوکراین را جدا کنند و به روسیه اجازه می‌دهد مانع دفاع اوکراین از کی‌یف شود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۱:۴۲

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا صحبت کردم و از او به خاطر اعمال تحریم‌های فوق‌العاده علیه روسیه تشکر کردم.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۱:۴۰

دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرد: جمع‌آوری شواهدی را درباره تخلفات ادعایی در اوکراین آغاز کرده‌ایم.

دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه

تعلیق تمامی فعالیت‌های بانک جهانی در روسیه و بلاروس

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۱:۳۷

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، بانک جهانی تمامی فعالیت‌های خود در روسیه و بلاروس را به حالت تعلیق درآورده است.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۱:۲۹

خبرگزاری ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از کاردار سفارت این کشور در اوکراین اعلام کرد: سلاح‌هایی که ما در اختیار اوکراین قرار دادیم باعث خساراتی شد که روس‌ها اذعان کردند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۱:۱۸

نشریه پولیتیکو نوشت، یک شرکت آمریکایی بنا به درخواست دولت این کشور ۴ فروند میگ ۲۹ را به اوکراین می‌فرستد.

قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا درباره اوکراین

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۱:۰۲

خبرنگار الجزیره گزارش داد، مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در داخل کنگره برای حمایت از اوکراین تصویب کرد.

  • در این قطعنامه خواستار آتش‌بس فوری و خروج کامل نیروهای روسیه شده است.
  • قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا حمایت کامل از حاکمیت اوکراین بر خاک این کشور را اعلام کرد.
  • این قطعنامه همچنین از استفاده کامل از تحریم‌ها برای منزوی کردن روسیه از اقتصاد جهانی حمایت می‌کند.
  • این قطعنامه از آمریکا و متحدانش می‌خواهد فوراً کمک‌های دفاعی به اوکراین برسانند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۵۴

خبرگزاری واشنگتن پست اعلام کرد، شهردار کی‌یف می‌گوید نیروهای روسی روزبه‌روز به پایتخت اوکراین نزدیک می‌شوند.

پنجمین روز جنگ در اوکراین | جنگ روسیه به اوکراین که از آغاز - میزان

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۵۱

الجزیره گزارش داد سوئیفت در اجرای تحریم‌های اروپا، ۷ نهاد روسی را در ۱۲ مارس از شبکه خود منزوی خواهد کرد.

پنتاگون: بایدن به طور واضح گفت که آمریکا با روسیه نخواهند جنگید

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۴۲

خبرگزاری ان‌بی‌سی نیوز به نقل از مقامات کنگره آمریکا اعلام کرد، واشنگتن این هفته بیش از ۲۰۰ موشک استینگر به اوکراین تحویل داده است.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از وزیر دفاع آمریکا نوشت: پرزیدنت بایدن به طور واضح گفت که نیروهای آمریکایی در اوکراین با روسیه نخواهند جنگید.

اسپانیا: ۲ هواپیما حامل تجهیزات نظامی به اوکراین می‌فرستیم

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۳۸

به گزارش الجزیره، وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد:

  • روز جمعه ۲ هواپیما حامل اولین محموله تجهیزات نظامی تهاجمی را به اوکراین خواهیم فرستاد.
  • محموله تسلیحاتی به اوکراین شامل یک هزار و ۳۷۰ نارنجک‌انداز ضد تانک (موشک دوش‌پرتاب) و مسلسل سبک است.
  • این محموله ابتدا وارد لهستان می‌شود و در آنجا توسط مقامات اوکراینی دریافت می‌شود.
  • ارسال محموله تسلیحاتی برای حمایت از مقاومت مشروع مردم اوکراین در برابر تجاوز روسیه انجام شد.

جانسون: ۳۸ کشور به دادگاه لاهه شکایت کرده‌اند

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۲۲

به گزارش الجزیره، بوریس جانسون، نخست‎وزیر انگلیس مدعی شد ۳۸ کشور به دلیل تهاجم وحشیانه روسیه به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کرده‌اند و پوتین نباید از مجازات بگریزد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۱۹

الجزیره گزارش داد، ارتش اوکراین مدعی شده است که ۲ موشک کروز به مقر نیروهای دفاع منطقه‌ای در خارکیف اصابت کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۱۸

به گزارش الجزیره، دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است ۲۲۷ غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته و ۵۲۵ نفر زخمی شدند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۱۰

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: پوتین حمله بی‌دلیل خود را به اوکراین انجام داد و تلاش‌های مکرر برای دیپلماسی را رد کرد. تاریخ خواهد نوشت که پوتین ضعیف و جهان قدرتمندتر شده است.

به گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: ما متحد هستیم و وحدت اروپا و وحدت جهان آزاد را حفظ خواهیم کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۹

الجزیره گزارش داد، وزارت کشور اوکراین اعلام کرده است که انفجار در نزدیکی ایستگاه کی‌یف ناشی از بقایای یک موشک رهگیری شده روسی بود، نه با بمباران مستقیم.

عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از خرسون

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۲

نیویورک تایمز به نقل از شهردار شهر «خرسون» اوکراین گزارش داد، نیروهای ارتش اوکراین از شهر عقب‌نشینی و به سمت «میکولایف» در شمال کشور حرکت کردند و نیروهای روسی کنترل «خرسون» را به دست گرفتند.

شهردار «خرسون» گفت: فرمانده نیروهای روسی به ما گفت که روسیه دولت جدیدی شبیه دونتسک و لوهانسک ایجاد خواهد کرد.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات اوکراینی نوشت، خرسون به اولین شهر بزرگ تحت کنترل روسیه از زمان شروع جنگ تبدیل شد. 

پنتاگون: پرتاب یک موشک بالستیک را به تعویق انداختیم

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» مدعی شد: ما آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما را این هفته به منظور اثبات این مسأله که ما یک قدرت هسته‌ای هستیم که مسئولانه عمل می‌کند، به تعویق انداختیم.

جان کربی با بیان این‌که نیروهای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته پیشروی نداشته‌اند، گفت: «تصمیم رئیس‌جمهور روسیه را درباره آماده‌باش هسته‌ای محکوم می‌کنیم و تصمیم مشابهی نخواهیم گرفت.

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 25770
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha